50402
ERI сарапшылары болашақта ауылдық аумақтарды дамыту бойынша ұсыныстар әзірлейді
ERI сарапшылары болашақта ауылдық аумақтарды дамыту бойынша ұсыныстар әзірлейді
Тамыз айынан бастап Экономикалық зерттеулер институтының (ЭЗИ) сарапшылары әртүрлі деңгейдегі әкімдіктердің өкілдерімен ауылдық аумақтарды дамыту, Өңірлік стандарттар жүйесі, «Ауыл-Ел бесігі» және «Дипломмен ауылға!» жобаларын жүзеге асыру мәселелері бойынша бірқатар оффлайн кездесулер өткізуде. Мамандар ауылдарды аралап, сауалнамалар ұйымдастырып, тұрғындармен тілдесіп, зерттеу жұмыстарын жүргізеді.
Ауылдағы өмір сүру деңгейін арттыруға бағытталған жобаларды іске асыру бөлігінде өңірлермен тығыз жұмыс істеу, атап айтқанда халықпен жұмыс істеу форматын өзгерту қажеттілігін жиі көрсетеді. «Desk research» деп аталатын (кабинеттік зерттеулер) өзекті емес, қазір ашық / жабық дереккөздерді жинау мен талдау және олардың негізінде әзірленген ұсынымдар ешкімге қызық емес. Тәжірибе көрсеткендей, олар өздерінің «шындықтан оқшаулануына» байланысты тиімсіз болып отыр.
Биылдан бастап ERI Өңірлік зерттеулер орталығы жұмысының форматы триангуляция – статистикалық деректерді сандық және сапалық талдау; халықаралық компаниялардың есептері мен талдамалық шолулары, сондай-ақ стейкхолдерлердің, атап айтқанда, сарапшылардың және ең бастысы халықтың пікірлерін зерделеу болып табылады.
Соңғысы түпкілікті тұтынушы-адамды диагностикалау мақсатында өңірлерге жұмыс сапарларына әкелді. Оның ұжымдық портреті өңірлік даму бойынша ұсыныстарды жекелендіруге мүмкіндік береді. Басқаша айтқанда, оның қажеттіліктерін ескеріп, оның өмірі мен әл-ауқатының деңгейін шынымен жақсартатын нәрсені ұсыну. Мемлекеттік органдардың, ғылыми ұйымдардың және сарапшылар қауымдастығының бірлескен міндеті де осында.
«Ауыл басшыларымен кездесумен шектелмей, алғысымызды білдіріп, көшелерді аралап, жергілікті халықпен тілдестік. Ауыл тұрғынының портреті бізге «жоғарыда» айту әдетке жатпайтын және кейде ауыл тұрғындары үшін соншалықты маңызды емес проблемалардың жиынтығын анықтауға мүмкіндік береді. Дәлірек айтқанда, бұл қарапайым нәрселер әркім талқылайтын өмір сапасының негізі болып табылады», - деп есептейді Экономикалық зерттеулер институты Орталығының орынбасары Сәуле Самекина.Маркетингте «тұтынушы профилі» құралы көбінесе клиент КІМ екенін, оған НЕ қажет екенін, қай сегментті көрсететінін және қандай жеке ұсыныстарға қызығушылық танытатынын түсіну үшін қолданылады. Ал енді, бұл құралды бейімдей отырып, сарапшының пікірінше, біз мынаны айта аламыз:
- Ауыл тұрғыны саясатқа қызығушылық танытады, өйткені бұл оның өмірін жеңілдетеді. Қызығушылық тек жалақы, жәрдемақы төлеу және ауыл шаруашылығын дамытуға қатысты.
- Оның ішінде Үкіметтің, Парламенттің, партиялардың тиімділігі мен «пайдалылығын» нақты, анық сезілетін нәрселер арқылы – әкімдіктің ауылдарды абаттандыру, мектептерді, ауруханаларды қамтамасыз ету және т.б. жөніндегі жұмысы призмасы арқылы айқындайды. Дамыған ауылдардың тұрғыны "Үкімет халық туралы алаңдайды» деген ойда. Аз дамыған ауылдарда жағдай керісінше.
- Ауыл тұрғыны ашық және оптимистік, өзінің тұрғын үй жағдайына қанағаттанған. Алайда, әдетте, негізгі қызметтердің ұсынылуына қанағаттанбайды: ауыз судың сапасы, газдандырудың болмауы, рұқсат етілмеген полигондарды жою және басқалар.
- Ауыл тұрғыны үшін материалдық жағдайды жақсарту нысандарының бірі табысты арттыру бағдарламасына жатпайтын азық-түлікпен өзін-өзі қамтамасыз ету болып табылады.
- Ауыл тұрғыны, әдетте, билік органдарынан алыстатылған, бұл кәсіпкерлікті дамыту және мамандарды тарту бойынша қолданыстағы мемлекеттік қолдау шаралары туралы көпшіліктің өте төмен хабардар болуынан көрінеді.
- «Үйреншікті жерден кетуге» деген ұмтылыс көпшіліктің материалдық мүмкіндіктерімен де, таныс ортадан шығуға деген ықыласпен де анықталады (көбісі қалалық жағдайда өз өмірлерін елестете алмайды).