Цифрлық қоғамға – нық қадаммен
2024 жылғы UN E-Government Survey есебіне сәйкес, еліміз электронды үкіметті дамыту бойынша әлемдік рейтингте 24-орынға көтеріліп, өткен есеппен салыстырғанда өз позициясын 4 сатыға жақсартты.
Еліміз әлем бойынша цифрлық басқару саласындағы орнын нықтады. Биыл БҰҰ электронды үкімет бойынша жаһандық рейтингте 24-орынға көтерілдік. Осылайша, көрсеткіш өткен есептегіге қарағанда 4 сатыға жақсарып отыр.
Есепте не екшеледі?
2024 жылғы UN E-Government Survey есебіне сәйкес, еліміз электронды үкіметті дамыту бойынша әлемдік рейтингте 24-орынға көтеріліп, өткен есеппен салыстырғанда өз позициясын 4 сатыға жақсартты. Айта кету керек, бұл – еліміздің осы рейтингке енгенінен бергі ең жақсы көрсеткіштің бірі.
Рейтинг екі жыл сайын жаңарып отырады, оны 2001 жылдан бастап Біріккен Ұлттар Ұйымының Экономикалық және әлеуметтік істер департаменті (UN DESA) құрастырады. Зерттеу БҰҰ-ның 193 мүше мемлекетінің электрондық үкіметті дамыту деңгейін бағалайды. Нақтырақ айтқанда, БҰҰ сарапшылары елдердің электронды қызметтерінің дамуын, адам капиталын және телекоммуникация инфрақұрылымын бағалайды.
Жиырма жылдан астам уақыт бойы бұл жоба үкіметтердің әлем бойынша электрондық үкімет тиімділігіне қатысты деректі, талдаулар мен көзқарастарды жинақтап келеді. Зерттеуді жүргізудің мақсаты – 2030 жылға дейін жаһандық күн тәртібіндегі тұрақты даму мақсаттарынан ешкімнің сырт қалмауына жағдай жасау.
Электрондық үкіметті дамыту Біріккен Ұлттар Ұйымының Электрондық үкімет индексі (EGDI) арқылы бақыланады, ол ұлттық деңгейдегі прогресті өлшейді. EGDI үш деңгейлі индекстің орташа мәнінен есептеледі. Оның бірі Халықаралық телекоммуникациялық одақ (ITU) ұсынған мәліметтер негізіндегі Телекоммуникациялық инфрақұрылым индексінен (TII), енді бір бөлігі Білім, ғылым және мәдениет жөніндегі Біріккен Ұлттар Ұйымы (ЮНЕСКО) негізінен ұсынған мәліметтер негізіндегі Адам капиталы индексінен (HCI), ал қалған бөлігі БҰҰ Экономикалық және әлеуметтік істер департаменті (UN DESA) жүргізетін онлайн бағалау негізінде жиналған мәліметтерден құрастырылатын Онлайн қызмет индексінен (OSI) алынады. Бұл бағалау БҰҰ-ның 193 мүше мемлекетінің ұлттық онлайн қатысуын бағалайтын тәуелсіз онлайн бағалауға және Мүше мемлекеттердің сауалнамасына (MSQ) негізделеді.
Жаңа бағдар – жасанды интеллект
Есепте Қазақстан өте жоғары EGDI көрсеткіші бар елдер тобына кіріп отыр. Осы көрсеткіш бойынша еліміз 24-орынды иеленіп, Израильден кейінгі орынға тұрақтаған. Биылғы рейтингте Қазақстаннан кейінгі орындарда Уругвай, Швейцария, Түркия, Франция, Қытай, Канада тұр.
– Қазақстанның eGov платформасы мыңдаған онлайн қызметтерді ұсынады, бұл мемлекеттік бюджеттерге онлайн қолжетімділік пен E-License және Smart Data Ukimet сияқты цифрлық бастамалар арқылы үкіметтің ашықтығын арттырады. 2023-2029 жылдарға арналған цифрлық трансформация тұжырымдамасы мемлекеттік қызметтерді жақсартуға, мемлекеттік басқарудың трансформациясын жеделдетуге және экономикалық секторды дамытуға бағытталған. Мақсат – технологияларды пайдалану және азаматтарға бағытталған қызметтерге назар аудару арқылы цифрлық дамыған және инклюзивті қоғам құру, – деп жазылған БҰҰ есебінде.
Жалпы, кейінгі 10 жылда технологиялардың дамуы өмір салтымызға түбегейлі өзгеріс алып келгені рас. Соның ішінде, электронды үкіметтің дамуы әкімшілік жұмыстарды жеңілдетіп, тиімді ете түсті. Осы саладағы даму жолымыз біраз елге үлгі болғанын айтып өту де – аса маңызды. Дегенмен Президент биылғы Жолдауында осымен тоқтап қалуға болмайтынын айтқан болатын.
– Қазақстан цифрландыру саласында қол жеткізген жетістіктерін еселей түсуге тиіс. «Электронды үкімет» платформасына жасанды интеллект технологиясын барынша енгізу қажет. Қазақстан жасанды интеллектіні кеңінен қолданатын және цифрлық технологияларды дамытып жатқан елге айналуға тиіс. Бұл – Үкіметтің басты міндетінің бірі. Парламент депутаттарын осы жұмысқа атсалысуға шақырамын, – деді Қасым-Жомарт Тоқаев.
Ал Цифрлық даму министрі Жаслан Мәдиев бұл көрсеткішті бірлескен жұмыстың нәтижесі деп бағалады.
– Бұл біздің цифрландырудағы және тиімді мемлекеттік басқаруға қол жеткізудегі жетістіктерімізді көрсететін маңызды көрсеткіш. БҰҰ рейтингі екі жылда бір рет жасалады және ол 193 елді бағалап, электронды қызметтердің дамуы, адам капиталы мен телекоммуникациялық инфрақұрылым сияқты негізгі аспектілерді ескереді. Бұл жетістік – бірлескен жұмыстың нәтижесі, және біз өз қызметтерімізді әрбір қазақстандық үшін қолжетімді, қауіпсіз және инновациялық ету үшін жұмысты жалғастыра береміз! – деді Цифрлық даму министрі Жаслан Мәдиев.
Онлайн-қызметтен – алғашқы ондықта
Тағы бір айта кететін маңызды жайт – Қазақстан онлайн-қызметтер индексі (OSI) бойынша 10-орынға ие болып, әлемдік рейтинг көшбасшылары – Оңтүстік Корея, Дания және Эстониямен қатар тұр. Сондай-ақ Қытай, Германия және Австралия сияқты елдерден озып, осы саладағы алдыңғы қатарлы елдер сапына кірді.
Осы индекс бойынша Қазақстан ТМД елдері арасында Ресей Федерациясынан (43-орын), Армениядан (48-орын), Өзбекстаннан (63-орын) және Әзербайжаннан (74-орын) озып, көш бастады.
Сондай-ақ теңізге шыға алмайтын елдер арасында да еліміз 0.9009 EGDI индексімен 1-орынға ие болды. Одан кейін рейтингте Моңғолия, Армения және Өзбекстан тұр.
Телекоммуникация инфрақұрылымын дамыту – тағы бір міндет
Рейтингте еліміз тағы бір көрсеткіш – телекоммуникациялық инфрақұрылым индексі (TII) бойынша өз позициясын 23 орынға жақсартып, 41-орынға тұрақтады.
– Жалпы, телекоммуникация желілері мен дата-орталықтарын барынша жетілдіруге, кибер-қауіпсіздіктің әлемдік стандарттарын енгізуге және мамандарымыздың біліктілігін арттыруға қатысты жұмысты жалғастыру керек, – деген еді Президент биылғы қыркүйектегі Жолдауында.
2025 жылы Каспий теңізі арқылы талшықты-оптикалық байланыс желісін тарту жобасы аяқталмақ. Еліміз үшін бұл жобаның маңызы зор екенін, сол арқылы мәліметтердің халықаралық арнасымен және трансшекаралық ағынымен байланысты цифрлық инфрақұрылым құра алатынымызды да Мемлекет басшысы айтқан еді.
Есепте сондай-ақ, Қазақстан цифрлық инфрақұрылымға белсенді түрде инвестиция салып, жасанды интеллект, блокчейн және заттар интернеті (IoT) сияқты озық технологияларды енгізу арқылы цифрлық трансформация саласында айтарлықтай ілгерілегені айтылған.
Ұлттық АКТ және цифрлық сауаттылықты дамыту стратегиясы, сондай-ақ мемлекеттік қызметтердің сапасын жақсартуға баса назар аудару елдің әлемдік рейтингтерде одан әрі өсуіне және оны әлемдегі цифрлық трансформация көшбасшыларының бірі ретінде нығайтуға сеп болары сөзсіз.
Есептен бөлек, электронды үкіметтің дамуы цифрлық технологияларды күнделікті өмірде, халық игілігіне пайдалануға мүмкіндік беру арқылы көрініс тауып отыр. Тек қауіпсіздік мәселесі қаперден шықпаса болғаны.