257
Суармалы жер айналымға қосылса...
Суармалы жер айналымға қосылса...
Агроөнеркәсіптік кешенді дамытудың 2017-2021 жылдарға арналған бағдарламасы бойынша Үкімет шағын несие беру аясын одан әрі кеңейту жөнінде шараларды қолға алды. Бүгінде өзін-өзі жұмыспен қамтитындардың 60 пайызы ауылда тұрады. Осыған байланысты, «Жұмыспен қамтудың жол картасы» аясында «Ауылдағы жұмыс орны» жаңа жобасын іске асыру көзделді. Оған 10 млрд теңге бөлінді.
Бұл жұмысты жүргізу барысында кооперацияларды дамыту ісіне айрықша көңіл бөлу қажет. «Кооперациялар туралы» тиісті заң қабылданды. Үкіметке әкімдермен бірлесіп, елді мекендерде ауыл-шаруашылық өнімдерін өткізу және қайта өңдеуді қамтамасыз ететін кооперативтер ұйымдастыру жөніндегі шаралар қабылдау жүктелді.
Алдағы бес жыл ішінде кемінде 600 мың гектар суармалы жерді айналымға енгізу керек. Ауыл шаруашылығы министрлігі мен әкімдер ауылшаруашылық жерлерін тиімді пайдалануға қатаң бақылау жүргізу тиіс. Ол жерлерді апатты жағдайдағы су қоймаларын жөндеу және жаңадан салу есебінен қажетті су көлемімен қамтамасыз ету маңызды. Сонымен қатар, агроөнеркәсіп кешеніндегі субсидиялау жүйесін жетілдіру, тиімсіз субсидияларды доғару және өнімділікті арттыруға назар аудару қажет екендігі жиі айтылады.
Агроөнеркәсіптік кешенін дамытудың 2017-2021 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы еліміздің ауылдарында кооперативтік қозғалысты дамытуға серпін беретіндігі атап көрсетілуде. Онда агроөнеркәсіптік кешеннің қандай салалары мемлекеттік қолдауға ие болатындығы, алдағы уақытта ел аграршылары мемлекеттік қолдаудың қандай түрлеріне ие болатындығы, осыған дейін қолданыста болып келген мемлекеттік қолдаудың қандай шаралары күшін жоятындығы, сонымен қатар, ішкі рынокты отандық ауылшаруашылық өнімдері және азық-түлік түрлерімен толтыру мақсатында қандай жоспарлардың әзірленіп жатқандығы нақты айтылды.
Жаңа мемлекеттік бағдарламаны әзірлеу қажеттігі Қазақстанның Еуразиялық экономикалық одақтың, Дүниежүзілік сауда ұйымның құрамында жасайтын әрекеттеріне, сондай-ақ, ғаламдық экономикада болып жатқан өзгерістер мен еліміздегі ішкі үдерістерге байланысты туындаған. Мәселен, еліміздің мал шаруашылығындағы мал өнімдерін өңдеу мен сату ісіне жүргізілген талдаулар еліміздің ішкі рыногында балық, құс еті, шұжық, ірімшік, сүттен алынатын май өнімдері жөнінде импорттың басым екенін көрсетіп берді. Бұл басымдық жалпылай алғанда 33 пайызбен 67 пайыз аралығында. Ал қой, сиыр, шошқа еті жөнінен еліміз өзін-өзі толық қамтамасыз етіп қана қоймай, сонымен қатар, экспортты қазіргіден әлдеқайда арттыру мүмкіндіктеріне ие.
Енді өсімдік шаруашылығының өнімдеріне келетін болсақ, макарон, өсімдік майы, көкөніс және жеміс-жидек консервілері жөнінде импорт көлемі молырақ. Соның ішінде қант импортының көлемі 97 пайызға дейін жетті. Ал астық өнімдері, ұн және бірқатар өнімдер жөнінен еліміз ішкі рынокты толықтай қамтамасыз етіп қана қоймай, сонымен қатар, оларды сыртқы рыноктарға шығаруда әлемдік деңгейде өз орны бар белсенді ойыншылардың қатарына қосылды.
Бағдарламада ауылшаруашылық өнімдерін өндіру мен өткізудің және оларды өңдеудің негізгі проблемалары айқындалған. Олардың қатарында бидайдың артық өндірілуі, құрамажем, арпа, құс еті өнімділігінің жеткіліксіздігі, өңделген ет, сүт, көкөніс, жеміс-жидек өнімдері үлесінің аздығы, сиыр, шошқа, қой еті экспорты деңгейінің төмендігі секілді өткір тұрған мәселелер бар. Бұл түйткілдердің орын алу салдарынан еліміз сыртқы саудада 1,3 миллиард долларды ала алмаған.
Осы олқылықтың орнын толтыру үшін бірқатар шаралар қабылданды. Соның ішінде 6 түрлі міндетке ерекше көңіл бөлінбек. Егер тоқтала кететін болсақ, олар:
Бірінші, мал шаруашылығының тиімділігін 58 пайызға, өсімдік шаруашылық тиімділігін 40 пайызға дейін арттыру;
Екінші, тауарлы өндіріске 670 мың ұсақ өндірушіні тарту үшін ауқымды ауылшаруашылық кооперацияларын дамыту және өнімдерді өткізу мен өңдеудің қолдануға тиімді жүйесін құру;
Үшінші, ауылшаруашылық тауар өндірушілерін барынша кеңінен қамти отырып, жалпы сала бойынша мемлекеттік қолдаудың тиімділігін және қолжетімділігін қамтамасыз ету;
Төртінші, көзделген мақсатқа қол жеткізуге бағытталған экспорттық саясатты іске асыру және органикалық өнімнің қазақстандық брендін алға жылжыту;
Бесінші, 600 мың гектардан астам суармалы жерді айналымға қосу;
Алтыншы, агроөнеркәсіп кешенін мемлекеттік реттеуді одан әрі жетілдіру.
Міне, осында аталған міндеттерді ойдағыдай жүзеге асыра алсақ, мұның өзі еліміздің ауыл шаруашылығының дамуына қосымша серпін беретіндігі анық. Соған бір мысал ретінде айта кететін болсақ, соңғы кездерде жүргізілген зерттеулер 1 гектар суармалы жердің тиімділігі мен беретін пайдасы 1 гектар телімі жердегіден 30 есеге дейін артып түсетіндігін көрсетті. Сонда 600 мың гектар суармалы жерді айналымға қосу дегеніміз 18 миллион гектар телімі жерді іске қосумен бірдей болып шықпай ма? Демек, бағдарлама мақсатына жетсе, ауылшаруашылығының дамуына едәуір серпіліс болар еді.
Жәнібек Әшім
Тау шаңғысы курорты дамымақ
Түркістан облысы, Төлеби ауданындағы «Еco Village Кaskasu» демалыс аймағында «Қасқасу» тау шаңғысы курортын дамыту бойынша халықаралық сарапшылардың қатысуымен дөңгелек үстел өтті.
Түркістан облысы әкімінің орынбасары М.Мырзалиевтің басшылығымен өткен жиынға тау шаңғысы курортын құру бойынша жоғары тәжірибесі бар мемлекеттік органдармен қатар «Dianeige France», «STEM International France», «MND Group France» сынды халықаралық компаниялардың сарапшылары, Ресей және Қазақстан халықаралық шаңғы федерацияларының инспекторлары мен қазақстандық «Гео дата плюс», «ASP Project company» компаниясының өкілдері қатысты.
Жиында сөз алған «MND Group France» компаниясының директоры Фрере Эдди жобаның техникалық-экономикалық тұрғыдан тиімді жасалынғандығын және өңірдің дамуына зор үлес қосатынын айтса, халықаралық шаңғы федерациясының инспекторы Андрей Обыскалов жоба әлеуетін ескере отырып жүзеге асқанда құрлықтық және халықаралық жарыстар, шаралар өткізуге мүмкіндігі бар екендігін жеткізді.
Жоба бұған дейін халықаралық деңгейде қызу талқыланған болатын. Бүгінгі таңда CG Group компаниясы қонақүй кешендерін салуға қызығушылық танытып отыр. Жалпы, курорт аумағы 2 негізгі аймаққа бөлінген:
– тау шаңғысы инфрақұрылымы бар жоғары базасы (шаңғы трассалары, арқан және дөңес жолдар, көтергіштер, сервистік ғимараттар) 1 910 метрден 3 200 метрге дейінгі биіктікте;
– төменгі база (қонақүйлер, мейрамханалар, аквапарк, ойын, спорт және жаттығу орталықтары) 1600-ден 1900 метрге дейін биіктікте.
Естеріңізге сала кетейік, қазіргі заманғы тау шаңғысы курортының құрылысы өңірдегі жаппай тау шаңғысы спортын дамытуға серпін береді, отандық туризм индустриясы қызметінің бәсекеге қабілеттілігі мен сапасын арттыруға, жаңа жұмыс орындарын құруға, әлеуметтік инфрақұрылымды дамытуға, Түркістан облысының инвестициялық тартымдылығын арттыруға мүмкіндік береді. Жобаны іске асырудың бірінші кезеңінде келушілер саны 110 мыңнан 140 мыңға дейін артады деп күтілуде.
Бұдан басқа, Қазақстанда туризмді дамыту жөніндегі 2019-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарлама аясында «Қасқасу» тау шаңғысы курортының жобасы республикалық маңызы бар «Қазақстанның туристік картасы» ТОП – 50 нысанының тізіміне енді. Сондай-ақ, Түркістан облысын дамытудың 2019-2024 жылдарға арналған кешенді жоспарына енгізілді.
Үкіметтік емес ұйымдар жұмысы жанданады
Түркістан облысы әкімдігі жанындағы үкіметтік емес ұйымдармен өзара іс-қимыл және ынтымақтастық жөніндегі Кеңестің 2019 жыл бойынша алғашқы отырысы өтті. Мәжілісті облыстық ішкі саясат басқармасының басшысы, кеңес төрағасының орынбасары Бейсенбай Тәжібаев ашып, жүргізіп отырды.
Қазіргі таңда Түркістан облысында тіркелген қоғамдық бірлестіктердің жалпы саны – 121. Облыста республикалық саяси партияның («Nur Otan», «Ақжол», «Ауыл», «Қазақстан Коммунистер партиясы», «Жалпыұлттық социал-демократиялық партиясы», «Бірлік») филиалдары жұмыс жүргізуде.
Биыл облыстағы мемлекеттік әлеуметтік тапсырыстың негізгі бағыты, яғни азаматтық бастамалар орталығы, мүмкіндігі шектеулі жандарға қолдау, экология, туризм, дін және өзге де тақырыптар бойынша жұмыстар қарқынды жүргізілмек. Бұл – үкіметтік емес ұйымдар үшін үлкен қолдау.
Жиында Түркістан облысы ішкі саясат басқармасының басшысы Б.Тәжібаев: «Қоғамның азаматтық белсенділігі жаңа деңгейге көтеріліп келеді. Бұл қадамдар жергілікті атқарушы билік жұмысының тиімділігін арттыруға тікелей септігін тигізеді. Әсіресе, өңірдегі әлеуметтік мәселелердің шешіміне ықпал ететін жобаларды жүзеге асыруға үкіметтік емес сектордың көмегі мен белсенділігі қажет. Мәселен, Арыс оқиғасынан соң зардап шеккен қаланы қалпына келтіру, секторларға бөлінген тұрғындармен келісімдер жасау, олардың сұрақтарын әкімдікке жеткізіп, шешімін табуға атсалысу барысында нағыз азаматтық белсенділер ел ортасынан шықты. Гуманитарлық көмекті бөлу, тарату барысында еріктілер де ерекше үлес қосты. Мұндай халық пен биліктің ортақ мақсатына қызмет ететін азаматтық белсенділік мемлекеттің дамуы мен тұрақтылықтың орнауына ықпал етеді. Қиын сәтте іске асқан осындай бастамалар мен тиімді жүйені өзге аудандарда жүзеге асыруға пайдаланамыз.
Бұдан бөлек үкіметтік емес ұйымдардың бірі мүмкіндігі шектеулі жандардың мұңын мұңдаса, ендігі бірі экология мен тұтынушылардың жоғын жоқтайды. Өзге де салаларда атсалысады. Сондықтан ұйымдармен бірлесе қызмет еткен жағдайда ғана қоғамдық күшке айналып, нәтижеге қол жеткізе аламыз», – деп атап өтті.
Ал «Түркістан облысының Азаматтық Альянсы» заңды тұлғалардың қауымдастық нысанындағы бірлестігінің төрағасы Шәріпбек Жамалбекұлы «Үкіметтік емес ұйымдарға қолдау көрсетуге арналған азаматтық орталықты ұйымдастыру мен дамыту» жобасын жетілдіруді, аудандардағы ақпараттық ресурстық орталықтарының әлеуетін арттыру қажеттілігіне, өңірдегі 700-ден астам ҮЕҰ-дың ортақ базаға тіркеу мәселесіне, үкіметтік емес секторын дамытуға баса тоқталды.
Жәнібек Әшім