Мемлекет басшысы «Достық – Мойынты» теміржолының екінші желісін іске қосып, бұл жобаның Қазақстанның көлік-логистика жүйесінің дамуына, оның тиімділігін нығайтуға айрықша серпін беретінін сөзсіз екенін атап өтті.
Көлік вице-министрі Жәнібек Тайжановтың айтуынша, «Достық–Мойынты» теміржол жобасы Қазақстанға келесідегідей бірнеше стратегиялық себептер бойынша қажет:
1. Транзиттік және экспорттық әлеуетті арттыру
Бұл учаске Қазақстанды Қытаймен Достық шекаралық бекеті арқылы байланыстырады. Екінші теміржол желісінің салынуы өткізу қабілетін едәуір кеңейтіп, жүк қозғалысын жеделдетуге мүмкіндік береді. Транзиттен табыс табатын ел үшін бұл аса маңызды.
2. Жеткізу мерзімдерін қысқарту
Қосымша жолдардың арқасында жүктің қозғалысы қарқынды бағытта жылдамдайды. Бұл Қазақстан арқылы өтетін «Қытай – Еуропа» бағытының балама дәліздермен салыстырғанда бәсекеге қабілеттілігін арттырады.
3. Халықаралық көлік дәліздерін дамыту
Жоба негізгі бастамалардың құрамдас бөлігі. Транскаспий халықаралық көлік бағыты (ТХКБ) және «Солтүстік–Оңтүстік» дәлізі. Ол Қазақстанға Қытайды, Орталық Азияны, Ресейді, Еуропаны және Парсы шығанағы елдерін байланыстыратын аймақтық хаб ретіндегі мәртебесін бекітуге көмектеседі.
4. Экономикалық әсер
- Транзит көлемінің артуы валюталық түсімдер әкеледі.
- Жоба ілеспе инфрақұрылымның құрылысын ынталандырады.
- Өңірлерде жұмыс орындары ашылады.
5. Геосаяси маңызы
Стратегиялық теміржол торабын бақылауда ұстау Қазақстанның жаһандық логистикалық тізбектердегі сенімді серіктес ретіндегі рөлін күшейтеді. Бұл елдің Қытаймен, Ресеймен, ЕО-мен және өзге де ойыншылармен келіссөздердегі позициясын нығайтады.
«Достық–Мойынты» тек теміржол желісі туралы емес, ол Қазақстанның жаһандық саудадағы рөлін күшейту, экономиканың өсуі және геосаяси ықпалын бекіту.