«Бір-бірімізден күнде кешірім сұраймыз...» – Нұрлан Өнербаев
– «Дәл осы табиғат, дәл осы асқар тау мені бала күнімнен сұлулыққа тәрбиеледі. Бәлкім, менің өнерге келуіме де дәл осы табиғаттың әсемдігі жетелеген болар. Әлі есімде, бала күнімде әжеме ілісіп тау бөктеріндегі ауылына талай келіп, тау жоталарына өрмелеп, тау пияз Рауғашты шайнап, тау бүлдіргендерін теріп жеген кездерім. Туған жерімнің заңғар тауын да, гүрілдеп ағатын өзен суларын да, аршалы жоталарын да жақсы көрем», – деп естелік жазған екенсіз әлеуметтік желідегі парақшаңызға. Ауылға жиі барып тұратын секілдісіз? – Иә, ауылға өте жиі барамын. Қара шаңырақта анам отыр. Әкей өзін 20 жыл айналдырған аурудан бақилық болды. Оған да біраз жыл өтті. Кейінгі кезде анамның денсаулығы сыр беріп жүр, соған қатты алаңдаулымын. Ертең тағы ауылға кетіп бара жатырмын. Бұрын Алматыда тұрған кезде де қолым қалт етсе болды туған жерге тұра шабатынмын. Ол кезде әкемнің көзі тірі. Ол кісі зейнетке шыққаннан кейін ақсақалдардың қатарына қосылып, ауыл арасында шешілмей жатқан мәселелер болса, бірден маған хабарласатын. Түнделетіп көлікке отырып алып, ауыл қайдасың деп жолға шығатынмын. Ертеңіне тиісті адамдармен кездесіп, сөз жәрдемімді беріп, шаруаларын шешіп, кері қайтатынмын. Кейін Астанаға көшетінімді әкеме айтқанымда маған қарап отырып: «Е, балам, алысқа ұзап кететін болдың ғой» деді. Сөйтсем, жолдың алыстығын біліп, ауылға келуді сирете ме деген уайымы екен ғой. – Сіз Астанаға алғаш қоныс аударған өнер адамдарының бірісіз. Алайда біраз жылдан бері Қосшыда тұрасыз, қаладағы жайлы пәтерді жер үйге, ауылға айырбастауыңыздың сыры неде? – Айтқаныңыздай мен Астанаға 1998 жылы алғашқы лекпен келгенмін. Ол кезде Президент оркестрінің бас әншісімін. Содан 1999 жылы елордаға алғашқы келгендерге банк арқылы жеңілдікпен үй беріле бастады. Біз де тізімге іліктік. Сол жылы Астанадан пәтер алдық. Бірақ ауылда өскендіктен, мені жер үйге қарай тарта берді. Төрт бөлмелі үйге сыймайтынмын, қапаста отырғандай тынысым тарыла беретін. Мен Алматыда да жер үйде тұрғанмын, қазір онда балаларым тұрады. Әрине, алғашында жас маман ретінде біз де жатақханада, пәтерде тұрдық, құрқұлтайдың ұясындай бір жарым бөлмелі үйге қолымыз 1984 жылы жеткен болатын. Сол үйде балаларым дүниеге келді. Кейін кеңейтіп, соңыра біржола жер үйге көштік. Ал Астанаға келгенде пәтерде тұра алмадым. Несін жасырам, Парламентте депутат болып жүрген кезімде осы Қосшының әкіміне кіріп, әйтеуір сөзім өтіп, жерге қолым жетті. Заң бойынша маған тиесілі сондай бір мүмкіндігім бар екен. Содан бәріне өзім кірісіп, ешқандай құрылыс компаниясына жүгінбей, 2011 жылы үйдің іргетасын қаладық. Бес жылда салып бітіріп, көшіп алдық. –Сонау 1998 жылы сіз жерден, ал Талғат Мұсабаев ғарыштан қосылып, гитарамен ән шырқадыңыздар. Сол сәтте таңдау неге «Көзімнің қарасы» әніне түсті? Осы әнмен қатар ұсынылған басқа әндер де болды ма? – Әлі есімде, 1998 жылы 10 маусымда Астананың бір жылдық тұсаукесерін халықаралық деңгейде өткізуге қызу дайындық жүріп жатқан болатын. Ол кезде Талғат Мұсабаев ғарышта болатын. Сценарий бойынша ғарышкердің құттықтау сөзін үлкен экраннан беру керек. Бұл кезде «Хабар» арнасында қосымша жұмыс істейтінмін. Маған: «Тікелей эфирде Талғат ағаға ән арнауға мүмкіндігіңіз бар, гитараңыз бар ма?» деп сұрады. Ол жылдары менің гитарам үнемі көлігімде жүретін, жұмысқа немесе студияға қалдырмайтынмын, ылғи өзіммен бірге. Өйткені аяқ асты кездесу, шақырулар болып қалады. Содан студияда журналистер сұрақтарын қойып, ғарышкермен сұхбат жүргізіп жатыр. Негізі, мен бұған дейін Талғат ағаны да, Тоқтар ағаны да танитынмын. Қазақстанға ең алғаш оралғанда күтіп алғандардың қатарында болғанмын. «Бір ән арнап жіберсеңіз» деп қолқалағанда аузыма «Көзімнің қарасы» түсті. Бастарын бастап алдым да Талғат аға қосыла ала ма, сөзін біле ме, жоқ па деп ойлап тұрмын. Құдай оңдап, үшінші жолынан Талғат ағам қосылып кетті ғой. Сол сәтте қуанышымызда шек болған жоқ, мұндай трансляция сол жылдары әлемдік тәжірибеде болған да шығар, бірақ біз үшін алғашқы тәжірибе еді. Эфирден «Көзімнің қарасын» айтқан сәтті ғана көрсеткен. Бірақ мен сол күні ғарышкерге тағы екі ән арнадым. Бірі «Қарағым-ай», екіншісі «Ауылым» әні. «Ауылымды» айтқан себебім Талғат аға тура сол кезде: «Біз Ыстықкөл мен Қапшағайдың ортасынан Алматының үстінен ұшып бара жатырмыз» деп иллюминатордан көріп отырғанын айтты. Ол кезде ғарышкердің Жерді айналып ұшып жүргеніне 7 айдың шамасы болған екен. «Ауылыңызды сағынған шығарсыз, туған ауылдан сізге бір сәлем болсын» деп әнімді айттым. Бірақ «Ауылымды» айтқанымыз әлі күнге еш жерде эфирге шыққан жоқ. Арнаның архивінде бар шығар мүмкін. Ал Youtube-тен ел көріп жүрген «Қарағым-ай» әні Қытай телеарнасынан көрсетілгенде сондағы бауырларымыз интернетке салып қойған екен.
– Сіздің негізгі мамандығыңыз актер екенін, көп жыл театрда еңбек еткеніңізді көпшілік біле бермейді. Сіз орындайтын «Бір бала» әні бойынша кезінде балаларға арналған жаңа жылдық фильм де түсірілді. Осы орайда фильмдерге түсуге шақырту болып жатқан жоқ па? – Ол кезде мен Ұлттық арнада бас директордың орынбасары қызметіндемін. Жаңа жылдың алдында «Бір бала» әніне байланысты сценарий 2-3-ақ күнде жазылды. Қысқаметражды фильмге біз отбасындағы өзекті мәселелердің бірі – әкелердің жауапсыздығы, анасының отбасы мен жұмыс арасында екіге бөлінуі, баланың назардан тыс қалуы мәселесін көтердік. Фильмді түсірудегі және бір мақсатымыз – көрермен жаңа жылда «Тағдыр тәлкегі немесе жеңіл буыңызбен!» фильмінен басқа қазақша фильм көруі керек деген ой болатын. Өз күшімізбен түсіріп шыққан дүние елге ұнады. Біақ біз жұмыстан кеткеннен кейін тоқтап қалды. Арада қаншама жыл өтсе де, жұрт менен осы киноны сұрайды. Бұл маған емес, Ұлттық арнаға қойылатын сұрақ деп жауап беремін. Өйткені ол фильм корпорацияның меншігі. Дегенмен «Бір баланы» көрсетеміз десе, ешқандай кедергі жоқ деп ойлаймын. Ал актерлікке келсем, 1978-1980 жылдары Мұхтар Әуезов атындағы Қазақ мемлекеттік академиялық драма театры жанындағы актерлер студиясын бітірген кезден бастап сол театрда 1991 жылға дейін еңбек еттім. Театрдағы жұмысыммен қатар он жылдай үзіліссіз дубляжда отырдым. Сөйтіп, 700-ге жуық аударма фильмдерге қатыстым. Біз дубляжға қатысып жүрген жылдары «Қазақфильм» киностудиясы дубляж бөлімінің режиссерлігіне байқау жариялады. Сол байқауға жиырмадан астам адам қатысты. Соның ішінде мен екінші болып жеңіп шықтым. «Қазақфильм» киностудиясы «Біз сізді жұмысқа аламыз» деп бұйрық шығарды. Бірақ мен ол кезде театрдан кеткім келмеді. Өйткені бала күнімнен өнерге ғашық болғаннан кейін театрдан басқа салаға кетуді көзімізге елестете де алмайтын едік. Тұңғышбай көкемнің тілімен айтсақ, қияли, романтик болдық. Кейін театрда істеп жүріп мен негізінен музыкалық спектакльдерге бөліндім. Осындай рөлдерімде ән айтамын. Гастрольдік сапарға шыққанда да бір-екі «әу» деп жүргенде байқағаным орындаған әндерім елге тарала бастапты. Содан жұрт ұнатқан соң ана жер, мына жерге шақырады. Әндерім теледидардан көрсетіліп, ел мені әнші ретінде тани бастады. Ал театрда ертеңгі күніміз бұлыңғыр еді. 1986 жылғы Желтоқсан көтерілісінен кейін жұрттың «Бұл елдің болашағы қалай болады?» деп екіойлы, дүдәмал болып жүрген кезі. Театрдың бүкіл репертуарының саясатын Мәскеу шешіп береді. Қойылатын спектакльдердің бәрі баяғы КОКП, өндіріс, әлеуметтік реализм. Ал мен қияли, романтик актер ретінде тарихи тұлғаларды ойнағым келеді. Ол кезде драматургтер енді-енді жаңа дүниелер жаза бастаған кезі. Алайда театр ондай пьесаларды қабылдамайды. Үйден қалай киініп келеміз, солай сахнаға шығамыз, тіпті грим жасамайтын бізге. Сахнада өзіміз болып екі сағат жүреміз де, қайтамыз. Ешқандай шығармашылық өсу, өрлеу, өзгеріс жоқ. Содан бір күні бізге Көркемдік кеңеске Естайдың «Қорлан» әні туралы бір пьеса түсті. Ол кезде театр труппасының жетекшісі болғандықтан бәрін мен ұйымдастырамын. Сол пьеса қабылданса екен деп ішімнен қатты тіледім. Үшінші құрамда болса да Естайды ойнасам деп армандадым. Өкінішке қарай көркемдік кеңес «Қорланның әнін айтатын әртіс жоқ» деп шешім қабылдады. Сонда елдің алдына концерт қою керек кезде біз «бар» екенбіз де, пьесада ән айтатын кезде «жоқ» екенбіз. Осыдан кейін мен өз жолымды табайын дедім. Тура сол кезде «Қазақ» радиосында дикторлыққа байқау жарияланып жатқан болатын, сонда ауысып кеттім. Бір күн істеп, үш күн демаламын. Сол үш күннің ішінде шығармашылығыммен айналыса бастадым. Театр дегенде еске түседі, маған «Қозы Көрпеш-Баян сұлу» спектакліндегі Жантықтың рөлі керемет ұнайтын. Қодар мен Қозының арасына жік салған кереғар, зұлым кейіпкер ғой. Актердің шеберлігін шыңдау үшін керемет образ. Шекспирдің Гамлеті сияқты ғой. Қазақ драматургиясында осы кейіпкерді ойнауды армандап жүретінмін. Бірақ арман арман күйінде қалды. Алайда сол кезде театрда жүріп жатқан 14 спектакльдің бәрінде кәдімгідей ортақол рөлдерім болды. Оған себеп қойылымға дайындық барысын труппа жетекшісі ретінде бақылап, актерлердің ойынын қарап тұратынмын. «Мен қалай ойнайтын едім?» деп өзімнің оң жамбасыма келеді-ау деген рөлдерді жаттап, іштей дайындалып жүретінмін. Мені ойната ма, жоқ па, ондай ой жоқ сонда. Бірақ аяқ астынан біреу ауырып қалады, енді бірі отбасылық жағдайына байланысты келе алмай қалады. Сондайда «Кім дайын?» дегенде шыға қоямын. Мұны театрда ввод дейді. Сөйтіп, барлық қойылымда ойнап шықтым. Осыны да қанағат тұтып, театрдан кетпесем болар еді, бірақ маған бұл аз болды. Тарихи тұлғаларды ойнауды армандап жүрген кезімде ондай мүмкіндік болған жоқ. Ал кино саласына келсек, мені түсірілімге шақырмайды. Жамбыл Жабаевтың жастық шағы туралы фильмде эпизодта ойнағаным бар. Бізде өзі былай ғой, адам бір салада елге танылса, екінші салада мойындай қоймайды, халықтың қабылдауы өте қиын. «Тамашаның» тарланы Құдайберген Сұлтанбаев жарықтық: «Менің «Тамашадағы» күлкілі образым театрда ойнайтын спектакльдеріме үлкен кедергі жасады» дейтін. Ол кісі драмалық пьесаларда сахнаға шыға келсе, жұрт ду күледі екен. Тұңғышбай ағамыздың «Тамашадан» ертерек аяғын тартып кетіп қалғаны да сол себепті ғой. – Астанада театрға жиі барып тұрасыз ба? Жас актерлерге қандай баға бересіз? – Маған Жастар театрындағы актерлердің ойындары ұнайды. Қазір театрлар өзінің репертуарлық саясатын өздері шешеді. Қандай қойылым сұраныста, көрерменге не керегін біледі. Жалпы, Астанада талантты жас актерлер өте көп. – Сіз «Қазақ» радиосында бас директор, «Хабар» агенттігінде аудармашы, дубляж бөлімінің жетекшісі, кейін Қазақстан Президентттік оркесторының әншісі, Қазақстан теле-радио корпорациясы төрағасының орынбасары, Алматы қаласының Мәдениет басқармасының басшысы қызметтерін абыроймен атқарып, соңыра Парламент Мәжілісінің 4-шақырылым депутаты болдыңыз. 2011 жылдан бері шығармашылықпен айналысып келесіз. Осы уақыт аралығында қызмет ұсынғандар болған шығар? – Менің соңғы қызметім Парламентте болды. Депутаттыққа мен мемлекеттік қызметтен келдім. Парламент тараған жағдайда заң бойынша депутат қызметінен босағанда оған министр тарапынан қызмет ұсыну керек. Барасың ба, бармайсың ба, өз шаруаң, бірақ ұсыныс солай болуы керек. Біз тараған соң араға бір ай салып Қаржы министрлігінен хабарласты. «Бізге келген тізімге қарасақ, сіздің екінші мамандығыңыз заңгер екен. Заң бөлімінде бос орын бар. Келесіз бе?» деді. Мен рахмет айтып, тәжірибелі заңгер емеспін деп бас тарттым. Енді мына қызықты қараңыз, Парламентте бір шақырылымда болған екі кәсіби заңгер білдей бір арнаға редактор болып орналасты. Парадокс, иә? Ал өзіміздің Мәдениет министрлігінен ұсыныс түскен жоқ. Кейін комитеттер, департаменттерден ұсыныстар болды, бірақ мен ол салаға қайта бас сұққым келмеді. Өйткені Алматыда әкімшілік қызметте жүргенімде өз шығармашылығым тоқтап қалды. Бұл қызметке келердің алдында жоспарлап қойған үш концертімді тоқтатуға тура келді. Алдымен әкімшіліктің шаруасын өткізіп алайық, мына концертті ұйымдастырып алайық деп сабылып жүргенде, шығармашылығым тоқырап қалды. Парламентте отырғанда да солай болды. Әрине, мемлекеттік қызметкердің шығармашылықпен айналысуына кедергі жоқ деп заңда жазылған, бірақ мемлекеттік қызметкердің этикасы деген тағы бір тармақ бар. Сол этикаға сүйеніп қоғамдық жерлерде, концерттерде көп көріне бермеңіз деп ескертіп қояды екен. Сол кезде байқадым, халық мені жоғалтып алғанын. Екіншіден, мен гаджеттің құдіретін көпке дейін мойындамай жүрдім. Осылай халықтан алшақтап қалдым. Қазір әлеуметтік желіде халықпен жаңалықтарымды бөлісіп отырамын. – Әлі де сізді халық теледидардан жиі көрмейтін секілді. Түсірілімдерге шақырмай ма, әлде өзіңіз бармайсыз ба? – Сізге дәл осы сұхбатқа келіскенімде, мені үш жерден телеарна шақырған, олардан бас тарттым. Құмар емеспін. Негізі, шақырған жерден қалмауға тырысамын. Халықпен бетпе-бет кездесудің бір жолы – жеке концерт. Алматыда жеке концертті арнайы бағдарламамен өткізу дәстүрі бар. Мен концерттерімді араға 3 жыл салып өткізетінмін. Бұл уақыт аралығында ән қоржыныңа жаңа әндер түседі. Одан бөлек, өткен концертіңде орындаған әніңді тағы қайталасаң, тыңдарман қалай қабылдайды деген де ой тұрады. Оның үстіне, жыл өткен сайын адам жасармайды. Өз жасыңа лайық ән айтуың керек. Мен 80-жылдары жастық, албырттықпен орындаған әндерімді бүгін айта бермеймін, сұраса ғана айтамын. Бүгінде мен айтқан әндерді жас әншілер орындап жүр. Алдымнан өткендеріне рахметімді айтып, «Менен де асырып айтыңдар» деп батамды беремін. Ал рұқсат сұрамайтындардың ұяты өзінде. Осы уақытқа дейін 300-дей ән орындаппын. Ешбір әнде менің авторлық құқығым жоқ, өйткені мен тек орындаушымын. Менің 60 жасым карантинмен тұспа-тұс келді. «Хабар» арнасы мерейтойға байланысты концерт болса эфирден өткіземіз деп сұрады, әкімшілікпен келісіп, екі орындықтан кейін үшінші орындыққа бір адамнан отырғызып концерт бердім. Бірақ сахнада ән айтып тұрып өзім жаман қиналдым. Құдды біреуден жасырынып, ұрлық жасап тұрған сияқты сезіндім. Оның үстіне зал толы көрерменге үйреніп қалғанымыз бар. «Әй, шіркін, осыдан аман шықсақ, 60 концерт қоямын» деген едім сонда. Бұл біреудің алдындағы міндетім емес, өзіме берген сертім еді. 2022 жылы бірден ел аралап концерт бере бастадым. Қазақстанның барлық аймағын аралап шықтым десем де болады. Өскемен жаққа қорқақтап барғанмын, іштей қалай қарсы алады екен деп. Сөйтсем, өте жақсы өтті, халық көп жиналды. Семейде, Атырауда, Ақтауда бір күнде екі концерт өткіздім. Сөйтіп, ән кешімді Астана мен Алматыда қорытындыладым. Ұлытау, Көкшетау мен Қызылжар ғана қалды. Жақын жерлерге жете алмай жатырмын. Жалпы, Солтүстікке концерт беру қиындау, дегенмен көктемде Көкшетауда ән кешімді өткіземін деп жоспарлап отырмын. – Жас әншілердің қадамын бақылап отырасыз ба? Қазіргі қазақ эстрадасы туралы пікіріңіз қандай? – Жақында патриоттық әндер байқауына қазы ретінде қатыстым. Үш кәсіби маман отырып ән тыңдадық. Іліп алар ән болмады. Сөйтсек, біз «Атамекеннің» деңгейіндегі әнді іздеп отыр екенбіз ғой. Осыны түсінгенде барып дұрыс таңдау жасадық. Барлық әннің ішінен рэп қосылған, сөзінде рухы бар, орындау стилі ерекше ән жарқ ете қалды. Біз патриоттық әнді жастар үшін таңдап жатырмыз. Сондықтан ән жастарға «өтетіндей», жаңашыл болуы керек. Бүгінгі жастардың ән таңдаудағы бағыттары ұнайды. Жаңа толқын өсіп келе жатыр. Өзімнің өнерде жүргеніме биыл 46 жыл болды. Әр салада жұмыс істедім, сонда байқағаным, аға буын жастарға келгенде өзінің түсінігі мен қабылдауына сай дүниені көргісі келеді. Алайда уақыт бұрынғыны қабылдай алмайды. Сұраныс басқа. Болат Атабаев кезінде «Қыз Жібекті» мүлдем басқаша қойды. Біз оқыған, көрген, қабылдаған Жібек басқа еді. Бүгінде Жастар театрына барсаңыз, олардың қойып жатқан ойындары, пьесасы, драматургия сол бұрынғы. Бірақ бүгінгі стиль басқа. Өйткені пьеса көрерменге лайықталған болуы керек. Ал әншілік жолда бір әнің бір көрерменнің жүрегіне жетпесе, ол бекер. Ал егер әншінің әр концерт сайын тыңдарманы көбейіп отырса, демек, оның бағыты дұрыс, оған сұраныс бар, айтып жүрген әндері жүрекке жетеді деген сөз. – Енді әңгімемізді отбасыңызға қарай бұрсақ. Әр отбасында ерлі-зайыптылардың келіскен «заңдары», «дәстүрлері» болады. Сіздің жарыңыз Жанна апай екеуіңіздің ұйықтар алдында бір-біріңізден кешірім сұрайтын дәстүрлеріңіз бар екен. Мұндай дәстүрді енгізуге не түрткі болды? – Қазір елімізде ажырасу мәселесі күйіп тұр. Бұл – қоғамның үлкен жарасы. Жараның жазылуы ұзақ әрі қиын болады-ау. Жас кезде біз де шалқып-тасып, қызды-қыздымен жүз грамдатып, темекі де тартып жүрдік. Біздің үйден қонақ арылмайтын, екі күннің бірінде сыңғыр-сыңғыр бокал соғыстыру. Тіпті, бір бөлмедегі үлкен шкафтың іші толған аузы ашылған шөлмектер болатын. Әр қонақ келген сайын жаңа бөтелке ашып, екі рюмка құйған соң қала берген. Солай жинала берген ғой, әлгі бөлмеде бөтелкеден аяқ алып жүре алмайсың. Құдай өзі кешірсін, осының бәрінен өттік. Қылтың-сылтыңның бәрін 2009 жылы Парламентте депутат болып отырғанымда тыйдым, намазға жығылдым. Бірден қажылыққа барғым келді. Қазіргі тілмен айтсақ, үлкен бір трансформациядан өттім. Өйтпеске амал жоқ, үлкен ұлым үйленген, кіші ұлым мектеп бітіргелі жатыр. Балаларымның күнделікті тамағын, киімін, жүріс-тұрысын қамтамасыз етіп отырғаныммен оларды 24 сағат қадағалап отыра алмайсың. Қайда жүр? Ортасы қандай? Достары кімдер? Не істеп жүр? Оларды шылбырмен ұстап отыра алмайсың. «Не істеу керек?» дегенде әке балаға ісімен өнеге көрсетуі керек деген тоқтамға келдім. Бала әкенің айтқанын емес, көргенін жасайды. Демек, менің өзгеруім керек. Әйелім екеуміз де бір мезгілде намазға жығылдық, бізден көріп үлкен ұлым, одан көріп кіші ұлым намазға келді. Қазір, шүкір, балаларым қайда жүрсе де алаңдамаймын, жүрегім тыныш. Өйткені олардың ортасын білемін. Бала кезімізде біздің үйде бала көп болатын. Әсіресе, демалыстарда әкемнің інілерінің балалары, әпкемнің балалары қосылып он шақтымыз шұбырып жүреміз. Үлкен әжеміз бар, шешеміз үйдің шаруасында. Әкем шопыр. Сонда бір үйде жұмыс істейтін жалғыз әкем ақшаны қалай жеткізді? Соншама бала-шағаны қалай асырады? Анамыз ерте тұрады, кеш жатады. Күні бойы тандырға нан жабады, ошаққа тамақ пісіреді, кір жуады, есік алдына еккен егінді қарайды. Бәріне үлгереді. Таң атқанда жұмысқа кеткен әкей кеш қараңғысында бір-ақ келеді. Сонда шешеміз «Маған көйлек әпермедің», «Мына жаққа қыдырмадым» деп те бетіне басқан емес. Мұндай ойлар біздің де миымызға кіріп шықпайтын. Жыл сайын 1 мамырда қалаға барып қыдырып келетінбіз. Парадқа қатысып, киоскіден балмұздақ, лимонад сатып алып, пирожки жеп, қалған 20 тиынға кино көріп қайтушы едік. Сол жетеді бір жылға. Ал қазір әйелің мен балаңды аптасына бір рет сауда орталығына апарсаң, азсынады, 3 күн сайын апарсаң, мәз болады. Саналы әйел отағасының тапқанын қанағат тұтады. Жалпы, әйелдің өмірдегі басты миссиясы – өмірге бала әкелу, оны тәрбиелеу. Одан артық әйелде ешқандай міндет те, парыз да жоқ. Біз қыздарымызды өз қолымызбен бүлдіріп алып отырмыз. Бір емес, екі-үш оқу орнын бітіреді, ұзатар кезде дипломы бар, қызметі бар деп аяғын алтын, басын жақұт, қолын гауһар қыламыз. Осыны кей қыздарымыз көтере алмай, отбасында кикілжің шықса, қайтып келеді. Әке-шешесі де «Қызымызды бағалай алмадыңдар» деп ажыратып алады. Сосын неге бұлай болды деп бас қатырып отырады. Қазақ «Баланы жастан, әйелді бастан» деп бекер айтпаған. Басынан әйел өз орнын білсе, күйеуінің тапқанын қанағат қылса, жоқтан бар жасаса, ол отбасы берік бола түседі. Ата-баба жолын қайтарсақ, отбасы институтын сақтауға болады. Мал таппайтын еркек болмайды. Соны құрау, жеткізу, ұқсату – әйелдің ақыл-парасатына байланысты. Енді басты сұрағыңа оралсақ, иә, әйелім екеуміз ұйқыға жатар алдында бір-бірімізден кешірім сұрап, ұйқыдан тұрғанда амандасамыз. Бұл дәстүрді бастаған әйелім. Алғашында естіген достарым күлді, бір төсекте ұйықтап қалай ертеңіне амандасуға болады деп. Жас келген сайын таңертеңгі сұрағымыз да салмақтанып келе жатыр. «Қалай ұйықтадың?», «Бала-шаға аман ба?» дейді әйелім. Өйткені мен бұрыннан ерте тұрамын. Таңғы 5-6-да оянып, балаларға хабарласып, жағдайларын білемін. Алматыдағы немерелерім таңертең балабақшаға бара жатып, келе жатып видеомен менімен сөйлесуі керек. Бұл – бұзылмайтын қағида. Содан сұрайтыны ғой «Балалар қалай?» деп. Ғұламалар да айтады ғой кешір деу адамға қиын соғады деп. Жалпы, кешірім сұрау деген адамның кішіпейілдігі, өзін жеңуі, тәкаппарлығын басуы, қазіргі тілмен айтсақ өзімен жұмыс істеуі ғой. Адам кешірім сұрағаннан кішірейіп қалмайды, ең абзалы өкпе-ренішті, ашуды жүрекке жеткізбеген. – Әңгімеңізге рахмет!
Сұхбаттасқан Арайлым ЖОЛДАСБЕКҚЫЗЫ