Мектепте ер мұғалімдер неге аз?

Мектепте ер мұғалімдер неге аз?
сурет: istockphoto.com

Мұғалім – қадірлі мамандық. Шәкірттерін білім нәрімен сусындатып, тәлім-тәрбие беруде, жақсы қасиеттерді бойына дарытып, адамгершілік рухта бағыт-бағдар беруде ұстаздың еңбегі зор. Сондықтан да ол әрдайым құрметті тұлға ретінде ерекшеленеді. Мамандық жынысқа бөлінбейді, алайда бүгінде мұғалімдер арасында әйелдер көп екенін көріп жүрміз. 2024 жылғы деректерге сүйенсек, Қазақстан мектептеріндегі мұғалімдердің шамамен 80 пайыздан астамы – әйелдер. Ер мұғалімдердің аздығы, әсіресе, бастауыш және орта сыныптарда қатты байқалады. 

Неліктен ер мұғалімдер аз? Бұған негізгі бір­неше себеп бар. Жалақының төмендігі, яғни көп ер-азамат отбасын асырау үшін та­бысы молырақ жұмыстарды таңдайды. Со­нымен қатар мұғалімдік мамандықтың қо­ғамдағы беделі де жоғары емес деп са­най­­тындар көп. 
Филолог, этнопедагог Құндыз Оралжан қа­зақ қоғамында ер мұғалім әрдайым тәр­бие мен рухтың тірегі болған дейді. 
– Әсіресе, Алаш дәуірінен басталған мұға­лімдік миссия – ұлттың болашағына бағытталған үлкен жауапкершілік болатын. Соның ішінде Мағжан Жұмабаевтың ұстаз ретіндегі орны бөлек. Оның «Педагогика» ат­ты еңбегі – қазақ баласына білім мен тәр­биені ұштастырып жеткізген алғашқы тұғырлы еңбектердің бірі. Мағжан шәкірт­теріне тек ілім емес, елдік рух берді. Бүгінде мектептерде ер мұғалімдердің азайып бара жатқаны – алаңдатарлық мәселе. Бұл құбы­лыс – ер-азаматтардың ұрпақ тәрбиесіне енжар қарай бастағанының көрінісі. Көбі тек өз баласының қамын күйттейді. Ал шын ұстаз – ұлттың барлық баласына ба­ғыт беретін жан, – дейді педагог.
Маманның айтуынша, бұл жағдай елдің әл­сіреуінің бір белгісі. 
– Қазір ерлердің рухы әлсіреп бара жа­тыр деп жиі айтамыз. Соның бір себебі – ба­ланың көз алдында ер мұғалім бейнесінің жоқ­тығы. Үлгі көрмеген ұрпақтан рухты аза­мат шығуы қиын. Ер мұғалім – тәртіп пен қайраттың иесі. Сондықтан мектептегі ер мұғалімдердің үлесін арттыру – ұлтты қай­раттандырумен тең, – деп қорытты ойын Құндыз Оралжан. 
Ұстаз болу – жай ғана кәсіп емес, бұл ұлт­тың болашағына қызмет ету. Біз осы та­қырыпты зерттеу барысында біраз мә­се­ле­ге қанықтық. Мәселен, ұл балалардың бойында ер адамға тән мінез-құлық, жауап­кершілік, тәртіптілік сияқты қасиеттердің қалып­тасуы кешігеді екен. Балаларда мұға­лім – тек әйел адам деген ұғым қалыптасып, гендерлік рөлдер біржақты қабылданады.
Білім беру – тек кітап үйрету емес, ол – ұлт тәрбиесі. Ал ұлтты тәрбиелеу – әйел мен ер-азаматтың ортақ жауапкершілігі. Егер мектеп тек әйелдердің әлемі болып қа­ла бер­се, ертеңгі ұрпақтың тәрбиесінде те­пе-тең­дік бұзылады. Сондықтан бұл мә­селе на­зардан тыс қалмай, тезірек қолға алынуы керек.

Гүлжамила СЕРІК, 
Мөлдір ОКТЯБРЬ,
Л.Гумилев атындағы ЕҰУ Журналистика факультеті  ІІ курс студенттері

Бөлісу:

Серіктес жаңалықтары