T-Newspaper

Тұтас мемлекеттік аппарат тиімді жұмыс істеуі қажет

сурет: akorda.kz

Үкімет жаппай үнемдеуге көшуі қажет. Қаржыны тек қана аса өзекті мәселелерді шешуге жұмсап, көрпеге қарай көсілетін уақыт келді. Орынсыз шығынды тоқтатып, аяғымызды тартып басуымыз қажет. 28 қаңтарда өткен Үкіметтің кеңейтілген отырысында Президент осылай деп мәлімдеді.

Мемлекет басшысы әлемдік эконо­ми­када тарифтік тартыстар мен санк­ция­лық текетірестердің қалыпты жағ­дай­ға айналғанын, бұл тұрақсыздыққа әкелуі мүмкін екеніне тоқталды. Осын­дай сын-қатерлерге төтеп беру үшін нақ­ты стратегия қажет екенін ерекше атап өтті. Осы тұста Үкімет ел эконо­ми­ка­с­ының тұрақтылығын қамтамасыз ету үшін батыл шешімдер қабылдауға тиіс. Ол сондай-ақ күрделі кезеңдерде мем­лекеттік аппарат жұмысының тиім­ділігі аса маңызды рөл атқаратынын жет­кізді.

– Үкімет пен әкімдердің жұмысы қан­шалықты тиімді екенін алдымен эко­номиканың даму көрсеткіштері мен аза­маттардың тұрмыс сапасына қарай ба­ғалаймыз, – деді Қасым-Жомарт Тоқаев.

Одан соң Үкіметтің және басқа да құ­зыр­лы органдардың жақын арада атқаруға тиіс негізгі міндеттеріне тоқталды. Мемлекет басшысы «Халық үніне құ­лақ асатын мемлекетке» ел сенетінін, бір­ақ мәселелерінің дер кезінде ше­шіл­мейтінін айтты. Сондықтан Үкімет пен әкім­дердің қызметі халыққа ашық әрі тү­сінікті болуы керек. Заң үстемдігін қам­тамасыз ету үшін құқық бұзушы­лық­қа «мүлдем төзбеушілік» қағидасын ұс­тану қажет. Бірақ шектеулер мен айып­пұлдар әділ болуы керек. Қоғаммен диалог орнату – маңызды.   Былтыр өңдеу өнеркәсібі саласында жал­пы құны 1,3 триллион теңге болатын 180 инвестициялық жоба жүзеге асырыл­ған. Соның нәтижесінде осы сала­дағы өсім 6 пайызға жуықтапты. Бұл – соңғы он жылдағы ең жоғары көр­сеткіш. Президент осы жақсы үрдісті бір­жола орнықтырып, сақтап қалу ке­рек екенін айтты. Тағы бір өсім бай­қал­ған бағыт – экономикаға инвестиция тар­ту. БҰҰ мәліметтеріне сәйкес, Қазақ­стан бұл көрсеткіш бойынша айтар­лық­тай табысқа қол жеткізген. 

– Дегенмен тоқмейілсуге негіз жоқ. Үкі­мет басы артық бюрократиядан ары­лып, же­дел жұмыс істеуі керек. Мем­лекет­тік қыз­метшілердің құлықсыздығы және жауап­кершілік алудан тайсалуы келісу рә­сім­дері мен шешім қабылдаудың тым ұзақ­қа созылуына себеп болып отыр. Мұны ашық айтқан абзал. Үкімет инвестиция са­ласындағы жұмысты кү­шейтуі қажет. Бас­қа жол жоқ. Әйтпесе, ин­вестиция нары­ғын­да бәсеке қызып тұр­ған кезеңде заман ағы­мынан кеш қа­ламыз, – деді Мемлекет бас­шысы.

Сон­дай-ақ сапалы инвестиция әке­летін жауапкершілігі жоғары инвес­тор­ларға қосымша жеңілдіктер беру мәселесін қа­рас­тырған жөн екенін жеткізді. Бұл жұ­­мыс­тың бәрін Үкімет үйлестіруге, рет­теуге тиіс. Мемлекет басшысы отаншылдықты же­леу еткен жалған ұрандар орынсыз еке­нін, әлем бізді «орта держава» ретінде та­ни­тынын, алайда бұл жоғары мәртебе тек сырт­қы саясаттағы нақты нәтижелермен ғана емес, экономика, инвестиция, ғылым жә­не тех­нология салаларындағы жетіс­тік­тер­мен де бекітілуге тиіс екенін жеткізді. Қа­зіргі бәсеке қызып тұрған уақытта Үкі­мет өнеркәсіп, көлік және логистика, ІТ сек­тор, агроө­нер­кәсіп кешені және басқа да салалардағы өзара тиімді байланыстар бойын­ша нақты шаралар әзірлеуі керек екенін айтты. Тағы бір маңызды мәселе – туризмнің эко­номикаға үлесі бойынша артта қалып бара­мыз, жұмыс мардымсыз жүріп жатыр. Мем­лекет басшысының пікірінше, эко­но­ми­камыздың болашағы мен еліміздің әлем кар­­тасындағы орны, ең алдымен, инвес­тиция­ға байланысты. Президент тариф саясатын нарық та­лап­тарына сай жүргізуді тапсырды. Әйтпе­се, электр энергиясы, жылу және су жүйе­сі­нің тұрақтылығын қамтамасыз ету мүм­кін емес. Энергия бағасының төмендігі эко­номика балансына кері әсер етіп, конт­ра­бандаға жол ашады. Сондай-ақ ресурс­тар­ды үнемдеу мәдениетін қалыптастыру маңыз­­ды. Үндеу жеткіліксіз, тұтынудың әлеу­меттік нормаларын енгізу қажет. Бұл, әсіре­се, су тапшылығы күшейіп тұрған Ор­та­лық Азия үшін өзекті.

– Көрші Қытай елінде әлемдік дең­гей­дегі озық технологиялар бар, олар тәжі­ри­бе­сін бөлісуге дайын. Бірақ біздің жақ – құ­лықсыз, оның үстіне батыл шешімдер жоқ. Үкі­метке осы шаруамен белсенді ай­на­лы­сып, 1 маусымға қарай жұмыс барысы тура­лы есеп беруді тапсырамын, – деді Қасым-Жомарт Тоқаев.

Тағы бір өзекті мәселе – әлеуметтік кө­м­ек шын мұқтаж азаматтарға жетуге тиіс. Қазақстан – әлеуметтік мемлекет, бір­ақ бұл масылдықты ынталандыруға жол бер­меуі керек. Президенттің пікірінше, ең­бекке ын­таны төмендетпей, көмек нақ­ты қажет адам­дарға бағытталуы қажет.   Тағы бір маңызды міндет – тұрғын үй қорын басқару жүйесін реформалау. Пре­зи­дент барлық құрылыс үдерісін цифр­лан­дыруды және жыл соңына дейін бірыңғай ақ­парат жүйесін әзірлеуді тапсырды.  Өт­кен жылы елде 19 миллион шаршы метр тұр­ғын үй салынды, бұл – рекорд көрсет­кіш. Алайда Президенттің пікірінше, назар­ды санға емес, сапа мен қолжетімділікке аудару керек. Президенттің сөзінше, транзит – Қа­зақстанның халықаралық жүк та­сыма­лын­дағы басты артықшылықтарының бірі, оны толық әрі тиімді пайдалану қажет. Осыған бай­ланысты ел аумағындағы темір жол дә­лізін дамыту жұмыстары жеделдетілуге тиіс. Бұл Транскаспий бағдарының негізгі бө­лігіне айналады. Президент «Мойынты – Қы­зылжар» бағытында жаңа темір жол құры­лысын бастауды, сондай-ақ Қызылжар бе­кетінен Ақтау портына дейінгі күре жол­дың жүктемесі жоғары учаскелерін жаң­ғыртуды тапсырды. Сонымен, Үкімет назарға алуы керек бас­ты басымдықтар мыналар: инфра­құры­лым­дық жобалар, цифрландыру, жасанды ин­теллект, ядролық энергетика, агроөнер­кә­сіп және инвестиция тарту. Алдағы бес жыл­да бұл міндеттерді орындау үшін отан­шыл әрі білікті кадрлар қажет.

– Мен бүгін Үкімет жұмысының бас­ты ба­­ғыттарын айқындап бердім. Эконо­ми­ка­мыз дамып жатыр. Бірақ оның қар­қыны ой­дағыдай емес. Алдымызда ауқымды мін­деттер тұр. Оны алдағы бес жылда орын­дауы­мыз керек. Бізге, ең ал­дымен, білікті жә­не ел мүддесін ой­лай­тын отаншыл кадр­лар керек. Дәл осы­н­дай мамандарды тауып, оларды бас­шы­лық лауазымдарға тағайын­даймыз, – деп сөзін қорытынды­ла­ды Қасым-Жомарт Тоқаев. 

Ерлан Жақыпов,  ҚР Президенті жанындағы ҚСЗИ Жаһандық экономика және тұрақты  даму бөлімінің басшысы:

Көлік-логистика саласы – бәсекеге қабілетті ететін басты фактор

Үкіметтің кеңейтілген оты­ры­сында бірқатар негізгі әлеу­меттік-экономикалық мәсе­ле­лер қаралып, Мемлекет басшы­сы одан әрі дамыту үшін айтарлықтай әлеуеті бар көлік-логис­тика саласына баса назар аударды. Мемлекет басшысы еліміздің халықаралық аренадағы бәсекелестік артықшылықтарын қам­тамасыз ететін негізгі фактордың бірі ретінде Транскаспий дә­лізін (ТКК немесе Орта дәліз) дамытудың және транзиттік әлеуе­тінің стратегиялық маңызды екенін атап өтті. Үкімет мәліметтері бойынша, 2024 жылы жүк тасымалының кө­лемі тұрақты өсім көрсетіп, 10 пайызға өсті, шамамен 1 млрд тон­­наға жетті. Әсіресе, тасымалдау көлемі 2,7 есеге өскен Транс­кас­пий бағыты бойынша контейнерлік тасымалдау сек­то­рында айтарлықтай өсім байқалады. Бұл жаһандық логистикалық тіз­бектердің негізіне айналып отырған негізгі көлік артерия­ла­рының серпінді дамып келе жатқанын көрсетеді. Атап айтқанда, биыл «ҚазМұнайГаз» Қашаған кен орнынан Ақтау порты арқылы Баку портына мұнайдың бірінші транзитін сәтті жүзеге асырды, бұл энергетикалық бағыттарды әртарап­тан­дырудағы маңызды қадам болды. Бұл жоба Транскаспий бағытының әлеуетін нығайтуға және жаһандық логистикалық желінің негізгі элементі ретінде аймақтың маңызын арттыруға көмектеседі. Дүниежүзілік банктің болжамы бойынша, 2030 жылға қарай Орта дәліз бойынша Каспий теңізі арқылы тасымалдау көлемі үш есе артып, 11 миллион тоннаны құрайды, оның 4 миллион тон­наға жуығы контейнерлерде тасымалданады. Транзиттік жүктердің негізгі бөлігі Еуропа мен Қазақстан арасындағы, сондай-ақ Еуропа мен Қытай арасындағы сауданың бір бөлігі ретінде осы бағыт арқылы өтеді. Осы мақсаттарға қол жеткізу үшін көлік инфрақұрылымын жетілдіруді жалғастыру қажет. Logistics Performance Index (LPI) рейтингінің «көлік инфрақұрылымы» қосалқы индексінде Қазақстан 2018 жылғы бағалаумен салыстырғанда позициясының жақсартқан, 138 елдің арасында 80-орынға ие болды (2018 жылы 81 орын). Дегенмен позицияларды одан әрі нығайту және жүк тасымалы көлемінің өсуін ынталандыру үшін айтарлықтай салым қажет. Еуропалық қайта құру және даму банкінің болжам­дары­на сәйкес, Орталық Азияның көлік инфрақұрылымын айтарлықтай жақсарту үшін қажет инвестицияның жалпы көлемі Қазақстан үшін – 5,5 миллиард еуроны, ал жалпы аймақ үшін – 18,5 миллиард еуро. Осылайша, көлік-логистика инфрақұрылымын одан әрі дамыту еліміздің жаһандық нарықтағы бәсекеге қабілеттілігін нығайтудың және оның жаһандық экономикалық процестерге араласуының басты факторы болмақ.

Елнар Берікбаев, ҚР Президенті жанындағы ҚСЗИ Стратегиялық талдау бөлімінің басшысы:

Әлеуметке бағдарланған мемлекет екенімізді тағы да атап өтті

– Азаматтарды әлеуметтік қолдауға бағытталған мем­лекет бастамалары мен әлеуметтік төлемдердің ұл­ғаюы өзін-өзі қамтамасыз ете алатын кейбір адам­дардың осы қаражатты алуға ұмтылуына әкеліп жа­та­ды. Бұл ретте, Президент көмек шын мұқтаж жан­дарға ғана көрсетілуі керек екенін атап өтті. Мемлекет бас­шысы Қазақстанға ақша табу үшін келетін еңбек мигранттарын мысалға келтіріп, масыл болмауға ша­қыр­ды. Сондай-ақ жастарды еңбексүйгіштікке, отансүйгіштікке тәрбиелеудің маңызды екенін бірнеше рет атап өтті. Мемлекет басшысының Жарлығымен 2025 жыл Жұмысшы мамандықтары жылы бо­лып жарияланды. Жұмысшы мамандықтарының беделін арттыру және техникалық және кәсіптік білім беруді реформалау мақсатында Үкімет «Жұмысшы мамандықтары жы­лын» өткізу бойынша республикалық жоспар бекітті. Еліміздің барлық өңірінде Жұ­мысшы мамандықтары жылына арналған жоспарлар әзірленіп, оның ішінде жұ­мысшы мамандықтардың беделін арттыру, кадрларды даярлау сапасын арттыру, жұмыс берушілермен өзара іс-қимылды кеңейту шаралары қарастырылған. Бұл жұмысқа бизнесті кеңінен тартуды қамтамасыз ету үшін барлық техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдары үшін мемлекеттік тапсырыс көлемі ұлғайтылып, теңестіріледі. Өз кезегінде әкімдер кәсіпкерлермен бірлесе отырып, өңірлер үшін басым маман­дықтарды анықтап, сұранысқа ие кадрларды даярлау үшін колледждерге бағыт-бағдар бере алады.