Мықты ел болудың мұраты

12 қыркүйек, 2025 / Ербұлан Қайрат
сурет: akorda.kz

8 қыркүйекте Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев жыл сайынғы халыққа Жолдауын жариялады. «Жасанды интеллект дәуіріндегі Қазақстан: өзекті мәселелер және оны түбегейлі цифрлық өзгерістер арқылы шешу» тақырыбындағы биылғы Жолдауда елдің алдағы 
даму бағыты айқындалып, бірқатар бастама көтерілді. Солардың негізгілеріне шолу жасап өтейік.

Үш жылда Цифрлы Қазақстанға 
айналуымыз керек

Президенттің айтуынша, алдағы үш жылда Қазақстан толыққанды цифрлық мемлекетке айналуға тиіс. Бұл – заман талабы. Ол үшін бірнеше бірқатар жұ­мыс атқарылуы керек.
Ең алдымен, Alatau City аймақтағы ал­ғашқы толық цифрланған қалаға ай­на­­лады. Онда Smart City технологиялары ен­гізіліп, тұрғындар тауар мен қызмет­тер­ді криптовалютамен төлей алады.
Жасанды интеллектке жауап беретін же­ке құрылым құрылады. Бұл орган жаңа технологияларды енгізуді үйлес­ті­ріп, еліміздің цифрлық серпілісін қам­та­­­­­масыз етеді.
Бұдан бөлек, Ұлттық Банк жанынан стратегиялық крипторезервті жинақ­тай­тын Цифрлық активтердің мемле­кет­тік қоры құрылмақ. Бұл қадам елдің цифрлық экономикалық қауіпсіздігін күшейтуге жол ашуы қажет.

Инфляция: арқан тартысатын 
уақыт емес

Кейінгі жылдары жоғары инфляция ха­лықтың табысын азайтып, эконо­ми­ка­лық өсімнің нәтижесін жоққа шыға­рып отыр. Президент бұл күрделі мә­се­­ле­ні шешу үшін Үкімет пен Ұлттық Банк­­тің бірлесіп жұмыс істеуі қажет еке­­нін айтты. Қос құрылым арасында жауап­­кершілікті бір-біріне ысырып қою бол­мауға тиіс. Біртұтас мемлекеттік ко­манда ретінде жұмыс істеу – инфляция­ны ауыздықтаудың басты шарты.
Президент елімізде 25 мыңға жуық мем­лекеттік кәсіпорын бар екенін атап өтті. Олардың көбінің шығыны көп, тиім­сіз әрі бәсекеге қабілетсіз. Мұндай құрылымдар нарықтағы әділ бәсекені те­жейді әрі бюджетке салмақ салады. Осыған байланысты Президент квази­мем­лекеттік секторды қысқарту, тиімсіз кәсіпорындарды жекешелендіру және мемлекеттік ықпалды азайту бойынша ұсыныстар әзірлеуді тапсырды. Қажет болса, ол осы бағытта арнайы Жарлық шы­­­­ғаруға дайын екенін жеткізді.

Банк өтімділігін экономикаға тарту қажет

Қазір еліміздегі банктер үшін эконо­ми­каға кредит беруден гөрі тәуекелі төмен қаржы құралдарына инвестиция салу әл­деқайда тиімді. Соның салдары­нан шағын және орта бизнеске, нақты сек­торға қаржы жетпей жатыр. Прези­дент бұл мәселені шешу үшін Ұлттық Банк пен Үкіметке банк­тердің артық өтім­ділігін экономи­ка­лық айналымға тартудың жаңа әрі нақты те­тіктерін әзірлеуді тапсырды. Бұл қадам биз­несті қаржыландыруды арттырып, эко­номи­калық өсімді қолдауға тиіс.
Ал Банк туралы заңда бәсекеге, фин­тех пен цифрлық активтерге басымдық берілуі қа­жет. Мемлекет басшысы қар­жы нарығын же­тілдіру мақсатында банк­тер туралы жаңа заңды осы жыл­дың соңына дейін қабыл­дауды мін­дет­теді. Бұл заңда нарыққа жаңа ойын­шы­ларды тарту арқылы бәсекені күшейту, финтех жобаларды қолдау және цифр­лық активтердің айналымын ырық­тан­дыру қарастырылады. Президенттің ай­туынша, жаңа технологиялар мен цифр­лық қаржы құралдары елдің қар­жы жүйе­сін жаңғыртып, халыққа көр­сетілетін қыз­мет сапасын арттырады.

Активтерді қайтару комитеті қайта құрылымдалмақ

Президент Бас прокуратура жанын­дағы Заңсыз алынған активтерді қай­тару ко­ми­тетін жаңа деңгейге көтеріп, оны Инвес­тор­лардың құқықтарын қорғау комитеті деп атауды ұсынды. Бұл өзгеріс елге инвестициялық сенім­ді ны­ғайтуға бағытталғанын айтты. Мем­лекет бас­шысы заңсыз активтерді қайтару жұ­­мы­сының нәтижелі болғанын, қазы­на­ға ша­мамен 850 млрд теңге қайтарылғаны­на да тоқ­талды. Енді басты назар адал ин­вес­­тор­лардың құқықтарын қорғауға ауы­суға тиіс.

Зейнетақы жүйесін 
реформалау қажет

Қазақстандағы демографиялық өзге­ріс­­тер мен еңбек нарығындағы жаңа үр­діс­тер зейнетақы жүйесін қайта қарауды та­лап етіп отыр. Әсіресе, өзін-өзі жұ­мыс­пен қам­ты­ғандар арасында жинақ деңгейі тым тө­мен. Бұл болашақта әлеуметтік тұрақ­­сыз­дық­қа әкелуі мүмкін. Осыған байланысты Үкі­метке, Ұлттық Банкке және СЖРА-ға зей­нетақы жүйесінің қар­жы­лық тұрақ­ты­лығын қамтамасыз етуге бағытталған ке­шенді шаралар қабылдау тапсырылды.
Бұдан бөлек, Президент Жолдауда СЖРА жанынан демографиялық зерттеу­лер ор­талығын құру туралы бастама көтерді. 

Парламент жүйесінің бағыты референдумда шешіледі

Президент саяси реформалардың жалғасы ретінде бір палаталы Парла­мент жүйесіне көшуді ұсынды. 

– Сенатқа мемлекет құру ісіндегі тұрақтылықты қамтамасыз ету тарихи міндеті жүктелді. Өткен 30 жылда Сенат өзі­нің осы аса маңызды тарихи миссия­сын абыроймен, тиімді атқарып шықты. Жоғары палата заң шығару үдерісінің, басқа да негізгі реформалардың айрықша маңызды тетігі әрі кепілі болып келеді, – деді Мемлекет басшысы.

Бірақ бұл мәселені бүкіл халықтың талқысына салып, 2027 жылы референдум өткізу арқылы шешу қажет екені айтылды. Тоқаевтың пікірінше, мұндай қадам заң шығару процесін жеңілдетіп, саяси институттардың тиімділігін арттырады.

– Егер бір палаталы Парламент құру қа­жет деген ортақ шешімге келсек, ондай Пар­ламентті тек қана партиялық тізім бойын­ша сайлаған жөн деп санаймын. 
Бұл – әлемде кеңінен тараған парламент­тік рә­сім. Осылайша, Мәжілістің қазіргі құра­мы барлық заңдық рәсімдер аяқтал­ғанша өз ісімен айналыса береді. Сенат жалпыұлттық референдумның қорытын­дысы шығып, жаңа Парламент сайлауы өткенге дейін алаңсыз жұмыс істейді. Ал саяси партия­лар­дың бәсекелі тартысқа дайындалуына уа­қыты болады, – деді Президент.

Cөз аяғында Мемлекет басшысы әрбір ше­шім халықтың жағдайын жақсартуға сеп болуы керек екенін айтты.

– Мемлекет деңгейінде қабылданған әр­бір шешімнің мән-маңызы, ең алдымен, ха­лықтың тұрмысын жақсарту, эконо­ми­ка­ны тұрақтандырып, әлеуметтік әділдік ор­нату үшін жасалған нақты істермен өл­шенуге тиіс. Сонда біз жаңа тұрпатты, мық­ты ел боламыз. Қазақстан жан-жақты, тү­бегейлі реформалардың арқасында да­му­дың даңғыл жолына түсіп келеді. Алда қар­­қынды жұмыс күтіп тұр. Біз бағдары­мыз­­дан айнымай, тек алға қадам басуымыз керек, – деді Қасым-Жомарт Тоқаев.

Болатбек Нажметдинұлы,
Мәжіліс депутаты:

Цифрлық шешімдер басты құралға айналуға тиіс 

– Президент өз Жолдауында халқымыз­дың көкейінде жүрген ең өзекті сауалдарға нақты жауап беріп, Қазақстанның даму жо­лына тың серпін беретін бағыт-бағдарды ай­қындап берді, заманауи үрдістерді ескере оты­рып, цифрлық технология мен жасан­ды интеллекттің мүмкіндіктерін кеңінен пай­далану қажет екенін баса айтты. Инвес­ти­ция­лар мен инфрақұрылымнан бастап, ауыл шаруашылығы мен экологияға дейін бар­лық салада цифрлық шешімдер мен озық технологиялар басты құралға ай­налуы тиіс екені айтылды.
Барлық мемлекеттік органдар мен қо­ғам жаңашылдыққа бет бұрып, күнделікті өмірде ашылып жатқан жаңа мүмкіндік­тер­ді толыққанды пайдалануға тиіс. Бұл ре­формаларды бірнеше есе жеделдетіп, олар­дың сапасын арттыратын шешуші фак­тор. Ең бастысы ашықтық пен әділет­т орнығады. Қоғаммен шынайы диа­лог қалыптасып, әр азамат ел тағды­рын­дағы өзгерістерге белсене қатыса ала­тын болады.
Осы жолда елімізде жаңа құрылым жа­санды интеллект және цифрлық даму ми­нистр­лігі құрылмақ. Оған жаңадан та­ғайын­­далатын Вице-премьер жетекшілік етеді.
Жолдауда тағы бір маңызды басымдық кә­сіпкерлікті қорғау мәселесі ерекше атап өтіл­ді. Енді барлық министрліктер, әкім­дік­тер, ұлттық компаниялар мен өңірлік құ­рылымдар кәсіпкерлікті дамыту мен қо­л­дауға жұмылдырылмақ. Келешекте олар­дың жұмысы дәл осы бағыт бойынша баға­ланатын болады.
Бұдан бөлек, бизнесті мемлекеттік қол­дау тетіктеріне қатысты барлық заңнама мен саясат толықтай қайта қаралатын бо­лады. Сонымен қатар Бас прокуратура жа­нынан инвесторлардың құқықтарын қор­ғау жөніндегі арнайы комитет құры­лады. Бұл шаралар, ең алдымен, отандық кәсіпкерлердің шетелдік компаниялармен тең жағдайда бәсекелесуіне мүмкіндік бе­реді. Мұндай бастамалар жөнінде еліміздің биз­нес өкілдері менімен жазғы кездесулер барысында бірнеше рет мәселе көтерген болатын. Президент бұл үндеулерді ескерді.
Алайда барша жұрт тосын жаңалық елі­міздің бір палаталы Парламентке көшуі бол­ды. Бұл – саяси жүйені жаңғырту мен ел­дегі партиялық институттарды дамыту жо­лындағы маңызды әрі батыл қадам. Мұн­да белгілі бір саяси қисын бар: егер адам­да саяси амбиция, ел игілігі үшін өз­геріс енгізуге деген шынайы ниет болса, ал­дымен қала немесе облыс мәслихатына бір мандатты округ арқылы өтіп, нақты тә­жірибе жинақ­тауы қажет. Ал Мәжіліске партияластарының қолдауына ие болып, жүйелі ұсыныстарымен келуі тиіс. Бұл қа­дам бір жағынан популистік көзқарас­тар­ға тосқауыл қойса, екінші жағынан елдегі сая­си бәсекелестікті жүйелеуге жол ашады. Ел дамуы үшін қажет маңызды заңдарды қабылдау үдерісінің жеделдеуі ерекше маңыз­ға ие.
Сонымен бірге, Мемлекет бас­шы­сы қабылдаған шешімі арқылы орта мер­зім­ді электоралдық күнтізбені нақтылады. Сай­лау 2027 жылдан ерте өткізілмейді, бұл өз кезегінде барлық мүдделі қоғамдық-сая­си субъектілерге оған дайындалуға толық мүмкіндік береді. Барлығы ашық және әділ, күтпеген жайт жоқ.
Жалпы алғанда Жолдау Президенттің өз халқын терең түсінетінін және елдің өзек­ті саяси мәселелеріне жауап бере ала­тын нақты бағдар ұсынатынын тағы бір мәр­те көрсетті. Бұл – қоғамды біріктірудің жә­не ел дамуын ілгерілетудің маңызды фак­торы. 


Мархабат Жайымбетов,
Мәжіліс депутаты:

Экономиканы әртараптандыру – маңызды міндет

– Жолдау – елдің болашақ дамуын ай­қындайтын тарихи құжат. Президентіміз Қа­зақстанды жаңа технологиялар мен жа­санды интеллектке сүйенген өрке­ниет­тік жаңа жолға бағыттап отыр. Бұл құжат жай ғана тапсырмалар тізімі емес, қоғамды жаңғыртудың кешенді жоспары, алдағы жыл­дарға арналған ұлттық идеяның ай­қын көрінісі.
Ең алдымен, жасанды интеллект пен цифрлық шешімдер ел дамуының өзегіне айналмақ. Осыған орай Жасанды интел­лект және цифрлық даму министрлігін құру және Цифрлық кодексті қабылдау ұсы­нылды. Кодекс үлкен деректерді, плат­форма экономикасын, жаңа техно­ло­гия­ларды реттеп, инновациялық шешімдерге жол ашады. Мемлекеттік басқару жүйесі за­ман талабына сай қайта құрылып, ашық­тық пен тиімділік жаңа деңгейге көтеріледі.
Экономиканы әртараптандыруға ерек­ше басымдық берілді. Жоғары техно­ло­гия­лық өндірістерді дамытуға қолдау көр­сетіледі. Инвестиция тарту саясаты түбе­гей­лі қайта қаралып, өңірлердің тартым­ды­лығы арнайы индекс арқылы бағала­натын болады. Өңдеу өнеркәсібін дамыту, жаңа өндіріс орындарын ашу, мұнай-газ және металлургия саласында терең өңдеу жобаларын іске асыру – нақты міндеттердің бірі.
Ауыл шаруашылығында да жаңа техно­логиялар кеңінен енгізілмек. Жерді тиімді пайдалану үшін спутник мониторингі мен жасанды интеллект қолданылады. Жер ре­сурстарының бірыңғай цифрлық кар­тасы әзірленіп, барлық процесс ашық әрі әділ жүргізіледі.
Қазақстанның географиялық артық­шы­лықтарын тиімді пайдалану үшін көлік-ло­гистика саласы жаңаша дамиды. «Сол­түс­тік – Оңтүстік», «Шығыс – Батыс» және Транс­каспий дәліздері елімізді Еуразия құр­лығындағы басты транзиттік орта­лық­қа айналдырады. Бұл бастама Қазақстанның халықаралық саудадағы орнын күшейтеді.
Туризм саласы да жаңа деңгейге көтері­ле­ді. Әсіресе, Алматы облысындағы тау ту­риз­мі мен тау шаңғысы курорттары Қа­зақ­станның халықаралық брендіне айна­луға тиіс. Аймақтардың жауапкершілігі ар­тып, туристік инфрақұрылым сапасына ерекше көңіл бөлінеді.
Жолдауда экономикалық және тех­но­ло­гиялық бағыттармен қатар саяси жаң­ғыру да назардан тыс қалған жоқ. Прези­дент бір палаталы Парламент құру мәселе­сін ұлттық талқыға ұсынып, бұл баста­ма­ның 2027 жылы бүкілхалықтық референ­дум арқылы шешілетінін атап өтті.
Әр Жолдау – Қазақстанды жаңа дәуірге бас­тайтын стратегиялық бағдар. Жасанды ин­теллект, цифрландыру және инновация­лар тек экономикалық өсімнің емес, ұлт­тың жаңа болмысының өзегі. Әділдікке, бі­лім мен еңбекке сүйенген қуатты мем­ле­кет құру – Жаңа Қазақстанның басты мақ­саты.
Бүгін қабылданған шешімдер – ертеңгі ұр­пақтың тағдырын айқындайтын тарихи таң­дау. Қазақстан жаһандық бәсекеде өз ор­нын нығайтып, әрбір азаматқа жаңа мүм­кіндік беретін мемлекет болуға бағыт алды. Ал негізгі тірегіміз – бірлігіміз, білі­міміз және жаңа технологияларды игерудегі батылдығымыз.

Жансая Нұралиева,
Қоғамдық саясат институтының 
аға сарапшысы:

Қаржыны үнемдеп, шығындарды қысқартуға мүмкіндік береді

– Мемлекет басшысы Жолдауда айтқан бір палаталы Парламентке көшу бастамасы еліміздің саяси жүйесін ықшамдау және тездетуге бағытталған қадамдардың бірі деп есептеймін. Бұл бастама референдумда халықтың қолдауына ие болып жатса, заң шы­ғару жауапкершілігі бір палатаға шо­ғырланатын болады. 
Бір жағынан, бір палатаға көшу заңдар­дың бюрократиялық кедергілерге ұшыра­май, жылдамырақ қабылдануына әсер етеді. Сонымен қатар қаржыны үнемдеп, шы­ғын­дарды қысқартуға мүмкіндік береді. Саяси пар­тиялардың рөлі күшейеді. Бұл өз кезе­гінде партияаралық бәсекелестіктің артуы­на алып келеді. Бірақ бұл тұста асығыстыққа бой алдыруға болмайды. Алдағы уақытта Сенаттың кейбір функциялары қайта бө­лінуі мүмкін. 
Әлемнің бірқатар унитарлы елдерінде, атап айтқанда Дания, Швеция, Норвегия, Финляндия, Израиль, Жаңа Зеландия се­кілді мемлекеттерде бірпалаталы парла­мент жұмыс істейді. Дегенмен бұл жүйеде саяси әртүрліліктің әлсіреуі мен лоббизм ық­палының артуы сияқты сын-қатер де бар.

Аяулым Сағынбаева,
Ұлттық сарапшы-демограф,
Қазақстан демографтары ассоциациясының төрағасы:

Дер кезінде жасалған қадам

– Қазақстанда демографиялық ахуалды үнемі бақылап отыру аса маңызды. Бұл үшін кәсіби демографиялық зерттеулер мен болжамдар қажет екенін және Қа­зақ­стан демографтар қауымдастығы бірнеше рет көтерген болатынбыз. Себебі мемле­кет­тің басты қазынасы – халқы. Халықтың са­ны мен сапасы қандай болады деген сұ­рақ­тарға нақты жауап бермейінше өңірлік даму туралы айту мүмкін емес.
Бұл мәселе бұрыннан өзекті болып кел­ген. Мысалы, былтыр Сенаттың баста­ма­сы­мен үлкен отырыс өтті. Сондай-ақ Әйелдер істері және отбасылық-демографиялық сая­сат жөніндегі ұлттық комиссияның та­банды жұмысы, демографтар қауымдастығы мен тәуелсіз сарапшылардың еңбегі нәти­жесінде бүгінгі таңда өте маңызды саяси шешім қабылданып отыр. Бұл – дер кезінде жа­салған қадам. Өйткені қазір әлемде гео­саяси тұрақсыздық күшейіп, Орталық Азия мемлекеттерінде демографиялық өзгеріс­тер байқалуда. Мұның бәрі демографиялық тұрақтылық мәселесін күн тәртібіне шы­ға­рып отыр.
Мен жуырда Чехиядағы Карлов уни­вер­си­тетінде тағылымдамадан өтіп, Қазақ­станда демографиялық болжамдар жүйесін құру тақырыбында зерттеу жүргіздім. Әлем­нің дамыған елдерінде – Франция, Гер­мания, АҚШ, Жапония, Қытайда мұндай орта­лықтар әлдеқашан бар. Ресейдің өзінде Мә­скеуде бес зерттеу орталығы жұмыс іс­тейді. Сондықтан Қазақстанда арнайы ор­та­лықтың құрылуы – уақыт талабы.
Орталықтың жұмысы туралы нақты ай­та алмаймын, бұл мәселе әлі қарас­тыры­луы керек, бірақ менің бағалауым бойынша, бастысы – зерттеулер, болжамдар, соған қатыс­ты өңірлік даму мәселелеріне жағдай жасауы керек. 
Сонымен қатар бұл орталық көптеген де­­мографиялық сын-қатер мәселесін қа­растырады деп ойлаймын. Бүгінде еліміздің сегіз өңірінде депопуляция байқалып отыр. Әсіресе, Солтүстік Қазақстан облысында бір­­­­неше жылдан бері табиғи кему тіркеліп отыр: өлім көрсеткіші туу деңгейінен жо­ғары. Бұл шекаралық аймақтардың дамуы мен ұлттық қауіпсіздікке тікелей қатысты. Жалпы, демографиялық даму мен сын-қа­тер­лер басты стратегиялық бағыттың бірі ре­тінде көрсетілген. Бүгінгі шешім сол құ­жат­тағы мақсаттардың орындалып келе жат­қанын дәлелдейді.
Айта кетерлігі, Орталық Азияда мұндай де­мографиялық зерттеу орталығы әлі жоқ. Сондықтан Қазақстан бұл тұрғыда аймақта бірін­ші болып отыр. Оның Стратегиялық жос­парлау және реформалар агенттігі жа­нынан ашылғаны да өте орынды. Себебі осы агенттіктің құрамында Ұлттық статис­ти­ка бюросы бар, ал демографиялық ахуал­ға қатысты деректерді жинау мен талдау сол мекеме арқылы жүзеге асып келген.
Жаңа орталық сапалы құжаттар әзір­леп, білікті мамандарды тартып, еліміздің тұрақтылығы мен дамуына үлес қосатын маңыз­ды ғылыми-сараптамалық құрылым­ға айналады деп сенемін.

Ерлан Жақыпов, 
ҚР Президенті жанындағы ҚСЗИ жаһандық экономика және тұрақты даму бөлімінің басшысы:

Жаңа инвестиция кезеңінің бастауы

– Мемлекет басшысы Қазақстан хал­қы­на арнаған Жолдауында инвестиция тарту мен елдің инвестициялық ахуалын жақ­сартудың маңызына тағы да тоқталды. Қа­зіргі геосаяси тұрақсыздық пен әлемдік эко­номиканың үдемелі фрагментациясы жағ­дайында бұл міндет ерекше мәнге ие. Қа­зақстан үшін бұл тек бәсекеге қабі­лет­ті­лік­ті сақтап қалу ғана емес, сонымен қатар әр­тараптандыруға, инновацияларға және инс­титуционалдық ортаны дамытуға негіз­делген жаңа даму нүктелерін қалыптастыру қажет екенін білдіреді.
2025 жылдың бірінші тоқсанының қо­ры­тындысы бойынша Қазақстан эко­но­ми­касына 6,6 млрд доллар инвестиция тар­тыл­ды. Бұл былтырғы жылдың дәл осы ке­­­­зеңімен салыстырғанда 6,2 пайызға ар­тық. Жалпы алғанда, 2005 жылдан бері елге 424,3 млрд доллар көлемінде инвестиция тартылған.
Сыртқы сын-қатерлерге қарамастан, Қа­зақстан халықаралық рейтингтер дең­гейін­де оң нәтиже көрсетіп отыр. Мәселен, S&P агенттігі Қазақстанның жағдайы бойынша болжамды «тұрақтыдан» «пози­тив­тіге» жақсартып, «BBB-» рейтингін рас­тады. Сонымен қатар World Competitiveness Ranking 2025 рейтингінде Қазақстан бір сатыға көтеріліп, 34-орынды иеленді. Бұл мак­роэкономикалық тұрақтылық пен іс­керлік ортаның жақсарғанын көрсетеді.
Жаһандық және өңірлік инвестициялар үшін бәсекелестік күшейіп жатқан жағ­дай­да Қазақстан инвесторларға инсти­ту­цио­нал­дық қолдауды арттырды. Осы мақсатта «бір терезе» қағидаты бойынша жұмыс іс­тейтін Инвестициялар тарту кеңесі (ин­вестициялық штаб) құрылды. Оның негізгі мін­деті – туындайтын мәселелерді жедел ше­шу, жобаларды іске асырудың барлық ке­зеңінде көмектесу және жаңа бас­та­маларды жедел іске қосу. Штабтың басты мақ­саты – елдің инвестициялық тартым­ды­лығын арттыру және отандық әрі шетел­дік компаниялар үшін қолайлы жағдай жасау.
Сонымен қатар Мемлекет басшысы Ак­тивтерді қайтару комитетін Инвес­тор­лардың құқықтарын қорғау комитеті деп қайта атауды тапсырды. Бұл бизнес үшін Қа­зақстанда олардың мүдделерін қорғау бас­ты назарда екенінің белгісі болмақ. Ал ке­лешекке келсек, Қазақстанның өңдеу өнер­кәсібін және жоғары технологиялық са­лаларды дамытуға айтарлықтай мүм­кін­д­іктері бар. Мемлекет басшысы атап өткен­дей, инвесторларға жағдай жасалатын болады.
Инвестициялық тартымдылықты одан әрі арттыру мақсатында өткен жылғы қа­занда 2029 жылға дейінгі инвестициялық сая­сат тұжырымдамасы бекітілді. Инвес­ти­ция тартудың жаңа тәсілі экономиканың нақ­ты салаларының қажеттіліктерін еске­руге негізделген. Инвестицияларға «тап­сы­рыс­тар» отандық бизнес пен квазимем­ле­кет­тік компаниялардың сұранысына қарай қа­былданбақ. Бұл инвестициялық саясат­тың нысаналы бағыты мен тиімділігін арттыруға тиіс.
Жалпы алғанда, Қазақстан ЭЫДҰ-ның Ха­лықаралық инвестициялар және кө­пұлтты кәсіпорындар туралы Декларация­сы­ның қағидаттарын ұстанып келе жатыр. Бұл еліміздің жаһандық аренадағы сенімді әрі болжамды серіктес ретіндегі имиджін жақ­сартады.

Тимур Бектұр,
ІТ-сарапшы:

Қазіргі министрліктің құрылымы кеңейеді деп пайымдаймын

– Президент Жолдауда айтқан «қазіргі құ­зырлы министрліктің негізінде» дегенді тал­дай отырып, мынандай қорытынды жа­сауға болады: толығымен жаңа мем­ле­кеттік орган құрылмайтын сияқты. Кері­сін­ше, қазіргі Цифрлық даму, инновациялар жә­не аэроғарыш өнеркәсібі министрлігіне құ­рылымдық өзгерістер енгізіліп, оның қыз­меті кеңейтіледі деп пайымдаймын. Яғни, бұрынғы цифрландыру бағыттағы қыз­меттер жалғасын тауып, сонымен қатар жа­санды интеллект саласына көбірек на­зар аударылады деген сөз.
Әртүрлі мемлекеттердің басқару жүйе­лері мен дәстүрлері өзгеше екені белгілі. Кей­бір елдерде ЖИ мамандандырылған ми­нистрліктер болуы әбден мүмкін, себебі олар алдын ала цифрлық немесе техно­ло­гия­лық министрліктерсіз-ақ мұндай ма­ман­дандырылған органдар құрған болуы ықтимал. Дегенмен басқа елдердің тәжі­ри­бесі бар дегеннің өзі біздің де дәл солай іс­теуіміз қажет дегенді білдірмейді. 
Сондай-ақ кейбір мемлекеттер бұрын­ғы технологиялық министрліктеріне қайта атау беру арқылы жаңартып жатқан болуы да ғажап емес. Біздің жағдайымыз да осын­дай көрінеді. Өйткені мәселелер атауды ауыстырумен емес, нақты іспен шешіледі. Ал атаудың өзгерісі «цифрлық трансфор­ма­ция аяқталып, енді жасанды интеллект за­манына қадам басуымыз қажет» деген мән­ді білдіріп тұр деп түсінемін.

Гүлмира Туканова, 
ҚР Президенті жанындағы ҚСЗИ Стратегиялық талдау бөлімінің бас сарапшысы:

Технологиялық прогресс пен оптимизм – Жолдаудың өзегі

– Мемлекет басшысы Парламент палата­лары­ның бірлескен отырысында Қазақстан хал­қына жыл сайынғы Жолдауын жария­лады. Өткен жылы экономикалық рефор­ма­лар мәселесі салық пен инвестициялық сая­сатқа баса назар аударылды, сондай-ақ «Заң мен тәртіп» қағидаты үстемдік ететін құ­қықтық мемлекет құру қажеттілігінде жал­ғасын тапты. Биылғы тақырып – цифр­лан­­дыру мен жасанды интеллект дәуі­рін­дегі даму парадигмасының өзгеруі.
Тақырыптық мазмұннан бөлек, Жол­дау­дың «көңіл күйі» мен жалпы сарынына на­зар аудару қажет. Биылғы Жолдаудағы не­гізгі сарыны – технологиялық прогресс пен соған байланысты жаңа мүмкіндіктер.
Жалпы, сегіз айдың қорытындысы бойын­ша 2025 жыл бейбіт әрі жемісті, жо­ғары деңгейдегі халықаралық кездесулер мен іс-шараға толы болды деп айтуға бо­лады.
Өсім тек экономикада ғана емес, өмір сүру сапасында да байқалады. Президенттің бү­гінгі Жолдауында инклюзивті эко­но­ми­калық өсім мен қазақстандықтардың өмір сүру сапасының маңыздылығын мем­ле­кет­тің басты мақсаты ретінде атап өтті: «Са­лық түрінде төленген әрбір теңге қоғамға са­палы мемлекеттік қызмет, инфра­құры­лым, мемлекеттік қолдау шаралары түрінде қай­тарылуға тиіс. Мысалы, биыл жариялан­ған Ғаламдық әлеуметтік прогресс индек­сін­де еліміз 69,7 пункттен 71,5 пунктке кө­теріліп, әлеуметтік прогресі жоғары мем­лекеттер санатына өтті.
Бір айта кетерлігі, ғаламдық әлеуметтік прогресс индексі қоғамның әл-ауқатын эко­номикалық емес көрсеткіштерге сүйене оты­рып бағалайды. 170 елдегі әлеуметтік өр­кендеу деңгейі үш өлшемге топтастырыл­ған 57 көрсеткіш бойынша есептеледі: «Негізгі қажеттіліктер», «Әл-ауқат негіздері» және «Мүмкіндіктер». Қазақстан ең жоғары балды «Негізгі қажеттіліктер» өлшемі бойын­ша 86,28 балл иеленді. Бұл өлшемге та­мақтану мен медициналық көмек, су мен са­нитарлық жағдай, тұрғын үй жағдайы, қауіп­сіздік сияқты индикаторлар кіреді.
Биыл Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымы Қазақстанның инфекциялық емес ау­рулардан болатын өлім-жітімді азай­ту­дағы ілгерілеуін атап өтті. Еліміз мерзімінен бұрын болатын өлім-жітімді 25 пайызға қыс­қарту мақсатына қол жеткізген ДДҰ-ның Еуропалық өңіріндегі он елдің қа­тарына кірді. Бұл жетістік, ең алдымен, бү­кіл ел бойынша арнайы кардиология жә­не инсульт орталықтарының құрылуы­на, сондай-ақ өмірлік маңызды кардиоло­гия­лық араласулар жасалатын катетери­зациялық зертханалардың көбеюіне бай­ла­нысты мүмкін болды.
Сондай-ақ еліміздің жүрек пен өкпе трансп­лантациясын қоса алғанда, күрделі хирургиялық операцияларды жүргізудегі жетістіктері айтылып жүр. 2012 жылдан бері жүрек­тің айдау қызметін қолдайтын 600-ден астам көмекші құрылғы сәт­ті имплантацияланды. Бұдан бөлек, биыл Қазақстанда жүзінші жүрек трансп­лан­тациясы жасалды, бұл еліміздің меди­циналық қауымдастығы үшін маңызы зор оқиға болды.
Қоғамдық денсаулық сақтауды жақ­сарту, медицинаны дамыту – әлеуметтік-экономикалық реформалардың түпкі мақ­саты, қазақстандық­тардың өмір сүру сапасын арттырудың негізгі көрсеткіштері.

Тэгтер:

Президент Жолдауы жолдау