Көрерменнің жанын емдеуге ұмтылған JAN театры

Көрерменнің жанын емдеуге ұмтылған JAN театры

Бүгінде адамдар арасындағы қарым-қатынас суып, жан жылуы мен шынайы ықыласы азайып бара жатқандай. Осындай рухани күйзеліс белең алған заманда театр адам жанының емшісіне айналып, жүрекке жылу ұялататын рухани алаң ретінде ерекше рөл атқарады. JAN иммерсивті театры көрерменнің ерекше ықыласына бөленіп отыр. 

Көшпелі театр форматында жұмыс іс­тей­тін ұжым – сахнасыз да өмір сүре ала­тын, кез келген кеңістікті сахнаға айналдыра ала­тын ерекше топ. Жақында театрға жолы­мыз түсіп, тыныс-тіршілігімен танысып, қыз­меткерлерінің пікірін тыңдап қайтқан бо­латынбыз. 
JAN театрының директоры әрі актері Әзіл­бек Төлеуғали бұл театрдың құрылуына бү­гінгі қоғамдағы рухани дағдарыс, қарым-қа­тынастағы салқындық себеп болғанын ай­тады.

– Қазір адамдар арасында шынайылық пен жылулық азайып бара жатыр. Бір-бірін тың­дау, түсіну, жанашырлық көрсету жетіс­пейді. Біз осыны жүрегімізбен сезініп, театр арқылы адамдар арасында рухани көпір салғымыз келді, – дейді ол.

Әзілбектің айтуынша, Jan театры – тек қойы­лым көрсететін сахна емес, адамның ішкі әлеміне үңілетін, жанын тербететін ерек­ше алаң. 

– Театр – бұл жай ғана өнер емес. Бұл адам­ның ішкі жан дүниесімен сырласатын, оған айна болатын рухани орта. Біз әрбір қойы­лым арқылы көрерменнің жүрегіне жол табуға, ойландыруға тырысамыз, – деді Әзілбек Төлеуғали. 

JAN театрының басты ерекшелігі – тұ­рақ­ты сахнаның жоқтығы. Олар әр қойы­лым­ды жаңа кеңістікте өткізеді. 

– Сахнасыз сахна дегеніміз – дәстүрлі ше­­­каралардан арылу. Бұл шығармашылық ер­кіндікке жол ашады. Біз кез келген кеңіс­тік­ті сахнаға айналдыра аламыз. Кеңістік – біз үшін көркем серік. Ол драматургиямен үн­десіп тұруға тиіс. Себебі біз кеңістікті де «сөй­­летеміз». Ал кеңістік таңдағанда ең бі­рін­ші таңдалған жер мен қойылым ара­сын­дағы байланысқа мән береміз. Біз кеңістікті кө­рер­менге жайлы болсын деп емес, қойы­лым маз­мұны мен мәніне сай болсын деп таң­дай­мыз. Сол кезде ғана көрермен оқи­ғаға шын сеніп, шынайы әсер ала алады. Ал қойы­лымды таң­дағанда ең алдымен оның біз­ге не сый­ларын қараймыз. Егер ол бізді те­­бірентсе, жү­ре­гімізді қозғаса, сол кезде ға­на оны сах­на­лаймыз. Көрерменге әсер ету үшін алдымен ол әсерді өзіміз сезінуіміз керек, – дейді.

Театр репертуарында әлемдік классик­тер­мен қатар заманауи драматургтердің туын­ды­лары да бар. Өйткені JAN театры үшін өз за­манының жанайқайын, үнін жеткізу –  бас­ты міндет.
Тeатр көшпелі форматты да кездейсоқ таң­дап алған жоқ. Бұл – саналы шешім, шы­ғар­машылық еркіндікке деген ұмтылыстың нәтижесі.

– Әрине, театрдың ғимараты, сахнасы бол­ған жақсы. Бірақ ол кейде шектеу қояды. Ал көшпелі формат еркіндік сыйлайды. Біз ойы­мызды еш кедергісіз жүзеге асыра ала­мыз. Ұйымдастыру жұмыстары оңайға соқ­п­айды, техника, реквизит тасу бәрі өз мой­ны­мызда. Бірақ бұл бізді шыңдайды. Әр кеңіс­тікке техниканы бейімдеу, жарық пен ды­бысты реттеу, декорацияны ыңғайлау көп ең­бекті талап етеді. Бірақ бұл біз үшін қа­лып­ты жағдай. Қиындықтармен бірге өсіп ке­леміз, – дейді театр жетекшісі.

Қазір ұжым Астанадағы Жастар сарайы­мен бірлесе жұмыс істеп, сол жерде тұрақты түрде спектакльдер қойып келеді. Айына 1-2 қойылым сахналанады. 
Жеке театр ұжымының қаржылық жағ­дайы өнімді жұмыс істегеніңе байланысты. Би­лет сатылымы, кештер мен мәдени жо­балар – табыс көзі. 

– Спектакльдеріміз өз-өзін ақтап отыр. Бола­шақта актерлерге тұрақты жалақы тө­леу­ді жоспарлап отырмыз. Осы мақсатымыз­ға жету үшін тынбай еңбектеніп жатырмыз, – дейді директор.

Актер Жәнібек Оралжан театр ерекше­лігі туралы әңгімеледі. Оның айтуынша, кө­рер­мен тек бақылаушы емес, қойылым­ның то­лық­қанды қатысушысы, актерлардың серігі. 

– Көрермен сахнада бізбен бірге өмір сүр­се, бірге күлсе, бірге жыласа спектакль жан­дана түседі. Энергия алмасу артқан сәтте қойылым шынайылықтың шегіне жетіп, кей­де тіпті импровизацияға ұласуы мүмкін. Міне, сол кезде театр нағыз өміршең өнерге ай­н­алады, –  дейді актер. 

Жәнібек кейде көрерменнің көңіл күйі тұ­тас қойылым атмосферасына әсер ететі­нін де жасырмайды. 

– Актер мен көрермен арасында шы­найы­лық орнаған сәтте ерекше аура қалып­тасады. Спектакльдің бағытын сол сәттегі рухани үндестікке қарай өзгерту біз үшін қалыпты жағдай. Театрдың шынайы құдіреті де осында. Әр театрдың өз жолы, өз болмысы бар. Біз де өз бағытымызбен келеміз. Бола­шақ театрлар заман талабына сай, бүгінгі күн­нің өзекті мәселелерін қозғайтын, адам­дарға ой салатын, жанын тебірентетін туын­ды­лармен толығуы керек. Біз дәл сол бағыт­та жұмыс істеп келеміз, – деп ойын то­лық­тырды актер.
Жәнібектің пікірінше, болашақ театр­дың қандай боларын нақты болжау қиын. Бірақ ол театр атаулының өз дәуірімен үндес болуы шарт деп есептейді. 

Гүлжамила СЕРІК, 
Л.Гумилев атындағы ЕҰУ 
Журналистика факультетінің 
ІІ курс студенті

Бөлісу:

Серіктес жаңалықтары