Жасөспірімдердің экран алдында ұзақ отыруы жүйкеге кері әсер ететіні ғылыми түрде дәлелденді

/
Жасөспірімдердің экран алдында ұзақ отыруы жүйкеге кері әсер ететіні ғылыми түрде дәлелденді
сурет: istockphoto.com

Жасөспірімдердің экран алдында ұзақ отыруы олардың жүйкесіне кері әсер етеді. Computers in Human Behavior ғылыми журналында жарияланған жаңа зерттеу жасөспірімдердің экран алдында екі сағаттан артық уақыт өткізуі, әсіресе жұмыс күндері, клиникалық тұрғыдан жоғары мазасыздық пен эмоциялық немесе мінез-құлықтық қиындықтарға жиі ұшырататынын көрсетті.

Экран қолданудың түрлі үлгілерін салыстырған зерттеушілер жай ғана экранды сырғыту арқылы контент қарау психикалық денсаулықтың нашарлауымен тығыз байланысты екенін анықтады. Бұл байланыс жас, жыныс және бұрыннан бар психикалық осалдықтарды есепке алғанда да өзектілігін жоғалтпаған.

Зерттеу авторлары пандемиядан кейінгі кезеңде жасөспірімдердің экран қолдану дағдылары мен олардың психикалық денсаулығы арасындағы байланысты тереңірек зерттеуді мақсат еткен. COVID-19 пандемиясы кезінде жасөспірімдердің экран алдында өткізетін уақыты күрт артқан болатын. Бұл әрі қажеттілік, әрі әлеуметтік оқшаулану кезеңіндегі күресу тәсілі ретінде қалыптасқан. Бұған дейінгі зерттеулер экран уақыты мен психикалық денсаулық арасындағы байланысты түрліше бағалағанымен, цифрлық медианы шектен тыс немесе пассивті пайдалану әлеуетті қауіп ретінде қоғамда алаңдаушылық тудырып отыр. Бұл әсіресе когнитивтік және эмоциялық дамуы әлі жүріп жатқан жасөспірімдер үшін өзекті.

«Біздің зерттеу тобы пандемия кезінде балалардың экран алдында өткізетін уақытының күрт өскенін бірнеше рет байқаған болатын. Біз балаларды уақыт өте бақылай отырып, шектеулер алынғаннан кейін де экран уақыты жоғары деңгейде қалғанын және оның алаңдаушылық пен депрессиямен байланысты екенін анықтадық. Жасөспірімдерде мазасыздық кіші жастағы балаларға қарағанда жиірек кездеседі, сондықтан біз бұл жастағы топтың экран қолдануын және оның психикалық саулықпен байланысын тереңірек түсінгіміз келді», — деді зерттеу авторы, Канадалық неврология және оқу бұзылыстары кафедрасының ғылыми жетекшісі, Батыс университетінің доценті Эмма Дюрден.

Зерттеу жасөспірімдердің цифрлық медианы тұтыну дағдыларын қалыптастыру мен оларды қауіпсіз пайдалануға үйретудің маңыздылығын тағы бір мәрте еске салады.
 

Бөлісу:

Серіктес жаңалықтары