Жасөспірімдердегі авторитарлық көзқарас когнитивті қабілет пен эмоциялық интеллекттің әлсіздігімен байланысты – зерттеу

Жасөспірімдердегі авторитарлық көзқарас когнитивті қабілет пен эмоциялық интеллекттің әлсіздігімен байланысты – зерттеу
сурет: istockphoto.com
229

Жасөспірімдердегі авторитарлық көзқарас когнитивті қабілет пен эмоциялық интеллекттің әлсіздігімен байланысты. Бұл туралы Journal of Personality журналында жарияланған зерттеу нәтижесі көрсетеді. Зерттеу авторитарлық көзқарастардың психологиялық негіздерін түсінуге көмектесіп, солшыл не оңшыл саяси спектрге қарамастан, төмен когнитивті және эмоциялық қабілеті бар жасөспірімдерде мұндай көзқарастар жиі кездесетінін анықтады.

Жасөспірімдік шақ – адамның саяси көзқарастары мен идеологиялық ұстанымдары қалыптасатын маңызды кезең. Алайда бұл процесті зерттеуге арналған ғылыми жұмыстар аз. Бельгиядағы Гент университетінің ғалымдары когнитивті қабілет пен авторитарлық көзқарас арасындағы байланысты жасөспірімдер арасында да анықтауға тырысты. Бұған дейін мұндай байланыстар негізінен ересектерге арналған зерттеулерде қарастырылған болатын.

Зерттеуді бастауға түрткі болған негізгі себептердің бірі – идеологиялық дамудың көбіне ересектік шақта, әсіресе жоғары білім алумен байланысты екенін растайтын болжамды қайта қарау. Саяси психология саласындағы теорияларда жасөспірімдердің когнитивті қабілеттері шектеулі болғандықтан, олардың саяси белсенділігі бұл кезеңде әлі қалыптаспаған деген пікір айтылып келді.

Зерттеу нәтижелері когнитивті және эмоциялық қабілеттердің жасөспірімдердің идеологиялық көзқарастарына қалай әсер ететінін көрсетеді. Дегенмен зерттеу деректері көлденең болғандықтан, авторлар себеп-салдарлық байланысты анықтай алмады. Бұл когнитивті және эмоциялық қабілеттердің төмендігі авторитарлық көзқарастарды қалыптастыра ма, әлде белгілі бір идеологиялық сенімдер осы қабілеттердің дамуына әсер ете ме деген сұрақтар ашық қалды. Бұл мәселелерді түсіну үшін болашақта ұзақ мерзімді зерттеулер жүргізу қажет.

Зерттеу “The Relationship Between Cognitive and Emotional Abilities and Ideological Attitudes Among Adolescents” атауымен жарияланып, оның авторлары – Ален Ван Хиел, Ким Диркс, Хильде Депау, Тасило Тиссот, Рубен Ван Северен, Джонни Фонтейн және Арне Роетс.

Серіктес жаңалықтары