Дания әлемдегі ең бәсекеге қабілетті экономикалардың бірі ретінде 2025 жылы да өз орнынан тайған жоқ. Халықаралық менеджментті дамыту институты (IMD) жариялаған 2025 жылғы Әлемдік бәсекеге қабілеттілік рейтингінде Дания 69 елдің ішінде 4-орынды иеленді, ал Еуроодақ елдері арасында 1-орында тұр. Бұл нәтиже өткен жылмен салыстырғанда ұпайдың сәл жақсаруымен елдің инвестиция және бизнес жүргізуге қолайлы мекен екенін қайта растады.
Шамамен 6 миллион халқы бар скандинавиялық мемлекет экономикалық тұрақтылықты, әлеуметтік әл-ауқатты және инновациялық дамуды үйлестіре отырып бәсекеге қабілетті елге айналды. Айта кетейік, аталған рейтинг ұлттық экономикаларды төрт негізгі өлшем бойынша бағалайды: экономика көрсеткіштері, үкімет тиімділігі, бизнес ортасы және инфрақұрылым. Дания бұл бағыттардың көбінде үздік көрсеткіштерге ие. Ендеше, Данияның бәсекеге қабілеттілігінің негізгі факторлары мен алда тұрған сын-қатерлерін жан-жақты саралап көрелік.
Экономика көрсеткіштері
Дания экономикасы кейінгі жылдары тұрақты әрі сенімді өсім көрсетіп келеді. 2024 жылы елдің жалпы ішкі өнімі шамамен 2 пайызға өскені байқалды, бұл пандемиядан кейінгі қалпына келудің қалыпты жалғасы және Еуропа деңгейіндегі жақсы көрсеткіш. Инфляция деңгейі 2022 жылғы энергия бағаларының секірісінен кейін біртіндеп төмендеп, 2024 жылдың соңына қарай жылдық 1,8 пайызы шамасында тұрақтады. Жан басына шаққандағы ЖІӨ 70 мың АҚШ долларынан асқан, бұл Дания азаматтарының өмір сүру деңгейінің қаншалықты жоғары екенін көрсетеді.
Экспортқа бағытталған ашық экономикасы арқасында елдің сыртқы саудасы да қарқынды: тауарлар мен қызметтердің экспорты экономикаға елеулі үлес қосып, төлем балансы тұрақты профицитпен сипатталады. Мұндай макроэкономикалық ахуал Данияның жалпы экономикалық өнімділік көрсеткіштерін әлемде алдыңғы қатарда ұстауға мүмкіндік беріп отыр.
IMD деректері бойынша, 2025 жылы Данияның экономикалық тиімділік (Economic Performance) факторы бойынша рейтингі едәуір жақсарған – бұл санатта ел 22-орыннан 15-орынға көтерілді. Мұндай ілгерілеуге халықаралық инвестиция ағымдарының артуы айрықша ықпал етті: ше-телге шығарылатын тікелей инвестициялар және шетелден келетін инвестициялар көлемі айтарлықтай өсіп, елдің жаһандық капитал қозғалыстарын тиімді пайдаланып отырғанын көрсетті. Дегенмен экономика құрылымында шешімін қажет ететін мәселелер де бар. Еңбек нарығы тарапында соңғы деректер жұмыссыздықтың сәл өскенін байқатты: жалпы жұмыссыздық деңгейі шамамен 6 пайыз шамасына жетсе, жастар арасындағы жұмыссыздық 14 пайыздан асып отыр. Бұл көрсеткіштер Дания үшін әдеттен тыс жоғары деп саналады және жұмыс орындарын құру, жас буынды еңбекке тарту бағытында күш-жігерді арттыру қажет екенін аңғартады. Яғни, алдағы уақытта экономикалық өсімнің жалғасуы еңбек нарығындағы осы қиындықтарды еңсеруге, халықты толық жұмыспен қамтуға және өнімділікті одан әрі жоғарылатуға тікелей байланысты болмақ.
Үкімет
Данияның бәсекеге деген қабілеті көп жағдайда мемлекеттік басқару жүйесінің тиімділігімен тығыз байланысты. Ел үкіметі экономикаға тұрақты және болжанатын жағдай жасап, заң үстемдігін, айқын ережелер мен сыбайлас жемқорлықтың ең төменгі деңгейін ұстап келеді. Мемлекеттік қаржының жағдайы да бірқалыпты: 2024 жылы Данияның бюджеті ЖІӨ-ге шаққанда 4,5 пайыз профицит көрсетті, ал мемлекеттік қарыз деңгейі небәрі 31 пайыз болып, көптеген дамыған елден әлдеқайда төмен тұр. Бұл сақ қазына саясаты сыртқы күйзелістерге төтеп беру қабілетін күшейтеді.
IMD рейтингінде Дания үкімет тиімділігі (Government Efficiency) бойынша әлемдегі ең жоғары орындардың бірін иеленіп, осы фактордың ішінде бірнеше көрсеткіште көшбасшы болды.
Атап айтқанда, қоғамдық қаржының беріктігі бойынша Дания алғашқы бестікке кіреді, ал мемлекеттік институттардың сапасы (институционалдық құрылым) бойынша 3-орында. Бұл көрсеткіштер басқару тиімділігін ғана емес, жалпы қоғамның үкіметке деген сенім деңгейін де білдіреді.
Институционалдық сапа мен әлеуметтік саясаттағы жетістіктер ерекше атап өтуге тұрарлық. Данияда қабылданатын шешімдер ашықтық принципіне негізделген, заңдар мен ережелердің сақталуы қатаң қадағаланады, ал сот жүйесі әділ әрі тәуелсіз.
Халықаралық зерттеулер бойынша Дания – әлемдегі жемқорлық ең аз жайлаған елдің бірі, бұл бизнеске және жалпы қоғамға қолайлы орта қалыптастырады. Сонымен қатар қоғамдық теңдік және бірлік деңгейі де жоғары: табыстың қайта үлестірілуі, әлеуметтік қамсыздандыру жүйесі және білім мен медицинаға қолжетімділік көрсеткіштері бойынша Дания үздік үлгі саналады.
IMD сарапшылары Данияның ақпарат құралдарының объективтілігі бойынша әлемде 1-орында, баспасөз еркіндігі бойынша 2-орында екенін, сондай-ақ құқық үстемдігі мен демократия индексі көрсеткіштері өте жоғары екенін атап өткен. Бұл факторлар елдегі саяси тұрақтылық пен әлеуметтік келісімнің мызғымас негізін құрайды. Азаматтар мен бизнестің мемлекеттік институттарға деген сенімі жоғарғы деңгейде болуы Данияның ұзақмерзімді даму жолында маңызды рөл атқарады. Үкіметтің тиімділігі экономикалық саясаттың болжамдылығымен және бизнесті қолдауымен өлшенеді. Бұл тұрғыда дат билігі кәсіпкерлікті дамыту үшін қолайлы жағдай жасауға тырысады.
Реттеуші ортаның сапасы бойынша Дания әлемде алдыңғы орындардың бірін алады – бизнеске қатысты заңнамалар оңтайлы, әкімшілік рәсімдер мүмкіндігінше жеңілдетілген. Кәсіпорын ашу, келісім-шарттарды қорғау, инвесторлардың құқықтарын сақтау көрсеткіштері жоғары. Данияда жеке сектор мен мемлекет арасындағы қоғамдық-жекеменшік серіктестік мәдениеті қалыптасқан: үкімет бизнестің үнін естуге және бірге жұмыс істеуге бейіл, бұл экономикалық шешімдердің тиімділігін арттырады.
Дегенмен мемлекеттің экономикалық моделінде кейбір қиын таңдау бар. Әлеуметтік қамсыздандырудың жоғары деңгейін ұстап тұру үшін Данияда салық жүктемесі едәуір жоғары: жалпы салық түсімдері ЖІӨ-нің шамамен 44 пайызына тең, ал жеке табыс пен пайдаға салынатын тікелей салықтар ЖІӨ-нің 25 пайызына жуық. Салыстырмалы түрде бұл – дүниежүзіндегі ең жоғары салық деңгейлерінің бірі. Мұндай ауыр салықтық жүктемесі бір жағынан ауқымды әлеуметтік шығындарды қаржыландыруға мүмкіндік берсе, екінші жағынан бизнес үшін белгілі бір шектеу тудыруы мүмкін. Инвесторлар үшін салықтың жоғары болуы табыстылықты төмендетіп, кейбір компаниялардың инновацияға деген құлшынысын бәсеңдетеді деген пікірлер де жоқ емес.
Алдағы уақытта үкіметке экономикалық өсім мен әлеуметтік мемлекеттің арасындағы тепе-теңдікті сақтап, салық саясатында бизнестің бәсекеге қабілеттілігін де ескеру маңызды болмақ.
Бизнес
Данияның бәсекеге қабілеттілік рейтингіндегі ең мықты тұсы – бизнес ортасы және жалпы іскерлік тиімділік деңгейі. IMD зерттеуіне сәйкес Дания бизнес тиімділігі (Business Efficiency) факторы бойынша 69 елдің ішінде 1-орынды сенімді иеленіп отыр. Бұл көрсеткіш елдегі компаниялардың өнімділігі, менеджмент сапасы және жұмыс күші әлеуеті бойынша әлемдегі көшбасшы екенін білдіреді.
Дат кәсіпорындарының еңбек өнімділігі өте жоғары: бір қызметкердің өндірген ЖІӨ көлемі (сатып алу қабілетінің паритеті бойынша) шамамен 142 мың АҚШ долларына жетеді, бұл әлемде 13-орынға сәйкес келеді. Басқару тәжірибелері мен корпоративтік мәдениет тұрғысынан да Дания үздіктер қатарында: менеджмент тиімділігі және бизнес процестерді ұйымдастыру сапасы бойынша әлемде 2-орында. Дат басшыларының нарық жағдайының өзгеруіне икемді бейімделуі, ірі деректер мен аналитиканы бизнесте пайдалану деңгейі, сондай-ақ бизнестің әлеуметтік жауапкершілігі сияқты өлшемдер бойынша жүргізілген сауалнамаларда Дания компаниялары ең жоғарғы балдарға ие болған. Бұл нәтижелер Даниядағы корпоративтік басқару деңгейінің озықтығын және жаңашылдыққа бейімділігін көрсетеді. Елдің еңбек нарығы да бизнес тиімділігінің жоғары болуына негіз қалайды.
Қызметкерлердің біліктілігі мен кәсіби даярлығы жоғары деңгейде, жұмыс күшінің басым бөлігі ағылшын тілін жетік меңгерген және заманауи дағдыларды орынды пайдаланады. Дания өзінің ерекше «икемді қауіпсіздік» (flexicurity) үлгісімен танымал: бұл модель бойынша жұмыс берушілерге еңбек заңнамасы аясында қызметкерлерді жалдау және босату икемділігі берілген, ал мемлекет тарапынан жұмысынан айырылған азаматтарды қолдау және қайта оқыту кепілдігі бар. Мұндай жүйе еңбек нарығын бір жағынан динамикалы әрі бәсекеге қабілетті, екінші жағынан әлеуметтік тұрғыда қорғалған. Нәтижесінде, компаниялар өзгермелі экономикалық жағдайларға жылдам бейімделе алады, ал жұмыскерлер жаңа жұмыс табуға немесе біліктілігін арттыруға мүмкіндік алады.
Кәсіподақтар мен жұмыс берушілердің өзара түсіністігі де жоғары, еңбек даулары сирек және консенсус арқылы шешіледі. Осындай үйлесімді еңбек қатынастары жалпы экономикалық тиімділікке оң ықпал етеді. Данияның іскерлік ортасы шетелдік және жергілікті инвесторлар үшін тартымды фактор саналады. Реттеуші климат ашық әрі болжамды: бизнес бастау немесе жүргізу үшін әкімшілік рәсімдер барынша жеңілдетілген, бюрократиялық кедергілер минималды деңгейде. Кәсіпорын тіркеу, несие алу, меншік құқығын қорғау сияқты индикаторлар бойынша Дания әлемдегі ең қолайлы аймақтардың бірі саналады. Дат заңнамасы компанияларға тең мүмкіндік беріп, әділ бәсекелестікті қолдайды; монополияға қарсы реттеу, келісімшартты орындау және инвесторларды қорғау салаларында да ел көрсеткіштері өте жоғары.
Цифрландыру деңгейі де бизнеске үлкен жеңілдік әкеледі: Данияда кәсіпкерліктің көптеген қыры автоматтандырылған және электронды үкімет жүйесі арқылы жүзеге асады. Мысалы, салық декларациясын тапсыру, рұқсат құжаттарын алу, статистика өткізу секілді процестер онлайн режимде тиімді орындалады. Инновациялық экожүйе тұрғысынан да Дания үздіктер қатарында: жаңа технологиялар, стартаптар мен зерттеулер мемлекет тарапынан ынталандырылып, жан-жақты қолдау табады.
Копенгаген мен басқа да ірі қалаларда ақпараттық технологиялар, таза энергия, өмір ғылымдары сияқты салаларда қарқынды дамып келе жатқан стартап-хабтар бар. Бұл бизнес ортаның серпінді әрі болашаққа бейім екенін көрсетеді. Алайда Данияның бизнес ортасының ерекшеліктері кейде шығындар құрылымының жоғарылығымен көлеңкеленеді. Елде жұмыс күші өте қымбат: орташа еңбекақы мөлшері сағатына 52 АҚШ доллары болады, бұл көрсеткіш бойынша Дания әлемде ең жоғары деңгейді ұстап тұрған елдердің бірі. Сондай-ақ аптасының ұзақтығы қысқа, қызметкерлер жылына орта есеппен 1 380 сағат шамасында жұмыс істейді, бұл өзге бәсекелес елдерден аз. Жоғары жалақы мен қысқа жұмыс уақыты компаниялар үшін еңбек шығындарын арттырады.
Оған қоса, Данияда жалпы өмір сүру құны өте жоғары: тұрғын үй, коммуналдық қызметтер, азық-түлік және басқа да тауарлар бағасы бойынша Копенгаген әлемнің ең қымбат қалаларының қатарында. Энергия ресурстарына (мысалы, жанармай бағасы) және басқа да өндірістік шығындарға баға жоғары. Бұл факторлар ішкі нарықтағы бизнесті жүргізу құнын өсіріп, әсіресе экспортқа жұмыс істейтін кәсіпорындардың бәсекелестік артықшылығына салмақ түсіреді. Салықтар жөнінде де бұрын айтылғандай, компаниялар мен инвесторлар үшін салықтық ставка деңгейі елеулі фактор – корпоративтік салықтың номиналды мөлшерлемесі 22 пайыз болса, жанама салықтар мен әлеуметтік төлемдер қосылғанда жалпы жүктеме артады.
Дегенмен дат бизнесі осы шығындарды өтеу үшін өнімділікті үздіксіз арттыруға, инновация енгізуге және жоғары қосымша құн жасауға көңіл бөледі. Көптеген компания жоғары сапалы, бірегей өнімдер мен қызметтер ұсыну арқылы баға бәсекелестігінен гөрі инновация мен дизайнға сүйенетін стратегия ұстанады. Бұл оларға қымбат ортаға қарамастан жаһандық нарықта табысқа жетуге мүмкіндік береді. Қорыта айтқанда, Дания бизнес ортасы тиімді менеджмент пен әлеуметтік жауапкершілікті ұштастыра отырып, жоғары шығындар жағдайында да бәсекеге қабілеттіліктің үлгілі моделін көрсетіп отыр.
Инфрақұрылым
Экономикалық өркендеудің тағы бір тірегі – дамыған инфрақұрылым. Бұл тұрғыда Данияның жағдайы өте жақсы: IMD есебінде ел инфрақұрылым сапасы бойынша әлемде 2-орынды алады. Материалдық және технологиялық инфрақұрылымның заманауи деңгейі бизнеске де, қоғам өміріне де қолайлылық туғызады. Ең алдымен, Данияның цифрлық инфрақұрылымы ерекше атап өтуге лайық: ел бойынша кең жолақты интернетке қолжетімділік 100 пайызға жуық, байланыс желілері жылдам әрі тұрақты. Мемлекеттік қызметтердің басым бөлігі онлайн режімде қолжетімді – электронды үкімет жүйесі әлемдегі ең тиімділердің бірі. Халықтың цифрлық сауаттылығы жоғары, бұл экономикадағы цифрландыру үрдісін жеделдетіп отыр.
Технологиялық инфрақұрылым субфакторы бойынша Дания әлемде 2-орында аталуы осының дәлелі. Цифрлық техноло-гияларға негізделген инновациялар (фин-тех, электроника, робототехника және т.б.) дамуға үлкен үлес қосуда, ал олардың behind-the-scenes қолдайтын инфрақұрылым, деректер орталықтары, мобильді байланыс, бұлттық қызметтер – бәрі жоғары халы-қаралық стандарттарға сай.
Ғылыми-зерттеу және білім беру ин- фрақұрылымы да Данияның басымдығы саналады. Елдегі мектеп білімінің сапасы мен қолжетімділігі өте жоғары: оқушылардың білім деңгейі бойынша халықаралық PISA тестілерінде Дания оқушылары тұрақты түрде жоғарғы балл жинайды. Мемлекет ЖІӨ-нің едәуір бөлігін білім беру саласына жұмсайды, бұл инвестиция болашақта жоғары білікті жұмыс күшін қамтамасыз етеді. Жоғары оқу орындары мен кәсіптік білім беру жүйесі еңбек нарығының қажеттіліктеріне бейімделген, инновация мен кәсіпкерлікті ынталандыратын бағдарламалар көп.
Университеттер мен зерттеу орталықтары іргелі және қолданбалы ғылыммен айналысып, халықаралық деңгейде танымал жаңалықтар мен стартаптардың шығуына ұйытқы болуда. Мысалы, Копенгаген университеті, Техникалық университет сияқты мекемелер Еуропадағы ғылыми жетекші орталықтар қатарында. IMD рейтингі бойынша білім беру және ғылым инфрақұрылымы көрсеткіштері бойынша Дания дүние жүзінде 4-орын деңгейінде. Бұл елдегі инфрақұрылымның келешекке бағытталғанын және адами капиталдың дамуына зор көңіл бөлінетінін білдіреді.
Денсаулық сақтау және экология саласындағы инфрақұрылымды да ерекше айту қажет. Данияның медицина жүйесі универсалды және тиімді: жан басына шаққандағы денсаулық сақтау шығындары әлемдегі ең жоғары деңгейлердің бірі болғанымен, бұл қаражаттың қайтарымы да мол – тұрғындардың денсаулық көрсеткіштері өте жақсы, орташа өмір сүру ұзақтығы жоғары (81 жас), өзге де маңызды индикаторлар бойынша Дания үздік нәтижелерге ие. Ауруханалар мен клиникалар заманауи жабдықталғaн, білікті медициналық кадрлар жетерлік, ал медицина қызметтері барлық азаматтарға қолжетімді. Денсаулық сақтау және қоршаған орта субфакторы бойынша Дания әлемде 4-орында орын алуына осы жайттар әсер етеді.
Экология инфрақұрылымы мен тұрақты даму бағытында да Дания көш бастап тұр: ел парниктік газдар шығарылымын азайту, жаңартылатын энергияны ендіру бойынша халықаралық келісімдердің белсенді қатысушысы әрі орындаушысы. Қазір Дания өзінің энергия тұтыну балансында жаңартылатын энергия көздерінің үлесін айтарлықтай ұлғайтқан. Ресми деректерге сәйкес, еліміздің соңғы жылдардағы жалпы энергия тұтынуында жаңартылатын көздер (жел, күн, биомасса) 50 пайызға жуық үлеске ие. Әсіресе, жел энергетикасы дамыған: жаһандық жел турбиналарын өндіруші Vestas сияқты компаниялардың отаны саналатын Дания желден электр өндірісі бойынша әлемде жетекші орындардың бірін алады. 2024 жылы елдің электр энергиясының шамамен 60-70 пайызы жел және күн көздерінен өндірілген. Бұл климаттың өзгеруіне қарсы күресте Данияны алдыңғы сапқа шығарып, сонымен қатар энергия импортына тәуелділікті азайтуда.
Экологиялық таза көлік инфрақұрылымы да назар аударарлық: қалаларда электр автобустар, кең таралған велосипед жолдары, теміржол желісі тиімді жұмыс істейді. Копенгаген сияқты қалалар тұрақты қалалық көлік үлгісін көрсетіп отыр (қала тұрғындарының жартысынан астамы жұмысына велосипедпен барады). Көлік және логистика инфрақұрылымы жағы да өте қарқынды дамыған: Данияның Еуропа ортасындағы ыңғайлы орналасуы оны сауда жолдарының торабында ұстайды, порттары заманауи (Маерск сияқты әлемдік контейнерлік тасымал компаниясы Данияда орналасқан), автомобиль және теміржол жолдары Скандинавияны Орталық Еуропамен байланыстырады. Осындай жан-жақты дамыған инфрақұрылым кешені Дания экономикасының бәсекеге қабілеттілігінің негізін құрайды. Ол бір жағынан бизнестің тиімді жұмыс істеуіне жағдай жасаса, екінші жағынан халықтың өмір сапасын арттырып, адами капиталдың дамуына септігін тигізеді.
Сын-қатерлер
Жетістіктеріне қарамастан, елдің бәсекеге қабілеттілігін болашақта сақтап, одан әрі нығайту үшін назар аударатын бірқатар сын-қатерлер де бар. Сарапшылар алдағы кезеңде төмендегі мәселелерге ерекше көңіл бөлу керек екенін айтады:
Кейінгі мәліметтер көрсеткендей, жұмыссыздық деңгейінің өсуі еңбек нарығында жаңа саясат қажеттігін аңғартады. Жас ұрпақты жұмыспен қамту, олардың біліктілігін нарық сұранысына сай дамыту және ұзақмерзімді жұмыс орындарын құру – басты міндеттердің бірі. Егер бұл түйткіл шешілмесе, уақыт өте келе экономикалық өсім қарқынына және әлеуметтік тұрақтылыққа кері әсер етуі мүмкін.
Даниядағы өмір сүру мен бизнес жүргізудің қымбаттығы – екі ұшты мәселе. Бір жағынан, жоғары жалақылар мен өмір сапасы ел азаматтары үшін жақсы, алайда екінші жағынан, бизнестің операциялық шығындары да пропорционалды түрде өседі. Еңбекақының аса жоғарылығы, энергия мен логистика құнының қымбаттығы отандық компаниялардың өнімдерін ше-телдік бәсекелестермен бағалық салыстыруда қиындықтарға ұрындыруы мүмкін. Алдағы уақытта Дания кәсіпорындары үшін өнімділік өсімін шығындар өсімінен тұрақты түрде жоғары ұстау – өмірлік маңызы бар міндет. Бұл үшін инновацияларды ендіру, автоматтандыруды күшейту және еңбек тиімділігін арттыру шараларын үздіксіз жалғастыру қажет болады.
Жоғары салықтар мен алымдар елдің әлеуметтік моделін қаржыландыруда аса маңызды рөл атқарғанымен, олардың бизнеске ықпалын да ескеру керек. Корпоративтік және табыс салықтарының ауыртпалығы ұзақ мерзімде жеке сектордың инвестиция салуға, жаңа кәсіпорын ашуға деген ынтасын азайтуы ықтимал. Кейбір шетелдік инвесторлар жоғары салықтар себебінен Дания нарығына кіруге сақтықпен қарауы мүмкін немесе жергілікті кәсіпкерлер бизнесін кеңейтуде сақ болып қалуы ғажап емес. Сондықтан сын-қатерлердің бірі – салық саясатын экономикалық өсімді ынталандыратындай етіп жетілдіру, әсіресе шағын және орта бизнеске, жоғары технологиялық стартаптарға түсетін салықтық ауыртпалықты жеңілдету жолдарын қарастыру. Инновациялар мен жаңа салаларды дамыту үшін тартымды салықтық жеңілдіктер мен ынталандыру механизмдерін ойластыру алдыңғы жоспарға шығуы мүмкін.
Дания халқының құрылымында баяу болса да орын алып жатқан қартаю үрдісі алдағы онжылдықтарда еңбек ресурстарының қолжетімділігіне әсер етуі мүмкін. Бүгінде жұмыс күшінің белсенді бөлігі салыстырмалы түрде тұрақты болғанымен, туу деңгейінің төмендігі және өмір ұзақтығының артуы нәтижесінде зейнеткерлер үлесі ұлғайып келеді. Бұл құбылыс зейнет-ақы мен денсаулық сақтау шығындарын арттырып, жастарға түсетін салмақты көбейтеді. Демографиялық теңгерімді ұстап тұру үшін шетелдік жұмыс күшін тарту, жұмыскерлердің біліктілігін үнемі жетілдіру және автоматтандыру арқылы өнімділікті көтеру маңызды болмақ. Сондай-ақ жұмыс істейтін халықтың үлесін өсіру үшін әйелдердің еңбекке қатысуын одан әрі ынталандыру, аға буынның еңбек нарығында ұзағырақ қалуына жағдай жасау секілді шаралар да көкейкесті.
Шағын, ашық экономика ретінде Дания сыртқы нарықтардағы ахуалға тәуелді. Экспорт көлемінің ЖІӨ-ге қатынасы жоғары, сондықтан ғаламдық экономикалық баяулау, сауда тосқауылдарының көбеюі немесе негізгі сауда әріптестеріндегі сұраныстың төмендеуі сияқты факторлар дат компанияларының жағдайына тез әсер етеді. Сонымен бірге, жаһандық геосаяси қауіп-қатерлер және жабдықтау тізбегіндегі іркілістер де елдің кейбір салаларын қиындықтарға ұшыратуы мүмкін. Бұл сын-қатерге жауап ретінде Дания үкіметі мен бизнесі экспорт нарықтарын әртараптандыру, жаңа серіктестер табу және ішкі сұранысты ынталандыру арқылы соққыларды жұмсартуға ұмтылуда. Экономиканың технологиялық, климаттық өзгерістерге бейімделуі де сыртқы өзгерістерге төзімділікті арттырады. Жалпы, ғаламдық белгісіздік жағдайында Дания өзінің икемді экономикалық саясаты мен көпжақты саудадағы белсенді позициясын сақтап, халықаралық ынтымақтастықты нығайтуға мүдделі.
Экономикалық көрсеткіштердің тұрақтылығы, үкіметтің тиімді әрі ашық басқаруы, инновацияға бағытталған бизнес ортасы және әлемдік деңгейдегі инфрақұрылым – осының барлығы шағын Скандинавия елін Еуропадағы ғана емес, жаһандық аренадағы көшбасшылар қатарына шығарды. Дания алдағы жылдарда да өз азаматтарының әл-ауқатын арттырумен қатар, Еуропаның экономикалық қозғаушы күштерінің бірі болып қала бермек. Бұл модель көптеген елге бәсекеге қабілетті болудың тиімді жолдары жөнінде ой салып, үлгі бола алады.