Жаңалықтар

Айнұр СӘБИТОВА: «Ізгілік елшісі» ізгі амалдарға бастап жүр

ашық дереккөзі

Айнұр СӘБИТОВА: «Ізгілік елшісі» ізгі амалдарға бастап жүр

Қазақстанның Еуропадағы сенімді әріптестерінің бірі – Франция. Жаһан жұртын өзіне ынтық етіп, туристер үшін жер жұмағына айналған аядай мемлекет тұрақты даму жолынан таймай келеді. Экономикасын ғана емес, мәдениеті мен ғылым-білімін өркендету тұрғысынан да француздар көпке үлгі. Сондықтан Қазақстан үшін Франциямен ынтымақтастық орнатудың мәні зор.  Екі ел арасындағы стратегиялық серіктестіктің бір дәнекері – Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетінің базасында құрылған Сорбонна-Қазақстан институты. Жуырда осы институттың директоры Айнұр Сәбитовамен тілдесіп, білім ошағында атқарылып жатқан толымды істер жайлы әңгімелесудің сәті түсті.  – Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев осы жылды Еріктілер жылы деп жариялағаны бел­гілі. Осы орайда, сіздің баста­маңыз­бен жүзеге асырылып жат­қан «Ізгілік елшісі» жобасының ау­қымы бүкіл ел аумағын қам­тыға­ны қуантады. Жобаны алғаш қол­ға аларда осындай нәтиже кү­тіп пе едіңіз? – «Волонтер» сөзі француз тілінен аударғанда ерікті деген мағынаны біл­діреді. Яғни волонтерлік дегеніміз – қай­тарымын күтпей, шын ниетімен жақ­сылық жасау. Өткен жылы Прези­дентіміздің 2020 жылды ресми түрде Еріктілер жылы деп жариялағанын естігенде қатты қуандық. Өйткені атаулы жыл елімізде ізгілік жасауға ын­талылардың қатарын көбейтіп, қо­ғамда мейірім мен жылулықтың артуына сеп болары сөзсіз. Қайырымды істерді насихаттау арқылы жастарды жанашырлыққа, жауапкершілікке бау­ли аламыз. «Ізгілік елшісі» қалай дүниеге келді? Университеттің басшылығы, оқы­тушылары, студенттері ізгі іс­тер­­мен бұрыннан айналысып келе­ді. Сол іс­терді көпке үлгі болатын дең­гейде ұйым­дастырып, неге қа­та­рымызды кө­бейтпеске деген ой кел­ді. Бастапқы мақ­сат әлеуметтік жағ­дайы төмен жә­не көпбалалы от­басыларға көмектесу болды. Рек­то­рымыз Такир Балық­баев­тың қол­дауымен жоба аясында жүзеге асы­­рыл­ған алғашқы 16 ісіміз мұқтаж от­басыларға материалдық көмек көр­­сету­ге бағытталды. Содан кейін жан-жақтан қоңырау шалып, көмек сұрау­шы­лар көбейді. Олардың бә­рі­не ма­териалдық қолдау қажет. Біз қаржылық қор емеспіз, тұрмысы төмен отбасы­лар­дың бәріне көмек­тесу­ге қаржымыз жет­пейді. Сондық­тан жоба жұмысы­ның бағытын өз­герт­кенді жөн көрдік. Еріктілердің ба­сын қосып, қарттарға, қимыл-қоз­ғалысы қиын жандар мен мүм­­кін­дігі шектеулі азаматтарға күтім жа­­сау, көңілін аулау, қажет заттарын әке­ліп беру секілді көмек көр­сете бас­тадық. Ең бастысы, бұл іс­тер­­ді тұрақты әдетке айналдырдық. Біздің институт екі елдің де ме­неджменттік қағидаларын бас­шы­лыққа алады. Мен қазақстандық та­раптан басқарушы болсам, фран­ция­лық тараптан үйлестіру, бақы­лау жұмыстарын қосалқы директор – Жиль Мамец мырза атқарады. Шетелдік әріптестеріміздің арқа­сында Францияның білім беру жүйе­сіндегі озық әдіс-тәсілдерді игеріп, Қазақ­стан­да ғана емес, әлемнің кез келген мем­­лекетінде жұмыс істеуге қабі­лет­ті мамандарды даярлау жолындамыз. Қазіргі таңда Сорбонна-Қазақ­стан институтында үш кафедра жұ­­мыс істейді. Халықаралық құ­қық ка­федрасы бірнеше тіл білетін заң са­ласы мамандарын даярлайды. Ха­лық­аралық қатынастар кафедрасы елімізде және өзге мемлекеттерде елшілік қызмет атқаратын дипломатия мамандарын оқытады. Эконо­микалық мамандықтар кафедрасында менеджмент, маркетинг, аудит және қаржы саласының бола­шақ мамандарына халықара­лық талаптарға сай білім беріледі. Сор­бон­на-Қазақстан біздің еліміз­де ға­на емес, Орталық Азия бойын­ша «Қос диплом» бағдар­ла­ма­сын жүзеге асыратын жалғыз оқу орны екенін мақ­танышпен ай­та ала- мыз. Сорбонна-Қазақстан институ­ты­ның француз тілін жоғары дең­гей­­де меңгерген, барлық пәндер бойын­ша жоғары нәтиже көрсет­кен ең үздік шәкірттері ҚазҰПУ дип­ломымен қоса бізбен ынты­мақ­тастық орнатқан франциялық жо­ғары оқу орындарының бірінің дип­ломына да қол жеткізеді. Францияның білім беру жүйесі Еуропадағы ең озық үлгілердің бірі са­на­латыны белгілі. Бұл елдің жо­ғары оқу орындарына түсу екінің бірі­­нің қолынан келмейді. Әсіресе, Пари­ждегі Сорбонна университеті­нің студенті атану көпке арман. Шетелдіктер түгілі, жергілікті фран­­цуз­дардың өзі бұл мәртебеге үлкен еңбекпен қол жеткізеді. Сон­дықтан біздің шәкірттеріміз өз­деріне беріл­ген мүмкіндіктің баға­сына жетуге тырысады. – Француздарды өте талғам­паз әрі сақ халық деп жатады. Әріп­тестерін де мұқият таңдай­тын болар? Бүгінде сіздермен ын­тымақтаса жұмыс істеп жүр­ген Францияның жоғары оқу орындарымен байланыс орнату қиындық тудырған жоқ па? – Сорбонна-Қазақстан институтына келіп, дәріс оқитын шетелдік оқытушылар оқуды кеше ғана бітірген магистрлер емес, тәжіри­белі профессорлар, ғылым докторлары. Ынтымақтастықтың негізінде мем­лекеттердің бір-біріне деген сый­­лас­тығы мен құрметі тұрған­дықтан, Фран­ция Қазақстанға үздік ұстаз­да­рын жібереді. Сорбонна (USPC), Шығыс тілдері мен өр­ке­ниеті ұлттық институты (INALCO Paris), Пуа­тье университеті, Страсбург, Ло­тарингия және Бор­до университеттерімен келісімшарт жасалып, әр сала бойынша бі­лікті оқытушылар біздің шәкірт­терге дәріс оқуда. Мә­селен, Страсбург университетінің құр­метті пре­зиденті Кристиан Мэстр мырза­ның өзі арнайы келді. Еуропа бойынша халықаралық құ­қық саласының ең мықты маман­да­ры­ның бірі ретінде мойындалған оқы­тушының дәрісін тыңдауға сту­­денттеріміз ғана емес, инс- ти­ту­ты­мыз­дың оқытушылары да зор қы­зығушылық танытты. Ең тұрақты әріптестеріміздің бірі – Лотарингия университеті. Бұл – ­Еуропадағы бай тарихы бар ең кө­не оқу орындарының бірі. Осы уни­верситеттің Заң факуль­тетінің де­каны, профессор Пьер Тиффин ша­қыртуымызды қабыл алып, қа­зақстандық жастармен өзі­нің то­лағай тәжірибесін, білім-білі­гін бө­лісті. Сондай-ақ біздің институтта атал­ған университеттің 12 оқыту­шы­сының дәрісі жоспар­лан­ған. Олард­ың Сорбонна-Қазақстан инс­ти­тутымен жұмыс іс­теуге келісім беруіне шәкірт­тері­міздің Франция­ның тәжірибесіне деген қызығу­шы­лығы, Қазақ­стан­ның француз білім беру жүйесіне құрметпен қарауы ық­пал етсе керек. Әйтпесе, Франция өз профес­сор­ларын өзге мемлекетке барып дәріс оқуға, еркінен тыс қандай да бір іспен айналысуға еш­кім мәж­бүр­лей алмайды. Конституция олар­ға ерекше мәртебе берген. Француз ғалымдары университет бас­шылығы, тіпті ел басшылығынан да тәуелсіз. Олар ақша үшін, атақ үшін ақ тер, көк тер болмайды. Сапа үшін ғана жұмыс істейді. Өзі­нің де, өзгенің де уақытын алып, бі­лім­герлерді сылдыр сөзбен алдар­қату жоқ. Білгенімен, түйгенімен бө­лісуге әр­кез даяр тұрады. Алдында он адам отыр­са да, жүз адам отыр­­са да, ау­диторияға үлкен құр­метпен қарай­ды. Біздің инс­титут­қа келіп дәріс оқыған Фран­цияның барлық оқы­тушыларынан осын­дай қасиеттерді аңғаруға болады. – Шетелдік оқытушылар біз­­дің елге келерде қандай шарт­­тар қояды? Арнайы жағ­дай жасауды, айталық, бес жұл­дыз­ды қо­нақ үйден орын дайын­дауды та­лап ететіндер бо­ла ма? – Француздар – өте қарапайым ха­лық. Ысырапшылдықты, көз­бояушылықты ұнатпайды. Қара­пайым қонақ үйлерде тұрады. Қара­пайым киінеді. Әсіре назарды, аста-төк күтімді талап етпейді. Олар­дың әлемі бөлек, сезімтал қауым. Сіз бен біз әсерлене қой­май­тын күнделікті құбылыстардың өзінен шабыттанады, рахат күй кешеді. Қардың жа­палақтап жауғаны, мұздың еруі, шөп­ке шық түсуі, тіпті құстың ұш­қанын да ал­ғаш көргендей әсер­ленеді. Олар жарқ-жұрқ еткен дү­ниеден гөрі ма­ғыналы, мәнді құ­бы­лыстарға көп назар аударады.