Сержан Шәкірат: Күйді нотаға байланбаған халықтық үлгімен тартамын
– Сержан аға, әңгімені алдымен күйшілікке келуіңізден бастасақ. Талай күйшілермен сұхбат құрып жүрмін, бәрі де домбыраға бала жастан құмар болғанын, оған жақындарының өнері әсер еткенін айтады. Сізде де солай ма? – Әрине, өнерге келетін адам оған бала жастан ынтық болуы заңды ғой. Мен Екінші дүниежүзілік соғыстан сәл бұрын туғанмын. Соғыс болып жатқанда есімді біліп қалған баламын, отбасымызда атам, әкем, үлкен ағам бар еді. Үшеуі де соғысқа кетіп қалды. Үйде солар тартып жүрген домбыра болатын, 5-6 жастан бастап соған қызықтым. Үйдегілерге ілулі тұрған домбыраны алып беріңдер деп қоймай жүріп, соны қолыма алып, өз бетімше шертіп үйрене бастадым. Ол кезде ауылда күй тартатын ағалар, үлкен шалдар болды, соларды тыңдай жүріп, күй бірте-бірте құлағыма кіріп, миыма сіңе бастады. Соғысқа кеткен ағам – әкемнің інісі кезінде аты елімізге белгілі Алым Жаңбыршин деген өте күшті домбырашы еді. Сол кісі менің негізгі ұстазым болды. Оның тегінің Жаңбыршин болуының себебі – атам Шәкіраттың інісі Жаңбыршы деген кісінің баласы болмай, соған Алымды бала ғып берген. Сөйтіп, Алымға асырап алған әкесінің тегі берілген. Алым – Шамғұл күйшінің шәкірті болған. Атам Шәкірат өнерге керемет құштар адам еді, сол кісі мені жасымнан өнерге баули бастады. Түрлі-түрлі домбырашыларға апарып, шалдардың алдында күй тартқызатын. Мектепте жүргенде менің домбырашылығым белгілі бола бастады. 11-12 жасымда Таушықта домбырашылар сайысы өтіп, соған мені де шақыртты. Аудандық білім бөлімінің басшысы өнерді қадірлейтін керемет жігіт еді, сол кісі «ана Ысқақтың бір домбырашы баласы бар еді ғой, соны да қатыстырыңдар» депті. Қатыстым. Қалай тартқаным есімде жоқ, өзім білетін бірнеше тәуір күйді тартып, бірінші орын алдым. Менімен сайысқа түскен ересек балалардан ұялып, жүлдегерлерді ортаға шақырғанда сахнаға шықпай, қашып кеттім. Көшеде ойынның қызығына түсіп, шаң-шаң болып жүрген баланы елдің алдына шығарып күй тартқызып, онымен тұрмай өнер сайысында бірінші орын беріп жатса, ұялмағанда қайтсін. Оныншы класты 1956 жылы, сол кездегі Маңғыстау ауданының (қазіргі Маңғыстау облысы ол кезде бүгінгі Атырау облысының бір ауданы еді) орталығы – Таушықта бітірдім. Сол жылы КазГУ-дің Журналистика факультетіне түстім. – Домбыраны шебер меңгеріп, күйшіліктің қыр-сырына қаныға түскенде неге журналист болуға қызықтыңыз? – Мектеп бітіргенде музыканың оқуын оқысам ба деген ой болғаны рас, бірақ әкем «балам, домбыраны былай да жақсы игердің ғой, күйді тәуір тартасың. Енді сен басқа мамандық алғаның дұрыс шығар» деген соң ол кісінің тілін алып, жазу өнерінің оқуын оқуға бел байладым. Ол кезде оқуға түсудің жай-жапсарын біле бермейміз ғой, мамандық таңдаудан да хабарымыз шамалы. Журналистикаға түсетіндер аз болатын шығар деп, соған құжат тапсырдым. Журналистер конкурсына талас көп екен. Оған мектепті алтын, күміс ме- дальмен бітіргендер, әскерге барып келгендер алдымен өтеді екен де, ал біз сияқты мектеп бітіре салып келгендер жинаған балына қарай қабылданатын көрінеді. Яғни, қалған 15-тей орынға 150 бала таласады. Қасымда менімен бірге құжат тапсырған Серікбай Жаңбыршин деген бала бар, екеуміз жағдайды білген соң, мұншама баланың арасынан бізге орын тие ме деп қорқа бастадық. Сосын екеуміз ойласып, «Қой, мынадай конкурстан өте алмаспыз, оқудан құлап қалды деген сөзге қалғанша құжаттарымызды алып, тым-тырыс елге қайтайық» деген шешімге келдік. Сөйтіп жүргенде КазГУ-де жоғары курста оқып жүрген Жұмабек деген маңғыстаулық жігіт кездесіп қалып, оған жағдайымызды айттық. Ол бізге «Бұларың не? Келген соң оқуға түсеміз деп талаптанбайсыңдар ма?» деп ұрысып, университеттің ректорына кіріп, қабылдау комиссиясына апарып жүріп, біздің қайтарып алған құжаттарымызды қайта тапсыртты. Сөйтіп, не де болса тәуекел деп, емтихан тапсыра бастадық. Төрт емтиханның екеуінен «5» бағасын алдық. Сөйтіп, мектепті енді бітіріп келгендердің арасында ең жоғарғы балды Серікбай екеуміз алып, оқуға түсіп кеттік. Оқуды жақсы бітіріп шықтым. Ұстаздарымның ықыласына бөленгенім сондай, маған аспирантураға жолдама бергізді. Бірақ аспирантура оқып ғылым жолына түсуге жағдай көтермей, ауылға қайтуға мәжбүр болдым. Үйде бірталай жан бар, бала-шаға, екі шал, екі кемпір отыр жолыма қарап. Соларға қарасу керек болды. Елге келген соң Маңғыстау аудандық «Жаңа өмір» газетінде төрт жыл жұмыс істедім. Сосын денсаулықта кінәрат болып, Алматыға барып емделіп келдім. Сол кезде аудан орталығы Шетпеден Таушыққа көшіп жатыр екен, мен денсаулығыма орай ол жерде тұра алмайтын болған соң Ақтау қаласына көшіп келдік. Мұнда «Маңғыстаумұнайгаз» мекемесіне жұмысқа тұрып, 1965-2003 жылдарда әлеуметтік, шаруашылық жөніндегі бөлімде қызмет атқардым. Мамандығың журналист болған соң жазбай тұра алмайсың ғой, 2001 жылы «Күте тұрыңыз», 2007 жылы «Маңғыстау күлкісі», 2011 жылы «Маңғыстау күлкісі-2» атты әзіл-сықақ кітаптарым жарық көрді. «Езуде күлкі ойнасын» атты жинағым Маңғыстау ақын-жазушылары сериясымен шыққан 50 томдыққа енді. Қазір өнер жайында мақалалар жазып тұрамын. – Сіздің өнерге келуіңізге байланысты әңгімеден сәл озып кеттік-ау деймін, соған қайта оралайықшы. Күйге қашан шындап бет бұрдыңыз? – Алматыда әр кезде болып тұратын өнерпаздар сайысында Маңғыстаудың атынан қатысып тұрдым. Соның себебінен Алматыдағы аты белгілі күйшілермен, консерваториядағы мамандармен таныстым. Оларға менің домбыра тартуым ұнап, сыйлас болып кеттік. Концерттерге қатысып, радиодан менің орындауымдағы күйлер беріліп жатты. Мен, әрине, музыкалық оқу орнында білім алғаным жоқ, нота білмеймін. Бұрынғы домбырашылар секілді күйді құлақпен «алған» адаммын. Сондықтан бір кезде нота үйренгім келіп, ойымды консерватория мамандарына айтқанымда, олар «нотаға жоламаңыз, өз жолыңызбен жүре беріңіз. Сіздікі халықтық сипаты бар күйшілік, нота үйренсеңіз өз мәнеріңізді бұзып алуыңыз мүмкін» деп, оқығанымды құптамады. Сол кезде олардың айтқанына құлақ қойғаныммен «оқымағаным бекер болды-ау, баяғы шалдардың тартысын білетін едім, нота үйренгенімде солардың орындау машығын, ерекшеліктерін кітапқа түсіріп, шығармашылықпен айналысар ма едім» деп өкінемін. Ол енді арман болып қалды. – Ел ішінде ғана өнер көрсетіп, үлкен сахнаға шықпаған талай өнерпаз тасада қалып кетіп жатады. Өнер жанашырлары дер кезінде қол ұшын бермегендіктен, көп таланттың бағы жанбай қалғанын естиміз. Ал сіздің жолыңыз бөлек. Өнер сахнасында танылуыңызға белгілі күйші-домбырашы Қаршыға Ахмедияров ағамыздың әсері болды дегенді естіп едім. – Иә, ол рас. Қаршекең көңілі кең, алдына барған адамға қол ұшын беріп, көмектесуге дайын тұратын жақсы азамат еді ғой! Бірде Алматыға келгенімде, радиоға ма, күйтабаққа ма, әйтеуір күй жаздыру керек болды. Ауылда ұстап жүрген домбырам қарағайдан жасалған, нашарлау еді. Сосын қасыма еріп жүрген кісілер «Жүр, Қаршекеңе барайық» деді. Ол кезде әлі Қаршығамен таныстығым жоқ. Сөйтіп, Қаршыға Ахмедияровтың үйіне бардық. Шай ішіп, ет жеп болған соң келген шаруамды айттым, «Маңғыстаудан келген домбырашы едім, күй жаздыруға тәуір домбыра қажет еді» деп. Қаршекеңнің үш домбырасы бар екен, соны көрсетіп «біреуін алып тартып көр» деді. Бірнеше күй тартып көрсетіп едім, «мына үш домбыраның ішінде өзіңе ұнаған біреуін ал да, күйіңді жаздыра бер» деді. Содан кейін екеуміз керемет дос болып кеттік. Ол менен Маңғыстау күйлерін тыңдап, кей күйлерді үйреніп, репертуарына қосты. Кей күйлердің тарту әдістерін алды. Қаршыға Ахмедияров ізденімпаз, жан-жақты күйші ғой, ондай домбырашы өте сирек. Ол қазақтағы барлық күйшілік мектепті игерген адам еді. Шертпе күй ме, төкпе күй ме, батыстың күйі дейсің бе, шығыстың күйі дейсің бе – бәрін білетін, барлық стильдегі күйлерді еркін тарта беретін. – Күй тартып жүргенде кездескен қандай қызықты жағдай есіңізде бар? – Көп қой енді. Біреуін айтып берейін. Қайбір жылы, консерваторияда бір мерекелік датаға орай (Халық музыкасы факультетінің ашылғанының бірдеңе жылдығы ма, ұмыттым) республика бойынша белгілі домбырашылар жиналып, концерт бердік. Сонда мен Маңғыстаудың бірнеше күйін тарттым. Залда отырғандардың ішінде атақты Нұрғиса Тілендиев ағамыз да бар еді, күйлерді орындап болып, тұрайын деп жатқанымда Нұрекең «Сержан, «Абылды» тартшы» деді дауыстап (Абылдың күйі «Абыл» ғой кәдімгі). «Абыл» күйін бұл жаққа әкелген Құбыш Мұхитов па, әйтеуір белгілі бір домбырашы болатын. Олардың тартысында жоғары-төмен қағып тартады. Сол мәнерде оркестрге де түскен. Жақсы күй. Ал бізде «Абылды» өзгешелеу, түрлі-түрлі қағыспен тартады. Мен «Нұреке, ол күй бізде сәл басқаша тартылады ғой» деп едім, «Тарта бер, сенің орындауыңда да тыңдасын жұрт» деді ағамыз. Үлкен кісі сұраған соң «Абылды» тартып жатыр едім, бір кезде Нұрекең кеудесін ұстап залдан шығып кетті. Қасына Қаршыға ілесті. Шошып кеттім, бірдеңе ұнамай қалды ма екен деп. Ертесіне домбырашыларға жайған дастарқан басында кездескенде Нұрғиса аға «Ой, Сержан, кеше сенен күй сұрарымды сұрап алып, ауырып қалдым ғой» деді. Сөйтсем, ағамыздың жүрегі ауыратыны бар екен. Ал мен домбыра тартысым көңілінен шықпай, Нұрғисаны ренжітіп алдым ба деп қуыстанып едім. – YouTube желісінен «Абыл» күйін сіздің тартқаныңызды тыңдап көрдім, расында да, біз тыңдап жүргеннен біраз өзгешелігі бар екен. Қазір сол күйді сіздің мәнеріңізбен тартатындар бар ма? – Өткен жылы қараша айының соңына таман менің 85 жылдық мерейтойыма орай Ақтауда екі кезеңнен тұратын республикалық домбырашылар байқауы өткен болатын. Оған Кәрима Сахарбаева, Айгүл Үлкенбаева, Әбділхамит Райымбергенов, Жанғали Жүзбай қатысып, өнерпаздардың шеберлігіне баға берді. Сонда «Абылды» менің мәнерімде тартқан домбырашы балалар болды. Жалпы, «Абыл» күйін орындаушылардың бәрі күй мелодиясын бірдей етіп тартады, тек менің тартуым мен басқалардың тартуындағы қағыстарда өзгешелік бар. Мен «Абылды» ағам Алым Жаңбыршиннен үйренгем. – Сіздің репертуарыңыз негізінен Есір, Құлшар, Абыл, Есбай секілді күйшілердің күйлерінен тұрады. Маңғыстау күйлерін игеруде кімдерден тәлім алып, үйрендіңіз? – О баста домбыра тарта бастағанымда Алым Жаңбыршин ағамның әсер еткенін айтып өттім ғой, сол сияқты күйлерді Мұрат Өскінбаевтан, Шамғұл Ыбырайымұлынан алдым. Ауылда Атанқұл Сүйесінұлы, Сақтап Қазтуғанов дейтін керемет домбырашы шалдар болды. Соларды тыңдап, құлаққа құйып алдым. Әрине, құлақпен «алған» күйлерде тыңдағанның бәрі тура сол күйінде миыңа 100 пайыз өзгеріссіз жазылып қала беруі қиын, бірақ негізгі әуендік құрылымы, ерекшелігі қалады. Сондықтан барлық күйдің әу бастағы нұсқасы бұл заманға таза қалпында жеткен дей алмаймыз. Десек те, негізгі әуен-сазы, қағыстары өзгермей жеткен дер едім. Мен де шалдардан алған күйлеріме өзімше әр беріп тартамын. Нотаға байланбаған халықтық домбыра тарту үлгісінің өзі сондай ғой. Менің Абылай Тілепбергенов деген шәкіртім бар, осында – Маңғыстау өнер колледжінде менен сабақ алды. Сол менің күй тартқанымды тыңдап, алдыңғы естігенімен салыстырып отырып, «кеше мұндай емес еді, бүгін басқаша тартып отырсыз ғой» дейтін. Мен оған күйді әртүрлі көңіл күйде тартқанда өзгеріс болатынын айтатын едім. Қазіргілердің бәрі күйді нота арқылы тартатын болғандықтан одан қылдай ауытқымайды ғой, бұрынғы домбырашылар еркін тартатын, кейбірі тіпті өз өрнегін қосып, құлпыртып жіберетін. Бүгінде ондайлар некен-саяқ қой. Әрине, күйді түпнұсқасынан айнытпай тартқан да дұрыс, бірақ нотаның да белгілі бір шектеулері бар. Ал еркіндік болмаған жерде шығармашылық дамымай қалады. – Өнертанушылардың айтуынша, «Бөгелек» секілді біраз күйлердің танымал болуына сіздің әсеріңіз болған көрінеді. Сол сияқты Маңғыстаудың айтыс күйлерін де тартады екенсіз. – Бұл сөзіңнің жаны бар. Біраз күйлердің менің тартуым арқылы танылғаны рас. Маңғыстауда «айтыс күйлері» деген күй шоғыры бар. Мәселен, Құлшардың қызбен күй тартысы деген бар, онда күйді Құлшар, кемпір, сосын қыз тартқан. Оның бәрін әңгімесін айтып отырып тарту керек. Ондай топтама күйлер көп. Соның бірі – Алшынның Әлімұлы, Байұлы, Жетіру секілді үш тармағынан шыққан күйшілердің айтыс күйлері. Онда Байұлынан Есбай, Әлімнен Тоғызбай және Жетірудың Науша деген бір күйші қызы өнер жарыстырған. Үшеуі бір-бір күйден тартып, олардың өнерін бағалаушылары бәйгіні Есбайға береді. Сонда Науша «Ағалар, мен бәйгеге таласқалы емес, өнерімді көрсеткелі келіп едім, маған тағы бір күй тартуға рұқсат беріңдер» деп, сол жерде «Бұлбұл» деген күйін шығарып тартады. Оған риза болған халық сый-сияпатын береді. Мұны көріп Есбай «Өттің дүние» деген күй шығарып тартса, одан соң Тоғызбай «Әләйім жалған» деген күйін күмбірлетеді. «Ақсақ құлан – Жошы хан» аңызында Шыңғыс ханның алдында ұлының аң аулап жүріп қайтыс болғанын естіртуге ешкімнің дәті бармай, оған Кербұға деген күйші күймен естіртіп, «Ақсақ құлан» деген күй тартады. Міне, осы «Ақсақ құлан» күйін тартқан Шыңғыс хан қолбасшыларының бірі Кетбұға деп жазып жүр. Ал «Ақсақ құлан – Жошы хан» аңызын қазақ арасынан жазып алған А.Мелков 1922 жылы Орынбордан шыққан кітабында күй авторы Кербұға деп берген. Біздің Маңғыстауда «Ақсақ құлан –Жошы хан» аңызына байланысты бір емес, желілес үш күй бар. Оны Мұрат Өскінбаев «Құлан сарыны», «Ақсақ құлан», «Айдаһармен арбасу» деп тартқан. Мұны аңызда былай түсіндіреді: күйші Шыңғыс ханның алдына барғанда әуелі «Құлан сарынын» тартады. Хан бойын жинап, «Апыр-ай, балам аман болса болар еді» деп ішінен секем алып отырады. Сосын «Балам тірі ме?» дейді. Күйші, әрине, оны сөзбен жеткізе алмайды, сөйлеп қойса көмейіне қорғасын құйылғалы тұр. Сосын ол «Ақсақ құлан» (немесе «Естірту») күйін тартады. Домбыра күймен сөйлеп, Жошының ажалы құландардан келгенін жеткізеді. Сол кезде хан баласының ажалы жеткенін біліп, «Мына күйшінің көмейіне қорғасын» құйыңдар» дегенде күйші «Қаралы хабарды жеткізген мен емес, мына домбыра» дегенде қорғасынды домбыраның шанағына құйғанымен ашуы басылмай, «Мына күйшіні де айдаһардың апанына апарып тастаңдар. Бұл болмаса домбыра өздігінен қаралы хабарды жеткізе алар ма еді» деп хан күйшіге де жаза кеседі. Бірақ айдаһардың апанына тасталған күйші күй тартып айдаһардың бетін қайтарып, ажалдан аман қалады. Ол күй «Айдаһармен арбасу» деп аталады. Мен осының бәрін тартамын. – Кейінгі кезде жастар арасында да күй шығарушылар бар. Олардың туындыларын тыңдап көрдіңіз бе? – Әрине, күй шығару оңай емес, оны бұл өнердің қыр-сырына әбден қанық күйшілер шығармаса, кез келгеннің қолынан келе беретін шаруа емес. Жақсы күйлер болса елге кең тарап, құлаққа жетеді ғой. Менің білетінім, кейінгі дәуірде шыққан Қаршыға Ахмедияровтың күйлері. Көне әуендерден тамыр тартқан, баяғы дәулескер күйшілердің шығармаларын еске салатын тамаша туындылары бар. – «Ақжелең» атауымен тартылатын күйлер желісі бар екен. Ол туралы не айтасыз? – Иә, «Ақжелең» аталған күйлер көп. Құрманғазыда «Ұзақ ақжелең», Дәулеткерейде «Қыз ақжелең», сол сияқты Қазанғапта да «Ақжелең», «Домалатпай ақжелең» деген күйлер бар. Жалпы, қазақта «Алпыс екі ақжелең» деген күйлер шоғыры болған. Кезінде мықты домбырашы деп мойындалу үшін соның бәрін игеру қажет екен. Негізінен, «Ақжелең» аталатын күйлер әуен-сазының ұқсастығымен топтаспайды, тек күйшінің көңіл күйін беруі жағынан ортақтығы болады. – Өнерде табысқа жету үшін басқа нәрсеге алаңдамай, онымен беріле айналысу керек деп жатады. Сізге қарасам, бес жылдай газетте, соңынан зейнетке шыққанша мұнай саласында жұмыс істепсіз. Сонда күйшілікпен қалай айналысып, насихаттадыңыз? – Ара-тұра концерттерге барып тұрғанымды, радиоға, күйтабаққа күйлер жаздырып тұрғанымды жоғарыда айтып өттім ғой. Сонымен бірге ұзақ жыл «Маңғыстаумұнайгаз» мекемесінде жұмыс істеп жүрген кезімде де өнермен айналысуға мүмкіндік болды. 1993 жылы Маңғыстау өнер колледжі ашылғанда, осы оқу орнының директоры Аманбек Сүндетов мені колледжде сабақ беруге шақырды. Колледж бағдарламасында халық музыкасына арналған сабақ жоқ болса да, Аманбек Махуұлы бағдарламадан тыс «Маңғыстау саздары» деген класс ашып, 1994 жылдан бастап сонда домбырашыларға сабақ бере бастадым. Менің, әрине, педагогикалық білімім жоқ, оның үстіне нота білмеймін. Домбыра тартып, перне басу мен қағыстарды көрсетіп отырып үйреттім. Осында Айтберген Жаңбыршин деген оқытушы болды. Оқу орнының директоры соған тапсырма беріп, ол менің репертуарымдағы күйлерді нотаға түсіріп, олар «Нарату» дейтін кітапқа енді. Соның арқасында менің орындайтын күйлерімді жастар игеріп, тарала бастады. Менен күй үйренген Тұрар Әліпбаев, Абылай Тілепбергенов (қазір Құрманғазы атындағы Қазақ мемлекеттік академиялық халық аспаптар оркестрінің дирижері) секілді шәкірттерімнің есімі қазір елге белгілі. 1985 жылы менің орындауымда «Маңғыстау күйлері» атты үлкен күйтабақ, 2001 жылы осы аттас аудиокассета, ал 2002 жылы «Ақжарма», 2007 жылы «Мұра – Домбыра» және 2009 жылы «Дәулескерлік дәстүр» атты дискілері (CD, DVD) шықты. Түркия, Франция, Италия, Швейцария, Бельгия, Испания, АҚШ елдерінің сах-насында күй тарттым. – Қазір күйшілер бірнеше домбыра ұстайды ғой, сізде неше домбыра бар? – Бір домбыраны «бізде аты белгілі күйшілердің домбырасы тұруы керек» деп сұратқан соң музейге тапсырдым. Әрине, ол кейінгі дәуірде жасалған домбыра болатын. Одан соң өзім тартып жүрген ағам Алым Жаңбыршиннің домбырасы бар еді, оны ұрпағына қайтарып бердім. Қазір екі домбырам бар. Домбыраның құлағын бостау қылып тартамын. Шыңғыртып бұраған ұнамайды. Негізінен, тартатыным – төкпе күйлер. Баяғыда күйші Төлеген Момбековпен танысып, «Салтанат» деген күйін үйреніп алғам. Төкпе күйлерден басқа соны да тартамын. Жалпы, репертуарымда жүзден аса күй бар. – Бүгінде күйдің, домбырашылық өнердің насихатталуы қалай, көңіліңіз тола ма? – Домбыраны көп мақтайды, «қазақтың жаны», «қазақтың сәні», «қазақтың қасиеті» деп. Бірақ ар жағында түк жоқ. Баяғыда бір кедейдің кішкентай баласы қарны аш болған соң байдың үйінің босағасынан сығаласа, әлгі бай балаға дым татырмай, баланың бет-аузына тамақты жағып-жағып қоя береді екен, тойдырып жіберген екен деп айтсын деп. Біздің домбыраға деген жанашырлығымыз да сол сияқты. Домбыраны мақтайтындар соның елдің игілігіне айналуына түк істемей, құр мақтайды. Әйтпесе, теледидардан неге насихатталмайды? Оның орнына күні-түні эстрада әншілерін сайратып қояды. Ел тойлардың өзінде жыр-терме, күй тыңдай бермейді. Есесіне, асабалардың ерсі сөздеріне күліп, жеңіл әуенге селкілдеп билеуден қолы босамайды. Тіпті, кей жерлерде беташардың өзін домбырамен ашу қалып барады. Ара-тұра өтетін ақындар айтысында ғана қолына домбыра ұстап отырған айтыскерлер болмаса домбыраны басқа жерде көрмейсің. Домбыра күні деген бар, ол да әрі кетсе бір-екі күндік шара. Күйшілер одағы болса Астана не Алматыда емес, Оралда. Ол одақ қиыр шетте тұрып не бітіреді? Домбыраны насихаттайтын болса ел жиналған орталықта тұру керек емес пе ондай ұйым? Үш-төрт күйшінің басын қосып ара-тұра бірдеңе өткізген болады, одан не шығады? Жастар арасында домбырашы болуға қызығып, соның оқуын оқығандар баршылық, бірақ солардың өз өнерін насихаттауға мүмкіндігі аз. Домбырашы-әнші мамандығын алғандардың өзі эстрадаға кетіп жатыр. Бұл – жақсы емес. Домбыра расымен қазақтың болмысын танытатын ұлттық аспап деп мойындайтын болсақ, оның насихаты жан-жақты жүргізілуі қажет. Әр халықтың өзінің кие тұтатын дүниесі болады, біз үшін домбыра, күй өнері де сондай нәрсе. Қазақтың жазуы жоқ, кітабы жоқ кезде музыкасы мен әдебиетін ғасырлар қойнауында ұмыт қалдырмай, осы күнге аман-есен жеткізген домбыра емес пе?!. – Мәнді, мағыналы әңгімеңізге рахмет! Домбыраны насихаттаудағы еңбегіңіз елене берсін.
Сұхбаттасқан – Ахмет ӨМІРЗАҚ