Шайх-Хасан Жазықбаев: Әскер – егемендік пен елдіктің тірегі
Қорғаныс министрінің Тәрбие және идеологиялық жұмыстар жөніндегі орынбасары, генерал-майор
Қазақстан тәуелсіздік алған жылдан бастап ел күнтізбесінде пайда болған мемлекеттік мерекенің бірі – Отан қорғаушылар күні. Бұл күн –мемлекеттің тұтастығына, елдің қауіпсіздігіне, сондай-ақ тәуелсіздікке қауіп төнген сәтте кез келген сыртқы агрессиядан қорғап, бейбіт өмірді қамтамасыз ететін әскери қызметшілерге арналады. Кәсіби мереке қарсаңында Қорғаныс министрінің тәрбие және идеологиялық жұмыстар жөніндегі орынбасары, генерал-майор Шайх-хасан Жазықбаевпен сұхбаттасқан болатынбыз.
– Сұхбатымызды Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерінің қару-жарақпен және әскери техникамен жарақтандырылуы қандай деген сауалдан бастасақ.
– Қарулы Күштерді қару-жарақпен және әскери техникамен жарақтандыру жұмыстары жоспарлы түрде жүргізіліп жатыр. Қорғаныс министрлігі қару-жарақ пен әскери техника нарығына, дамыған елдердің армияларындағы үрдістерді, қарулы қақтығыстардағы жауынгерлік жаңаша іс-қимыл тәсілдерін ескере отырып, әскерлерді жарақтандырудың перспективалық бағыттарына жүйелі негізде талдау жүргізіп отырады. Қарулы Күштерді дамыту және әскерлерді жарақтандыру мәселелерін іске асыру үшін Мемлекет басшысының Жарлығымен «Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерін, басқа да әскерлері мен әскери құрылымдарын қайта жарақтандыру және қорғаныс-өнеркәсіп кешенін 2030 жылға дейін дамыту Тұжырымдамасы» бекітілді. 2023 жылы 70-тен астам әскери техника мен 196 автокөліктің, арнаулы техникалардың модификациялары сатып алынды. Бұдан бөлек, Үкіметтің авиациялық парк пен Әуе шабуылына қарсы қорғаныс құралдарын қайта жарақтандыру және жаңарту бағдарламасының орындалуына тоқталатын болсақ, қазақстандық тарап пен еуропалық Airbus Military авиация концерні арасында жасалған келісімшарт шеңберінде авиапарк С-295 әскери-көліктік ұшақтарымен толықтырылды. Сонымен бірге Ми-35 және Ми-171Ш жаңа көліктік-жауынгерлік тікұшақтары жеткізілді. Қазіргі заманғы ұрыстарда барлау құралдары, жоғары дәлдіктегі қару-жарақ және ұшқышсыз басқарылатын авиацияның рөлі айтарлықтай өзекті. Мемлекет басшысының тапсырмасымен ұшқышсыз басқарылатын авиация паркін ұлғайту жұмыстары жалғасып жатыр. Өткен жылдың тамыз айында соққы беруші Anka дрондарының бірінші легі ұрыс тәжірибесіне қолдануға жеткізілді. Бүгінгі күні ұшқышсыз ұшатын аппараттар паркінде Wing Loong-1, Anka және Skylark барлау ҰҰА-лары барын атап өту керек.
Келесі маңызды бастаманың бірі – Қорғаныс ведомствосы дайындаған «Қазақстан Республикасының аумақтық қорғанысы туралы» заң жобасы. Аталған құжатта аумақтық қорғаныс жүйесіне қаржыландырудың тиісті көлемімен нығайтылған мемлекеттік сектордың жекелеген саласының форматын беру, мемлекеттік органдардың елдің аумақтық қорғанысын қамтамасыз етудегі функциялары мен өкілеттіктерін белгілеу, бейбіт және соғыс уақытында аумақтық қорғанысты ұйымдастыру мен жүргізу тәртібін айқындау көзделген.
– Қарулы Күштерге заманауи технологияларды енгізу және әскерді цифрландыру бойынша қандай жұмыстар атқарылып жатыр?
– Қарулы Күштер заманауи технологияларды енгізу бойынша белсенді жұмыстар жүргізуде. Әскерді цифрландыру – Қорғаныс министрінің тұрақты бақылауында. Бұл міндеттерге байланыс жүйелерін жаңарту, басқару жүйелерін біріктіру, қару-жарақ пен техниканы жаңарту және киберқауіпсіздік кіреді. Цифрландыру әскери операциялардың тиімділігі мен дәлдігін арттырып қана қоймайды, сонымен қатар әскери қызметшілердің қауіпсіздігін қамтамасыз етеді. Оларға әртүрлі жағдайлар мен сценарийлерде тапсырмаларды сәтті орындауға көмектеседі.
Соңғы жылдардағы соғыстар мен қарулы қақтығыстарды талдау бүгінгі күні кикілжіңдер парадигмасының мазмұны түбегейлі өзгерістерге ұшырағанын көрсетеді. Мұның себебі электрониканың қарқынды дамуында, қолбасшылар мен командирлердің қолында барлау, басқару, жою және қамтамасыз ету күштері мен құралдарын функционалды түрде біріктіретін түбегейлі жаңа ақпараттық жүйелердің пайда болуында. Бұл – бірлестіктің негізі заманауи жүйелік-техникалық шешімдерін, желілік технологияларды және желіні басқару принциптерін кең ауқымда іске асыру деген сөз. Қазіргі әскери қақтығыстарда әскерлерді басқаруды ғарыштық барлау және радионавигация жүйелерімен, деректерді берудің кең жүйесімен қамтымай, сондай-ақ барлық негізгі функцияларды автоматтандырмай басқару пункттерін пайдалану тиімсіз болады. Заманауи армияда автоматтандырылған басқару жүйелерін енгізу әртүрлі деңгейдегі әскерлерді басқарудың сенімділігі мен өміршеңдігін, икемділігі мен жасырын болуын едәуір арттырды. Бейбіт уақытта әскерлерді басқарудың заманауи автоматтандырылған жүйелері нақты ұрыс қимылдарына барынша жақын әскерлер мен бөлімшелерді жаттығу алаңы ретінде пайдалануға мүмкіндік береді. Әскерлер мен бөлімшелерді оқытудың мұндай мүмкіндіктері қару-жарақ пен әскери техниканың нақты ресурстарын айтарлықтай үнемдейді. Биыл біз Әуе қорғанысы күштері үшін ақпараттық жүйені қабылдадық. Бұл еліміздің әуе кеңістігін пайдалануда автоматты режимде ақпарат массивін өңдеу қабілетін арттырды. Әуе шебімізді қорғауда шешім қабылдау уақытын бірнеше есе қысқартуға мүмкіндік берді.
Халықпен өзара іс-қимыл мәселесіне де көп көңіл бөлінуде. Осы жерде мен кейбір өзгерістер туралы да айта кетсем деп едім. Енді азаматтарға тұрақты тұратын жерін ауыстырған кезде әскери комиссариаттарға немесе Мамандандырылған халыққа қызмет көрсету орталықтарына жүгірудің қажеті жоқ. Мекенжайы өзгерген кезде біз азаматтардың әскери есебін автоматты түрде өзгертеміз. Бүгінгі таңда мұндай қызмет бір жылда 100 мыңнан астам азаматқа көрсетілді. Әскери борышын өтемеген, оның ішінде 27 жасқа толған азаматтарға бұдан былай әскери билетті алу үшін жергілікті әскери басқару органдарына жүгінудің қажеті жоқ. Оларға бұрынғыдай әскери билет берілмейді. Оның орнына әскери міндеттіліктің мәртебесі айқындалып, әскери есебі Egov жеке кабинетінде көрсетіледі. Сондай-ақ азаматтарға жұмысқа орналасу кезінде әскери қызметке қатынасы туралы анықтама алу үшін де әскери комиссариатқа барудың қажеті жоқ. Жұмыс беруші бұл ақпаратты Egov-тан өз бетінше көре алады. Сонымен қатар шетелге тұрақты тұруға кеткен кезде де әскери комиссариаттарға барудың қажеті жоқ. Біз өзіміз қажетті ақпаратты көші-қон қызметіне береміз. Сол сияқты зейнетке шықпас бұрын әскери борышын өтегенін растау туралы анықтама алу үшін де әскери комиссариаттардың табалдырығын тоздырмайсыз. Қажетті ақпарат Зейнетақы төлемдерін есептеу жөніндегі уәкілетті органға беріледі.
Цифрландыру бойынша көптеген бастамамыз бар. Барлығын жүйелеу және цифрлық рельстерге қою үшін біз осы жылдың қаңтар айында «Цифрлық трансформацияның жол картасы» деп аталатын цифрландыру стратегиясын қабылдадық. Онда барлық бөлімшелер мен министрлік басшылығының қажеттіліктерін ескере отырып, Қарулы Күштер түрлері мен әскери қызметтің барлық аспектілері жинақталған.
– Қорғаныс саласын жаңа заманауи техникалармен жабдықтағанмен техниканы игеретін маман біліксіз болса қайыр жоқ. Осы орайда мамандарымыздың біліктілігіне, біліміне, сапасына қаншалықты мән беріліп отыр?
– Кадрларды даярлау – көлемді және күрделі процесс. Бүгінде ұлттық кадрлар даярлау жүйесі, оның сандық және сапалық параметрлері үнемі жетілдірілу үстінде. Атап айтқанда, Қорғаныс министрлігі жаңа мемлекеттік білім стандарттарын әзірледі. Қолданыстағы оқу бағдарламаларын қайта қарады.
Әскери кадрларды іріктеу және даярлау жүйесінде барлық бағыттар мен деңгейде ауқымды әрі мақсатты жұмыстар жүргізілуде. Офицер кадрлар Құрлық әскерлерінің әскери институтында, Әуе қорғанысы күштерінің әскери институтында, Радиоэлектроника және байланыс әскери-инженерлік институтында даярланады. Сонымен қатар жастарымыз екіжақты ынтымақтастық аясында алыс-жақын шетелдерде де білім алады. Әскери кафедраларды бітіргендердің әлеуетін қажетіне қарай пайдаланамыз.
Кәсіби сержанттар Ш.Уәлиханов атындағы әскери колледжде даярланады. Биыл С.Нұрмағамбетов атындағы әскери колледжді радиациялық-химиялық қорғаныс, байланыс және инженерлер секілді тапшы мамандықтар бойынша 80-нен астам кадет түлегі диплом алады.
Сондай-ақ әскери қызметшілер қатарынан кіші командалық құрамды даярлау мамандандырылған оқу орталықтарында 1-2 айға созылатын негізгі біліктілікті арттыру курстарында жүзеге асырылады.
Бұдан бөлек, жастарды әскери іске қажетті мамандықтар бойынша оқытатын әскери-техникалық мектеп түлектерінің де Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерімен келісімшарт жасау үрдісі қалыптасып келе жатыр.
– Бұрнағы жылдары Арыс қаласында, Жамбыл облысында оқ-дәрі қоймасында орын алған жарылысты халық әлі ұмыта қойған жоқ. Бүгінде еліміз бойынша оқ-дәрі қоймаларындағы қауіпсіздік шаралары қаншалықты сақталып отыр?
– Қарулы Күштердегі зымырандар мен оқ-дәрілерді жыл сайынғы түгендеу нәтижелері бойынша одан әрі сақтауға және пайдалануға жарамсыз оқ-дәрілер анықталады.
2023 жылы Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерінде сақтаудағы және қолданыстағы барлық қауіпті оқ-дәрілер жойылып, қауіпсіз етілді.
Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлігі төтенше жағдайлардың қайталануын болдырмау үшін толық көлемде шаралар қабылдауды жалғастыра бермек.
– Бүкіл әскердің 12 пайызы – қыз-келіншектер екен. Оларға байланысшы, телеграфшы, дәрігер, психолог, клуб меңгерушісі, тылдағы қойма басшысы сияқты арнайы қызметтер жүктеледі екен. Болашақта әскердегі әйелдер үлесін көбейту жоспарда бар ма?
– Қазақстан әскерінде 12 мыңнан астам әйел қызмет етеді, оның ішінде 800-ге жуық офицер, 6 мыңнан аса келісімшарт бойынша әскери қызметші және 5 мың азаматтық персонал қызмет етеді. «Полковник» әскери шенінде 25 әйел болса, 11 нәзік жанды басшылық лауазымдарда, 55-і мемлекеттік наградалармен марапатталған. Әскердегі әйелдер үлесін көбейту мәселесі әзірге күн тәртібінде тұрған жоқ.
– Отан қорғау қанды қасап, қырғын шайқастармен ғана өлшенбейді. Бейбіт заманда да әскери борышты абыроймен өтеуге болады. Елімізде 1 наурыздан бері жастарды әскерге шақыру науқаны жүріп жатыр. Алайда жастар арасында Қарулы Күштер қатарында қызмет ету сәннен қалған сияқты. Баяғыда әскерден келген жігіттер қыздардың арасында да беделді болған, ал бүгінгі жастардың Отан қорғауға деген құлшынысы қандай?
– Әскерге өз ынтасымен баратын жастар қатары сиреген жоқ. Жыл сайын шамамен 39 мыңға жуық жасөспірім әскерге шақырылады.
Әскер – егемендік пен елдіктің тірегі. Әскери қызметтің – біздің мемлекетіміздің егемендігін сақтаудың негізі екенін ұғыну қажет, ал жастарды тәрбиелеу және оларды Отанды қорғауға дайындау тек қана мемлекеттік органдардың маңызды міндеті емес, бірінші кезекте ол – бүкіл қоғамның міндеті.
Біріншіден, бұл соғыс жағдайында Отанды қорғауға дайын әскери-оқытылған резервті құрайды. Екіншіден, жас азаматтардың көбі әскери қызметтен өту керек, өйткені бұл өздеріне пайдалы. Олар болашақ өмірлеріне қажетті дағдылар мен білімдерді меңгереді.
Бұл ретте әскерде тек әскери істі оқытып қана қоймайды, әскерге шақырылушылар өз ой-өрісін кеңейте алады және дұрыс шешім қабылдайтын тұлға болып қалыптасып шығады. Яғни, интеллектуалдық мүмкіншілігі артады.
Тағы бір айта кететін жағдай, еңбекпен қамту кезінде де жұмыс берушілер тәртіпті және жауапты жұмыскер ретінде әскери борышын өтеген азаматтарды бірінші орынға қояды.
– Әскерге баратын жастарда таңдау еркі бола ма? Біреу әуе күштерінде, біреу шекарада қызмет еткісі келеді. Жалпы, әскери салада қандай мамандықтарға басымдық берілген?
– Аудандық (қалалық, облыстық маңызы бар қаланың) әскерге шақыру комиссиясы азаматтарды мерзімді әскери қызметке шақыру және Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерінің тиісті түрі мен тегіне, басқа да әскерлері мен әскери құрылымдарына тағайындау туралы шешім қабылдау кезінде олардың мамандығы, денсаулық жағдайы ескеріліп, келесі басымдықтар беріледі. Оқырманға түсінікті болуы үшін кеңірек баяндайын.
Бірінші, зымыран, авиация, бронды танк техникасын және радиотехникалық аппаратура шығарумен байланысты ұйымдарда жұмыс істейтін әскерге шақырылушылар тиісті әскер түрлері мен тектерін жасақтауға жіберіледі;
Екінші, режимдік және арнайы бөлімдерді жасақтау үшін көрсетілген командаларға алдын ала іріктелген әскерге шақырылушылар жіберіледі;
Үшінші, десанттық-шабуылдау әскерлерін жасақтау үшін әскерге шақырылушыларды іріктеу жалпы орта білімнен төмен емес білімі бар, дене бітімі жақсы дамыған, бірінші кезекте парашютші спортшылар қатарынан жүзеге асырылады;
Төртінші, жоғары білімі бар әскерге шақырылушылар оқу-жаттығу бөлімдеріне олардың біліміне және әскери даярлық бейініне ұқсас мамандықтар бойынша жіберіледі;
Бесінші, математика, физика және инженерлік-экономикалық факультетті бітірген әскерге шақырылушылар радиотехникалық, зениттік-зымыран бөлімдеріне, Қазақстан Республикасы Қарулы Күштері барлық түрлерінің, басқа да әскерлері мен әскери құралымдарының байланыс бөлімдеріне жіберіледі;
Алтыншы, медицина және фармацевтика факультеттерін бітірген әскерге шақырылушылар Қазақстан Республикасының Қарулы Күштеріне, басқа да әскерлері мен әскери құралымдарына тиісінше кіші медициналық персонал лауазымдарына жіберіледі;
жетінші, сарбаздар қатарынан сержанттарды, кіші мамандарды даярлауға арналған оқу-жаттығу бөлімдері мен мектептерге кемінде жалпы орта білімнен төмен емес білімі және жоғары моральдық қасиеттері бар әскерге шақырылушылар қатарынан қатаң дербес тәртіппен іріктеледі. Оқу-жаттығу бөлімдеріне кандидаттарды іріктеу кезінде сонымен қатар олардың әскерге шақырылғанға дейін алған мамандықтары ескеріледі;
Сегізінші, ауыл шаруашылығын механикаландыру және электрлендіру факультеттерін бітірген әскерге шақырылушылар танк, авиация, зениттік-зымыран бөлімдеріне және азаматтық қорғаныс әскери бөлімдеріне, Қазақстан Республикасы Ұлттық ұланына жіберіледі. Қазақстан Республикасының Ұлттық ұланын жасақтау үшін іріктеу негізгі орта білімнен төмен емес білімі бар әскерге шақырылушылар қатарынан жүзеге асырылады;
Тоғызыншы, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік күзет қызметін жасақтау үшін әскерге шақырылушыларды іріктеу «Қазақстан Республикасы Мемлекеттік күзет қызметі туралы» Қазақстан Республикасының заңына сәйкес Қазақстан Республикасы Мемлекеттік күзет қызметінің бастығы белгілеген Қазақстан Республикасы Мемлекеттік күзет қызметінің әскери қызметшілеріне білім деңгейі, жұмыс тәжірибесі және дене шынықтыру дайындығы бойынша қойылатын талаптарға сәйкес басым тәртіппен жүзеге асырылады;
Оныншы, Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің Шекара қызметі тиісті физикалық және моральдық-психологиялық дайындығы бар, білімі жалпы ортадан төмен емес, басым тәртіппен іріктелген әскерге шақырылушылармен жасақталады.
– Қазақстанда осы уақытқа дейін әскерден жалтарғандар саны белгілі ме? Әдетте, әскерден қандай адамдар жалтарады? Армиядан қашатындардың психологиялық портретін қалай бейнелер едіңіз?
– Қарулы Күштердің, басқа да әскерлер мен әскери құралымдардың қажеттілігіне байланысты жылдан-жылға мерзімді әскери қызметке шақырылушылардың саны артып келеді. Оның ішінде 2021 жылы 32 000-нан аса, 2022 жылы 35 мыңға жуық, 2023 жылы 37 000-нан аса азамат мерзімді әскери қызметке шақырылды. 2024 жылы 39 000-нан астам адамды әскерге шақыру жоспарланып отыр.
Азаматтарды әскери қызметке шақыру – әлеуметтік маңызды оқиға, өйткені әскери қызметте жүргенде жеке бостандық пен құқықтар шектеледі. Осыған байланысты жыл сайынғы әскери қызметке әскерге шақыру кезінде туындайтын мәселелер де бар. Сыртқы көші-қон, әскерге шақыру науқаны басталғаннан бастап әскерге шақыру жасындағы азамат әртүрлі себептермен (оқу, емделу, табыс табу) еш кедергісіз мемлекеттік шекарадан өтеді және әскерге шақыру аяқталғанға дейін шет мемлекеттердің (Ресей Федерациясы, Өзбекстан Республикасы, Оңтүстік Корея, Қырғыз Республикасы және т.б.) аумағында болады. Екінші мәселе ішкі көші-қон, жыл сайын әскерге шақыру жасындағы азаматтар республиканың басқа өңірлеріне кетеді немесе әскери есептен шықпай тұрғылықты тұратын жерлерін ауыстырады (көрсетілген санат іздестіруге беріледі). Сондай-ақ әскерге шақыру пунктіне келіп тұрып мерзімді әскери қызметке шақырудан бас тартатындар да кездеседі. Сонымен қатар Қазақстан Республикасы Қылмыстық Кодексінің 387-бабында көрсетілген талап әскерге шақырылушыларға қолданылмайды. Себебі осы нормада егер әскерге шақырылушы тергеп-тексеру органы iстi сотқа бергенге дейiн әскерге шақыру пунктiне өз еркiмен келсе, ол қылмыстық жауаптылықтан босатылады деген ескертпе бар. Әскерге шақырылатын жастар қолданыстағы заңнамадағы олқылықтарды және өздерінің жазаланбайтынын ескере отырып, өздерінің конституциялық міндеттемелерін орындаудан бас тартады.
– Әскерге шақырылғандарға бас сүйек ішіндегі қан қысымы жоғары, түйетабан, көз аурулары диагноздары көп қойылады екен. Тағы қандай сырқаттар жиі кездеседі?
– Жыл сайын әскерге шақырылғандардың 13 пайызға жуығы денсаулығына байланысты әскери қызметке жарамсыз болады. Әскери қызметке жарамсыздардың ішінде ішкі ағзалардың аурулары, хирургиялық аурулар, неврологиялық аурулар, көз аурулары, әсіресе көру қабілетінің төмендеуі жиі кездеседі. Аталған диагноздар әскерге шақырылушылар арасында соңғы жылдары тұрақты сақталып отыр.
– Халықаралық Human Rights Watch ұйымының зерттеуіне сенсек, ТМД елдерінде әскерге алынғандардың көбі университеттерден шығып қалған, тұрмысы нашар отбасыдан шыққан, кезінде бірер ұсақ қылмыспен полицияға түскен жастар екен. Бұл сипаттаманың Қазақстанға қатысы бар ма?
– Қазақстанға қатысы жоқ деп айта аламын. Өйткені аудандық (қалалық, облыстық маңызы бар қаланың) әскерге шақыру комиссиясы азаматтарды мерзімді әскери қызметке шақыру туралы шешім қабылдау кезінде олардың мамандығын, денсаулығын және моральдық-психологиялық жағдайын ескереді. Бұл ретте сотталған азаматтар мерзімді әскери қызметке шақырылмайды.
– Соңғы уақытта жастарды көшеден, жұмыс орнынан, тіпті емтиханнан кейін ұстап алып, көлікке мәжбүрлеп тиеген видеолар телефоннан телефонға көшіп жүр. Дүкенге нан алуға барып, әскерден бір-ақ шыққандар да бар деседі. Әскери комиссариаттың бұл әрекеті заңды ма?
– Қолданыстағы заңнамаға сәйкес әскери қызметке шақырылған азаматтар жергiлiктi әскери басқару органының шақыру қағазына сәйкес әскерге шақыру комиссиясына келуге міндетті. Шақыру қағазын азаматтың жеке өзіне жергілiкті әскери басқару органдарының лауазымды адамдары немесе жұмыс (оқу) орны бойынша ұйымның басшысы қол қойғызып тапсырады.
Шақыру қағазын азаматтың жеке өзiне тапсыру мүмкін болмаған жағдайда, оның келуін қамтамасыз ету тиiстi Iшкi iстер органына жүктеледі.
– Сұхбатымызды Қазақстанның шетелдік бітімгерлік миссияларын орындаудағы жетістіктері қандай деген сауалға жауабыңызбен қорытындыласақ.
– 2023 жылы Батыс Сахара, Орталық Африка Республикасы, Мали және Ливан аумақтарындағы миссияға 19 әскери қызметші тартылды. 2014 жылдан бастап айтар болсақ, миссияларға барлығы 598 әскери қызметші, оның ішінде 5 әйел әскери қызметші қатысты. Оларды теориялық және практикалық дайындау Алматы қаласындағы Бітімгерлік операциялар орталығында өтеді. Сонымен қатар 2022 жылғы 1 тамызда Біріккен Ұлттар Ұйымы Қарулы Күштер құрылымының Минадан тазарту орталығының базасында өткізілген. «Жарылыс қаупі бар заттарды залалсыздандыру» курсын сертификаттады. 2023 жылғы 1 қаңтарда Біріккен Ұлттар Ұйымы Қарулы Күштер құрылымының Бітімгерлік операциялар орталығы базасында өткізілетін «БҰҰ штаб офицерлері» және «Азаматтық халықты қорғау» курстарын ратификациялағанын айта кету керек.
Ұлттық контингент бітімгерлік операцияға қатысу кезеңінде үш еселенген ақшалай үлеспен (жалақымен) қамтамасыз етіледі. Сондай-ақ олар ұрыс қимылдарына қатысушыларға теңестірілген. Бітімгерлік операциядан оралған соң мемлекеттік органдардың (ұйымдардың) қаражаты есебінен кемінде күнтізбелік жеті күн, бірақ жиырма бір тәуліктен аспайтын мерзімге санаторлық-курорттық емделуге жіберіледі. Бұдан өзге, бітімгерлік операцияларға қатысатын (қатысқан) әскери қызметшілерге екі аптаға (14 тәулікке) созылатын қосымша демалыс беріледі. Ол жыл сайынғы демалысқа қосылып отырады. Бітімгерлік операцияларға қатысу кезеңінде әскери қызметшінің бір айы бір жарым айға жеңілдікті шарттармен есептеледі. Сонымен бірге әрбір бітімгерге бітімгерлік операцияға қатысу кезеңінде БҰҰ-дан әрбір күнтізбелік ай үшін 1 428 АҚШ доллары мөлшерінде төлем көзделген (үш еселенген ақшалай үлесіне қосымша).
БҰҰ шақыруына сәйкес биыл наурыз айында Қазақстанның алғашқы дербес ұлттық бітімгерлік контингенті өзінің әскери техникасымен, қару-жарағымен және мүлкімен резерв ротасы ретінде «БҰҰ-ның Голан биіктіктеріндегі бөлінуді қадағалау жөніндегі күштері» миссиясына 139 әскери қызметшіні жіберді.
Ол үшін тараптардың міндеттемелерін, сондай-ақ контингенттің миссияға қатысуын қаржылық және материалдық-техникалық қамтамасыз ету мәселелерін айқындайтын Біріккен Ұлттар Ұйымымен халықаралық шарт жасалды. Контингент құрамында ер әскери қызметшілермен бірге 7 әйел бітімгерлік миссиясын орындайды. Оның ішінде 2 атқыш-санитар, 1 мерген, 2 аспаз және 2 медицина қызметкері бар.
Қазіргі уақытта қазақстандық бітімгерлер Голан биіктері ауданында дербес миссияға кірісті. Бір жыл ішінде қазақстандық бітімгерлік контингент жергілікті жерді патрульдеумен, блок-посттарды күшейтумен және қарсылас тараптар арасындағы атысты тоқтату режимін қолдаумен айналысатын болады, БҰҰ миссиясының мандатына сәйкес басқа да міндеттерді орындайды.
Контингенттің БҰҰ бітімгерлік миссияларына қатысуы халықаралық қауіпсіздікті нығайтуға елеулі үлес қосып қана қоймай, Қазақстанның жаһандық аренадағы рөлін арттыруға да оң ықпал етеді.
Қазақстан әскери қызметшілерінің БҰҰ бітімгерлік миссияларына қатысу географиясын кеңейту біздің республикамыздың әскери және гуманитарлық дағдарыстардан зардап шегетін адамдарға қолдау көрсетуге деген берік ниетін айғақтайды. Қазақстандық бітімгерлердің қатысуының арқасында БҰҰ тараптар арасындағы қақтығыстарда бейбіт шешім табуға мүмкіндігі бар.
– Әңгімеңізге рахмет!
Сұхбаттасқан
Арайлым ЖОЛДАСБЕКҚЫЗЫ