ДӘРІ-ДӘРМЕК ЖАРНАМАСЫНА САЛЫНҒАН ТЫЙЫМ
ДӘРІ-ДӘРМЕК ЖАРНАМАСЫНА САЛЫНҒАН ТЫЙЫМ
Енді қарапайым халық теледидардан, газеттен, радиодан «ауруына ем болатын» дәрілер туралы ақпарат ала алмайды. Өйткені үстіміздегі жылдың қараша айынан бастап елімізде дәрі-дәрмекті жарнамалауға тыйым салынады. Бұл – Парламенттің пәрмені. Алдағы уақытта дәрі-дәрмектер жайлы арнайы медициналық басылымдардан ғана білуге болады. Дәрі-дәрмек түрлерін БАҚ арқылы жарнамалауға тыйым салу – ұлт денсаулығын сақтап қалудың бір тәсілі дегенді алға тартып отыр заңды ұсынушылар. Ал өндірушілер болса, бұл заңға бағынғысы келмей бұлтақтауда. Сарапшылар дәрі-дәрмек жарнамасына тыйым салынатын болса, отандық телеарналар жылына 4 млрд. теңге қаржысын жоғалтатындығын есептеп те үлгеріпті. Табыстарының тең жартысы дәрі-дәрмек жарнамасынан түсетін жарнама агенттіктері де біраз қалтасын жұқартатын болады. Өйткені есеп бойынша медициналық дәрі-дәрмектердің жарнамадағы үлесі 20 пайызды құрайды. Телеарналар теңгесінен, ал көрермендер ақпарат алу мүмкіндігінен айрылады деген дәрі-дәмек өндірушілері жарнама дәріні өткізудің амалы ғана еместігін айтады. Алайда фармацевтикалық индустрия – ең алдымен, бизнес екенін де естен шығаруға болмайды. Дәрі-дәрмекті өндірушілер: «Жарнамаға мүлдем тыйым салудың қажеті жоқ. Тек қана жарнамаға қойылатын талаптарды күшейту керек», – дейді. Жарнаманың көмегімен көпшілікке қысқа да нұсқа ақпарат беріледі. Ал салалық басылымдардың оқырмандары әлдеқайда аз екенін ескерсек, арнайы газет-журналдар бұл функцияны толық атқара алмайды. Демек халық дәрі-дәрмек туралы ақпарат алатын дерек көздерінің бірінен айрылады. Дәрі-дәрмек ақпараттық-талдау орталығының зерттеу нәтижесі бойынша, 2013 жылы қазақстандықтардың 42 пайызы жарнамаға сүйеніп, өз бетінше дәрі қабылдаған екен. Демек, әрбір екінші қазақстандық дәрігердің тағайындауынсыз дәрі пайдаланады деген сөз. Теледидардан жарнамаланған дәрі-дәрмекті дүкеннен жай ғана сатып алуға болмайды. Ол дәріні көргеннен кейін тұтынушы міндетті түрде дәрігермен кеңесуі шарт. Дәрі-дәрмектің кең көлемде жарнамалануы оларды сатып алушылардың дұрыс пайдаланбауына әкеп соқтырады. Оның соңы тағы бір дертке жалғасуы мүмкін. Денсаулық сақтау саласының мамандары бұл қадамға халықтың денсаулығына алаңдағандықтан барғандықтарын айтып отыр. Халықтың «өзімбілемдікке» салынып, өз денсаулықтарына немқұрайлы қарауы осы заңның дүниеге келуіне ықпал етті. Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының деректеріне сенсек, әлем бойынша дәрі-дәрмекті дұрыс пайдаланбаудан жыл сайын 100 мың адам көз жұмады екен. Мұндай қасіреттің Қазақстанда да кең етек жаймауы үшін жасалған алғашқы қадам – дәрі-дәрмектердің жарнамасына тыйым салу. Фармацевтикалық компаниялар мен жарнама агенттіктерінің наразылығын тудырған заң жобасы қараша айынан бастап күшіне енеді. Бұл – ұлттың денсаулығы үшін игі шара болмақ.
Әсел ӘНУАРБЕК