«Қазағым, қайталанбайтын ғажабым»
«Қазағым, қайталанбайтын ғажабым»
Жазушы-драматург Әділбек Тауасаров жайлы сыр-сұхбат
Қазақ мәдениеті мен әдебиетінің, әсіресе, қазақ драматургиясының тарихында өшпес із қалдырған сол бір азаматты сағына еске алатындар баршылық. Талантты, дарындылығымен қоса жаратылысынан ақжарылқап көңіл-күйдің адамы мына жарық дүниеден елуден енді ғана асқан шағында мәңгілікке кете барды. Содан бері де талай жылдардың жүзі болыпты. Жақсы араластығымыз болмаса да арагідік қаланың оңтүстік бөлігіне қарай ағылып жататын автобустарда жиі көріп, бас изесіп қана амандасатынбыз. Ол да мейірімді бір жылы жүзбен жарқылдап қалатын-ды.
Мың тоғыз жүз алпыс сегізінші жылғы Қазақ Ұлттық университеті журналистика факультетінің түлектері – көрнекті сыншы, мемлекет қайраткері Сағат Әшімбаев, Сайлаубек Жұмабеков, жазушы Смағұл Елубаев, ақын әрі аудармашы Бекділдә Алдамжаров, жазушы Алдан Смайыл, Әшірбек Көпішев, әдебиет зерттеушісі Алма Қыраубаева, белгілі ақын әрі драматург Нұрлан аға Оразалиндер сынды қазақтың зиялы тобының ішінде ол кісінің де аты-жөні ерекше аталар еді...
Бүгінде жемқорлықпен жаппай күрес жүріп жатқан кезде, жең ұшынан жалғасып, тамыр-таныстықтың өршіп тұрған кезінде бір ғана «Махаббат аралымен-ақ» сол заманның зарын қағазға түсіріп қана қоймай, көпшілік көңілінен шығатын сахналық дүние қалдырған драматургтің ғұмыр жасы қысқа болғанымен, өміршең шығармашылығы ескіре қойған жоқ. «Махаббат аралы» деген атауға қарап, көрермен жастық шақтың желігі, албырт сезімі жайлы спектакль деп ойлап қалуы мүмкін. Жо-жоқ, бұл психологиялық драма. Спектакльде үш-ақ актер ойнайды, үшеуі де бас кейіпкер. Орманшы, атақты дәрігер-депутат және оның жас тоқалы. Оқиға олардың орманға саяхаттап келуінен басталады. Таудан аққан мөлдір бұлақ, салқын таза ауа, көркем табиғат. Алайда омыртқасы ауырған дәрігер жүре алмай қалады. Орман ішінде жалғыздан жалғыз қалған жұбайларға орманшы көмекке келеді. Әрине, тегін емес. Ақыр соңында әбден қалтасы қағылған дәрігер орманшыға дәрі-дәрмек үшін тоқалын айырбастауға келіседі. Ал орманшы – опасыз емес. Кезінде өлім аузында жатқан әйелін аман алып қалу үшін қыруар ақша талап еткен арсыз дәрігерден өш алу, дәрігердің сол кездегі ашкөздігін кешіре алмауынан туған өш алу, кек қайтару ғана еді. Байлық пен жоқшылық, махаббат пен сатқындық, адалдық пен арамдық... осылай жемқорлықтың қауіпті қылмыс екенін сахналайды.
ОЛ – қазақтың дарынды драматург-ақыны Әділбек Тауасаров шығармашылығының желісі әрі жемісі болатын.
Әдеттегі үрдісімізді жалғастырып, ақын жарымен сұхбаттасуды жөн санадық.