Әуе саласының әуресі: Қазақстанда рейстер неге жиі кешігеді?

11 шілде, 2025 / Арайлым Жолдасбекқызы
сурет: istockphoto.com

Еліміздің әуе тасымалы саласында түйткіл көп. Билет құны шарықтап барады. Рейстер жиі кешігетіндіктен, азаматтардың да шағымы көбейе бастаған. Бұл мәселеге министрлік, комитет, басқармалар мен компаниялардың басы ауырмайды. Басы ауырмағанның жаны ашымайтыны рас. Елдегі әуе компанияларының жүгенсіз кеткені сондай, олар кешіккен рейстер үшін кешірім сұрамайды, олқылықтың орнын толтырып жолаушының жағдайын жасауды өз міндеттері деп санамайды да. 

Түптен келгенде, ұшақтың кешігуінен зардап шегетін тек қарапайым халық қана. Ең алдымен жолаушының уақыты босқа ке­теді. Ол іскерлік кездесуге, маңызды іс-шара­ға кешігіп қалуы мүмкін. Ал түнгі рейстер бірне­ше сағатқа кешіксе, әуежайда түнеуге тура келеді. Екінші мәселе, қаржылық шығындар. Ұшақ ұшпаған жағдайда, пойыз, автобус, так­сиге қосымша ақша жұмсайды. Одан бөлек, тамақ, қонақүй шығындары бар. Тіпті, сақ­тан­дыру құжаттарын рәсімдеуге, өтемақы алуға уақыт кетеді. Үшіншіден, адам психо­логиялық күйзеліске ұшырайды. Белгісіздік, ашу мен шаршау қажытады. Баламен немесе қарт адамдармен бірге жүрсе, оларға күтім жасау тіпті қиын.
Қазақстанда неге рейстер кешігіп ұшады деген сауалға өзімізше жауап іздеп, зерттеп көрген едік. Ең бірінші фактор – ауа райының қолай­сыздығы. Оған қатты боран, тұман, көк­тайғақ, жел, найзағай, тіпті кей қалалар­дағы (Өскемен, Петропавл) климаттық жағ­дайлар жатады. Екінші себебі, әуежайдағы инфра­құры­лым түйіткілдері. Ұшып-қону жолдарының тазаланбауы, диспетчерлік кешігулер, техника­лық дайындықтың біт­пеуі, әуежайдың жүкте­ме­сінің жоғары болуы (мысалы, Астанада тәу­ліктік рейстер саны көп). Үшіншіден, ұшақтың техникалық ақауы. Тексеру барысында ақаулар анықталса, рейс уақытынан кешігеді. Өйткені бұл жерде жолаушылардың қауіпсіздігі – бірінші орында. Сонымен қатар әуе компания­сының ұйым­дас­тыру қызметінің нашарлығы да кеші­гуге әсер етеді. Мысалы, экипаждың уақытылы келмеуі, рейстерді біріктіру немесе оны қайта жоспарлау, ұшуды үйлестіру де уақытты қажет етеді. Сондай-ақ кей жағдайда жолау­шы­лардың тіркелуге кеш келуінен де бүкіл рейс зардап шегіп жатады. Жүкті қайта тек­серу, күдікті ба­гаж немесе жолаушы бойын­ша қабылданған шаралар да рейсті кешіктіруі мүмкін. Тағы бір себебіне әуе қозғалысының жалпы жүктеме­сінің көптігі жатады. Еліміз­дің аумағы үлкен, кейбір маршруттарда рейстер саны шектелген. Мәселен, Алматы-Астана бағытындағы рейстер өте жиі кешігеді. 

 Статистикаға үңілсек, бір жылда Қа­зақ­стан әуежайларында 100 000-ға жуық рейс ор­ын­далады (ішкі және халықара­лық) екен. Ішкі рейстердің 10-15 пайызы орташа есеп­пен кемінде 15-30 минут кешігеді. Кешіккен рейстердің басым көпшілігі (70-80 пайызы) 1 сағатқа дейін кідіреді. Әр 10 кешіккен рейс­тің 1-2-еуі 2 сағаттан артық кешігеді. Кейде бұл әсіресе қыста (тұман, боран, ұшып-қону жола­ғының жабылуына байланысты) 4-8 са­ғатқа созылады. Қыста кешігу ауа райына байланысты болса, жазда жүктеме жоғары.
Халықаралық көрсеткіштерге көз жүгірт­сек, әлем бойынша әрбір 5-6 рейстің біреуі (15-20 пайызы) кешігеді. Еуропада кешігудің орташа ұзақтығы – 35-40 минут. 2 сағаттан артық кешігу сирек кездеседі, бірақ жазда тур­ис­тік маусымда жиілейді.

Әуе компанияларына айыппұл төлеген тиімді 

Ішкі рейстердің кешігуі карантин уақыты аяқталысымен көбейе бастады. Оған қоса, әуе көлігіндегі жолаушылар ағыны да күрт өсті. Мәселен, 2022 жылдың жарты жылында тасы­мал­данған жолау­шы­лардың саны 2021 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 10 пайызға өсіп, 4,6 млн адамға жеткен. Пан­демияға дейінгі кезеңмен салыстырғанда,  28 пай­ызға  көбейген. 
Мәселені сол кездегі Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Қайырбек Өскенбаев жаңа ұшақ сатып алумен шешкен­дей болды. 2022 жылы Қазақстанда 14 жаңа ұшақ (SCAT авиаком­паниясына – 9 ұшақ, Fly Arystan-ға – 3 ұшақ және Air Аstаnа-ға – 2 ұшақ) пай­­да­лануға берілді. Ұшақтардың жалпы сый­ым­дылы­ғы 2,5 мың адамды құрады. Экс-ми­нистр сол кезде 2025 жылға дейін тағы 51 ұшақ сатып алынатынын айтқан бо­ла­тын. Бүгінде әуе компанияларындағы жал­пы ұшақ саны – 101. Дегенмен рейс­тердің кешігуі ұшақ санының жетіспеу­шілігінен емес екенін уақыттың өзі көрсетіп отыр.  
Біз баса көрсетіп отырған 2022 жылы ұшақ­тардың кешігуі мен тоқтатылуына қатысты қатаң тексеру жүргізілгені есімізде. Азаматтық авиация комитеті мен Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі бірнеше әуе компаниясын – әсіресе,  Air Astana және оның Fly Arystan бөлімшесін – жол­ау­шылар құқықтарын бұзғаны үшін әкімшілік жауапкершілікке тартты. 
2022 жылғы 5 маусымда Алматы-Шым­­кент бағыты бойынша KS 7105 рейсі 15 сағат 10 минутқа кешіксе де, әуе ком­пания­сы жол­ау­шыларға қонақүй ұсын­баған. Осы үшін 28 шілдеде компания­ға 
3 млн теңге айыппұл сал­ынды. Ал Air 
Astana бірнеше әкімшілік іс­­пен жауапқа тартылды. 7 және 21 шілдеде екі рет әр­қайсысы 3 000 063 теңге, Fly Arystan мен Air Astana топтарына 9 189 000 теңге көл­е­мінде айыппұл салынды. Тамыздың соңына дейін қосымша 6 126 000 теңге қосылып, Air Astana-ға барлығы 18 378 000  те­ңге  айыппұл салынды. Жалпы, аталған жылы Air Astana және Fly Arystan ком­пания­­лары жолаушылар құқықтарын бұзғаны үшін 21-25 млн теңге көлемінде айыппұл арқалады. Одан бөлек, әуе компанияларына  өтемақыны қамтамасыз етуге резервтік ұшақ бөлді. Азаматтық авиация комитеті Air Astana-ға кешігу кезінде резервтік ұшақ қолжетімді болатындай басқару жүйесін жақсартуы қажет екенін ескертті. 
Бұл жағдай туралы Air Astana әуе ком­пания­сының жерде қызмет көрсету жөніндегі вице-президенті Александр Небога: «Жолау­шылардың өз рейсін әуежайда күтуінің себебі қонақүйлер бос болмады. Біз оларды кез кел­­ген мейман­ханаға орналыстыра алмай­мыз. Олар бекітілген стандартқа сай болуы қажет. Бүгінде Алматы қаласындағы 10 қонақ­үймен келісімшарт бар. Алдағы уақытта тағы бірне­шеуімен келісімге отырамыз және мұндай жағдай қайталанбайды деп үміттене­міз», – дегені есімізде. Алайда бұл орындал­май­тын құр уәде күйінде қалғаны қын­жылтады. Атал­мыш әуе компания­лары­ның тәртіпсіздігі мұнымен тыйылмай тұр. Былтыр Fly Arystan  компаниясына қатысты келеңсіз оқиғалар тағы да қайта­ланды. Соның бірі 11 шілдеде Алматы-Қарағанды рейсі кешік­тірілгеніне қара­мастан жолаушыларды қонақүйге орна­лас­тырмай, оларға трансфер ұйымдастыр­ма­ғаны үшін 3 692 000 теңге айыппұл салынды. Одан кейін FlyArystan авиаком­паниясы кәме­летке толмаған жолаушыны рейске жі­бер­мегені үшін әкімшілік жауапкершілікке тар­тылды. Соңынан әуе компаниясының басшы­сы Ричард Леджер Астана-Орал рейсіне жі­бер­ілмеген 12 жас­тағы қыздың анасымен кездесіп, отбасынан кешірім сұрады.
Жолаушыларды сарсаңға салған келесі бір жайт Алматы-Астана ба­ғыты бойынша рейс кешіктірілгенде болған. Жол­ау­шыларға тиісті қызмет түрлерін ұсынба­ған­дықтан  Әкімшілік кодекстің 567-бабының 2-бөлігі бойынша әкімшілік құқық бұзушылық туралы хат­тама тол­тырылып, 1 000 АЕК (3 692 000 теңге) мөл­шер­ін­де айыппұл салынды.  
Осы жайттардан кейін Көлік министр­лігінің Азаматтық авиация комитеті ұшақ­тар­дың жиі кешігуіне байланысты Air Astana мен FlyArystan компанияларына жоспардан тыс тексеру жүргізді. 
– Air Astana АҚ мен FlyArystan АҚ-ның тех­ни­калық себептер бойынша рейстерді кешіктіру жағдайларының көбеюіне, сон­дай-ақ жолаушылардың құқықтарын сақтауға қа­тысты көптеген шағымға ­бай­­ла­н­ысты ұшу­лардың тоқтатылуы, кешігуі және тиісті қызметтерді көрсетпеу себептерін, сондай-ақ Қазақстан Респуб­ликасының әуе кеңістігін пайдалану және авиация туралы заңнамасы­ның талап­тарын бұзуға байланысты басқа да жағдай­ларды анықтау үшін комиссия құр­ды,  – деп хабарлаған болатын Азаматтық авиа­ция комитеті. 
Тексеру бірқатар құқық бұзушы­лықтарды анықтады, нәтижесінде  Air Astana және FlyArystan компанияларына әкімшілік шаралар қолданылып, Air Astana-ға 3 млн теңгеге жуық көлемде айыппұл салынып, тексеру актілеріне сәй­кес, заңбұзушылықтарды жою туралы ұйғарымдар беріліп, қауіпсіздік талаптар­ын орындау мерзімі белгіленді.
Қарап отырсақ, әуе компаниялары кешік­кен рейстер үшін жолаушылардың жағдайын жасаудың орнына айыппұлмен құтылып кететін секілді. Қарапайым есепке жүгінсек, Fly­Arystan бюджеттік әуекомпаниясы толы­ғы­мен Airbus A320 ұшағын пайдаланады. Он­да­ғы орындар саны – 180. Рейс кешіккен жағ­дай­да 180 жолаушыны қонақүймен, транс­фер­мен қамтамасыз ету өте көп шы­ғын­ды қажет етеді. Мысалы, Астана мен Ал­маты қала­сындағы қонақүйлердің бір күндік құны шамамен 20-30 мың теңгеден басталады. Ор­таша есеппен бір адамды бір тәулікке қонақ­үйге орналастыру құны 25 мың теңге деп алсақ, 180 адамның шығыны – 4 млн 500 мың теңге. Оған трансфердің құнын қосыңыз. Сонда әуе компания­ларына жолаушыларға жағдай жасағаннан гөрі ай­ып­пұл арқалаған әлдеқайда арзан әрі тиімді болып тұр. Сон­дық­тан да олар мин­истр­ліктен, комитеттен қорықпай,  осын­дай жау­апсыз әрекеттерге барып, барлы­ғын әкімшілік жауапкершілікпен жылы жауып қоя салатындай. 
Алайда 2022 жылғы айыппұлдар мен 2024 жылғы тексерулер, заңнамалық жаңар­тулар авиация саласындағы тұрақ­ты­­лық пен сенімділікті арттыруға бағыт­талғаны сәл де болса көңілге медеу. 

Заңға жүгінсек

Биыл жыл басында Үкімет отырысында Көлік вице-министрі Талғат Ластаев кейінгі бес жылда сала көрсеткіштері екі есеге өс­ке­нін атап өтті. Былтыр отандық әуе компания­лар 14 млн 700 мың жолау­шыны тасымалда­ған. Ол 2023 жылдың көрсеткішімен салыс­­тырғанда 11 пайызға көп. Әуежайларда қыз­­мет көрсетілген жолаушы саны 14 па­йызға өсіп, 29 млн 700 мың адамды құраған.  
– Әуе маршруттарының көбеюі мен әуе флотының жаңаруы саланың тұрақты даму­ын қамтамасыз етуде маңызды рөл атқарады. Елімізде ішкі әуе тасымалын 6 әуе компания­сы 56 бағыт бойынша жүзеге асырады. Был­тыр маршруттар саны 10 пайызға артқан. Бұл ел ішіндегі көлік қолжетімділігінің өсіп келе жатқанын көрсетеді. Ал әуе рейстерінің тұр­ақтылығы 75 пайызды  құрайды. Бұл әлемдік көрсеткішке сәйкес. Әуе тасымалы сапасын арттыру және рейстердің кешігуін азайтудың негізгі факторларының бірі – әуе кемелері паркін жаңарту және ұлғайту. Отандық әуе компаниялары жыл сайын 10-15 жаңа за­мана­уи ұшақ сатып алады. Қазір елдің әуе паркінде 104 ұшақ бар. Биыл әуе паркі екі жаңа Airbus A320 NEO лайнерімен толықты. Жыл соңына дейін тағы 14 ұшақтың келуі күтілуде, бұл тасымалдау сыйымдылығын 15 пайызға арттыруға мүмкіндік береді, – дейді министрдің орынбасары. 
Бүгінде әуе саласы да цифрландыруды қолға алған. Отандық әуежайларда жолау­шыларға қағаз құжаттарды көрсетпей-ақ тіркеуден және бақылаудан өтуге мүм­кіндік беретін E-doc-airport электрондық жеке басын куәлан­дыру жүйесі енгізілді. 
– Қазір жолаушыларды биометриялық сәйкестендіру, ұшақтың ұшу уақытын қыс­қарту және отын шығынын азайту үшін мар­шруттарды оңтайландыру, сондай-ақ рейс­тердің кешігуі кезінде цифрлық сақтан­дыру қызметтері енгізу сатысында. Бұл қыз­мет әуе билеттерін сату қосымшасына енгізілетін арнайы сервис болады. Ол жолау­шыларға рейс кешігуіне қарсы сақтандыру жасауға және рейс кешігуі жағдайында жедел түрде өтемақы алуға мүмкіндік береді, – деп баяндады Талғат Ластаев. 
Әуе саласындағы рейстердің кешігуі мә­селесі де күн тәртібінде. Биыл мамыр айынан бастап рейс кешіккені үшін жолаушылар өтемақы алатын болады. Азаматтық авиация комитеті рейстердің кешігуінен ерікті сақ­тандыру жобасы әзірленіп жатқанын мәлімдеді. 
– Пилоттық жоба адамдарға әуе билетін сатып алумен қатар сақтандыруды өз еркімен сатып алуға мүмкіндік береді, – деп хабарла­ды Азаматтық авиация комитеті. 
Ал Көлік вице-министрі Талғат Ластаев ақпанда рейстердің кешігуіне байланысты цифрлық сақтандыру қызметін дамыту туралы хабарлаған еді. Үкімет отырысында вице-министр бұл қызмет әуе билеттерін сату кезінде біріктірілетінін айтқан болатын. Ол жолаушыларға рейс кешігіп қалған жағдайда лезде төлем алуға мүмкіндік береді. 
Қазір қазақстандықтар тасымалдаушы­лардың кінәсі анықталған кезде ғана рейс­тер­дің кешіккенінен өтемақы алады. Ол үшін рейс екі сағаттан артық кешігуі  керек. Өтем­а­қы­ны алу үшін әуекомпания­сының өкіл­дігіне хабарласып, шешімді күтеді. Жалпы, 2024 жылы Қазақстанда рейстердің төрттен бірі, яғни50 799 рейстің 12 941-і кейінге қал­дыр­ыл­ған. Кешігулердің 68 пайызы әуеком­пания­лардың кінәсінен болған. 
– Әрбір жолаушы өзінің құқығы бұзыл­ғаны туралы Азаматтық авиация комитеті мен Қазақстанның авиациялық әкімшілігіне хабарласып, шағым түсіре алады. Жалпы, рейс кешіккен кезде әрбір сағат сайын билет құны­ның 3 пайызы көлемінде өтемақы төленеді. Ол үшін әуекомпанияларға тікелей арыз жазу керек, – дейді еліміздің Авиация­лық әкім­шілігінің департамент директоры Нұржан Малаев. 
Енді әуе компаниясы қандай жағдайда өтемақы төлейтініне тоқталсақ. Егер рейс ұшақ компаниясының кінәсінен кешіксе немесе тоқтатылса (мысалы, техникалық ақауларды уақытында жөндемесе, экипаж жетіспесе, ұйымдастырудағы олқыл­ықтар), жолаушыға тегін тамақ пен сусын (күту уақыты 2 сағаттан асса) беруге тиіс. Сондай-ақ қосымша қоңырау шалу немесе интернетке қосылу мүмкіндігі қарас­тырылады. Егер рейс келесі күнге қалса, қонақүй, әуежайға дейін трансфер беруі керек, ал кешігу мерзімі ұзақ болса, өте­мақы төлейді немесе билет құнын қай­тарады. 
– Авиация саласында кешігу, рейс­тердің орындалмау жағдайлары болып тұрады. Бірақ осы кешіккен уақытта жол­ау­шылардың құқығы қалай сақталады? Мәселен, ҚР Әуе кеңістігін пайдалану және авиация туралы заңының 86-бабына сәйкес, рейс кешіккен кезде тасымалдау­шылар нақты қызмет көрсетуі керек. Егер сіздің рейсіңіз 2 сағаттан артық уақытқа кешіксе, онда жолаушыларға екі рет қоңырау соғу мүмкіндігі беріледі. Оның ішінде халықаралық қоңыраулар және электронды пошта арқылы хабарлама жол­дау мүмкіндігі бар. Одан кейін салқын­да­тылған сусындар беріледі. Егер сіздің рейсіңіз 4 сағатқа кешіккен болса ыстық тамақ бері­леді. Сонымен қатар рейс күндізгі уақытта 8 са­ғатқа кешіксе, ол жағдайда жолаушылар қонақүйлерге орналастырылады, – дейді Авиациялық әкімшілігінің департамент директоры Нұржан Малаев.
Өмір болған соң түрлі жағдайлар орын алып жатады. Ауа райын да адам  болжай алмайды. Осы ретте рейс форс-мажорлық жағдайда, яғни ауа райы, табиғи апат, қауіпсіздікке қатер төнген жағдайда өтемақы төлеуге міндетті емес. Өйткені бұл – сыртқы фактор. Бірақ тамақ, сусын, қонақүй ұйым­дастыруға міндетті. Бұл жағдайда жолаушы рейсті кейінге ауыстыруға және билетті қай­тарып беруге құқылы. 
Көп жағдайда жолаушылар «Ұшақ ұшпаса да ақшамды толық қайтарған жоқ» деп ша­ғым­данады. Мұның да бірнеше нақты себебі бар.   Біріншіден, билет түрі қайтарылмайтын немесе шектеулі тариф. Әдетте, арзан билет­терде «Бұл билет қай­тарылмайды. Тек салық­тар мен алым­дар ғана қайтарылады» деп жа­з­ыл­ады. Бұл жерде әуежай алымы мен жолау­шы салығы ғана қайтарылады. Ал би­лет бағасының негізгі бөлігі қайтарылмайды. Бұл коммерциялық шарт. Компания арзан баға үшін қатаң ережелер қояды.
Сарапшылар мәселені тек айыппұл салып шешу мүмкін емес дейді. Саланы жақсарту үшін әуекомпаниялар резервтік борттарды арттырып, әуежайлар техни­калық мүмкін­дігін кеңейтіп, қызметкер­лерін оқытып, жолаушыларға ақпарат дер кезінде, ашық жеткізілуі керек, сонымен қатар төлем және өтемақы рәсімін жеңіл­дету маңызды дейді.

Баға қайда барасың?

Ел ішіндегі рейстер қаншалықты жиі кешіксе, билет құны да соншалықты жиі өсуде. Ұшақ билеттерінің бағасы елімізде былтырғы жылмен салыстырғанда биыл  8-11 пайызға қымбаттаған. Орташа өсім ша­мамен 10,5 пайыз. Мамандар билет бағасы­ның өсуіне ауа райы мен инфра­құрылым шығын­дары әсер етіп отырғанын айтады. Сондай-ақ авиаотын бағасының қымбаттауы­на иппорт­қа тәуелділік пен нарықтағы баға тұрақсыз­дығы да әсер етіп отыр. Сонымен қатар ұшақ билет­теріне деген ішкі бағыттағы сұраныстың 26-27 пайызға артуы да бағаның өсуіне ықпал еткен. Бір қызығы баға әр аймақта әртүрлі өскен. Мәселен, Маңғыстау облыс­ында 24 пайызға, Жамбыл облысында 19 пайызға, Атырауда 17 пайызға, Алматы қаласында 9 пайызға, ал Астанада 6,7 пайызға өскен. 
Көлік вице-министрі Талғат Ластаев ба­ғаның қымбаттауына жанармай тапшылы­ғы тікелей әсер етіп отыр дейді.
– Жанармай тапшы болғандықтан  бізге жетпей жатыр. Сол себепті импорт жағынан маусымға байланысты баға төмен түседі және өседі. Ол енді бағаға әсер етеді. Тариф өс­пейді. Бірақ күнделікті факторлар әсер етеді. Жолаушылардың  52 пайызы билетті екі апта бұрын алады.  Алдын ала алсаңыз арзан болады, – деп түсіндірді вице-министр.  
Еліміздегі зауыттар жылына 500-600 тон­на автокеросин өндіреді екен. Ал сұраныс миллион тоннадан асады. Сонда біз 500 тон­на­дай жанармайды импорт­тауы­мыз керек. Бұрнағы жылы Азаматтық авиация комите­тінің төрағасы болып тұрған шағында Талғат Ластаев билеттің қымбаттауы халықаралық тәжірибеде жиі кездесетінін айтып ақталған болатын. 
– Билеттің бағасын мемлекет ретте­мейді. Баға тек қана сұраныс бойынша қойылады. Бүкіл әлем тәжірибесіне сәйкес, сұраныс пен ұсын­ыстың орташа баға­сымен қойылады. Демалыс күндері билет бағасы көтеріліп, аптаның ортасында төмендейді. Бірақ біздің ойымыз­ша, билеттің құнын азайту үшін тек қана бәсекелестікті дамыту керек, – деді ол.  
Талғат Ластаевтың айтуынша, әуе би­леттерінің тарифтері ұшу қауіпсіздігінің талаптарына толықтай жауап береді.  
– Себебі қауіпсіздік стандарттарына басымдық беріледі. Авиацияда қойылатын барлық талаптарды жабу тиісті шығын­дарды қажет етеді. Біз әуе отыны өндірісі­нің тапшы­лы­ғын сезініп отырмыз. Авиа­отын әуе тасымалы құнының 30 пайызын құрайды. Осыған байланысты баға өзгеріп отырады, соның ішінде ұлғаю бағытына қарай екенін айта кеткен жөн, – деген болатын сол кезде бүгінгі вице-министр Т.Ластаев. 
Тасымалды дамытудың негізгі шарты – авиаотынның жеткілікті көлемде және қолжетімді бағада болуы. Мемлекет бас­шы­сының тапсырмасына сәйкес, бұл мәселені шешу үшін Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі және Энергетика министр­лігімен бірлесіп жұмыс жүргізілу­де. Бұл жұ­мыс авиаотын бағасын төмен­детуге, өндіріс көлемін арттыруға, Jet A-1 стандартына көшуге және жеткізу про­цесіндегі делдал­дарды жоюға бағытталған кешенді шаралар­ды қамтиды.

Әуе саласына мемлекеттік бақылау күшейгенімен, нарықтағы жауапкершілік мәдениеті әлі де қалыптаспай отыр. Қазақстандық азаматтық авиация динамикасы өркендеп келеді, бірақ рейстердің жиі кешігуі – осы дамудың әлсіз тұсы. Әуекомпаниялар мен әуежайлар, салалық мемлекеттік органдар нақты шешімдер қабылдамайынша, жолаушының сенімі толық қалпына келмейді.
Ал уақытылы ұшқан әрбір рейс – жолаушының жүйкесін, қаражатын және жоспарларын сақтап қалатын ең басты кепіл.

Тэгтер:

Заң Айыппұл Рейс өтемақы әуе әуе рейстері кешігу