Бірнеше жылда көлік кептелісі болмайды
Алматы қаласы әкімінің айтуынша, тағы бірнеше жылдан кейін Алматыда көлік кептелісі деген болмайды. 2018 жылға қарай кіші көліктік айналма жолы іске қосылады. Одан бөлек биыл Алматы үлкен автомобильді айналма жолының құрылысы басталды. «Көлік кептелісі көптеген мегаполистерге тән. Біз бұл мәселеге көлік реформасын бастау арқылы, жүйелі түрде келдік. Елбасының тапсырмасы бойынша соңғы 15 жылда тек қана Алматыдағы 30 жолайрықты салуға 300 миллиард теңге бөлінді. Тағы екі айналма жолдың құрылысы 2018 жылы бітеді», – деді Бауыржан Байбек. Алматының көлік кептелісі жайында айтқанда, қаланың кіреберісіндегі «Алтын Орда» базары орналасқан тоғыз жолдың торабы туралы айтпау мүмкін емес. Әкімнің айтуынша, биыл бұл мәселе шешімін табатын көрінеді. Сол сияқты Алматы үлкен автомобильді айналма жолы қаланы транзиттік көліктерден арылтып, бұл Алматының Батыс Қытай мен Еуропа арасындағы логистикалық хаб ретіндегі экономикалық әлеуетін күшейте түспек. Бұл жобаға 350 миллиард теңге көлемінде инвестиция келеді деп күтіліп отыр. Қала әкімінің айтуынша, Алматыдағы көлік кептелісі жолайрық, айналма жолдармен шешілмейді. Себебі қазір жекеменшік емес, қоғамдық көліктерді дамытуға басымдық беріліп отыр. «Қоғамдық көліктер жүретін жолақтар көбейе түседі. Троллейбус желілерін жаңалауға 5,5 миллиард теңге бөлінді. Бұл трамвай жолдарын қалпына келтіргеннен гөрі 3 есеге арзан. Тағы бір үлкен көліктік жоба – жеңіл рельсті трамвай. Биыл бұл жобаның мердігерлігіне байқау жарияланды. Ал 2020 жылға қарай тағы 2 метро стансасы пайдалануға беріліп, метро тармақтары Абай мен Момышұлы көшелерінің қиылысына дейін жетеді. Қазір метро өзін-өзі ақтай бастады. Жолаушылар саны 4 есеге көбейді», – деді әкім. Сол сияқты қоғамдық көліктерді электронды билеттендіру жайы да назардан тыс қалған жоқ. Басында шу туғызған бұл мәселеде қазір ілгерілеу бар. Тұрғындар бір жолғы билеттен гөрі, электронды билетпен жүрген тиімді екенін түсіне бастады. Яғни, Алматыда соңғы жылдары көліктер саны 10 есеге көбеюі көлік кептелістерін көбейтіп қоймай, қаланың экологиялық ахуалын да нашарлатып отыр. Осыған байланысты Алматы әкімі Бауыржан Байбек қазіргі уақытта көлігі бар болу байлықтың белгісі емес екенін айтты. «Кеңес кезінде адам көлік сатып алса, бай дейтін, ал сатып алмаса, жағдайы жоқ деп есептелетін. Бізде осы парадигма әлі де бар. Азаматтар көліктің абырой емес екенін түсінбейді, бұл – қозғалыс құралы. Кейде метромен жүру ыңғайлы, арзан әрі тиімді. Кешкі уақытта көлікпен жүруге болады. Осыны зерттеу көрсетіп отыр, таяуда реформаны халыққа таныстырып, талқылау өткіземіз. Көліктер кептеліс қана туғызбайды, сонымен қатар, ауаны 80 пайызға ластап отырған да солар», – деді әкім. Айта кетейік, «Қазгидромет» РМК-ның мәліметінше, төрт жыл ішінде ластану индексі 22 пайызға төмендеген. Ал энергетика нысандарынан шығатын зиянды заттар 2016 жылы 8 пайызға азайыпты. Бүгінде қоғамдық көліктердің 60 пайызы экологиялық таза. Бір айта кетерлігі, былтыр түтіні будақтаған ескі көліктерге 136 миллион теңге айыппұл салынған. Әкім қаланы экологиялық жағынан тиімді көлік түрлеріне көшіруге қатысты нақты есеп бере келе, бұл мәселенің 2018 жылға қарай қаланы толық газбен қамтамасыз ету арқылы шешілетіндігін қадап айтты.Мегаполисте 2,2 миллион халық тұрады
Әкімнің тұрғындарға берген есебі барысында пәтер иелері кооперативтері қызметінің сапасы да айтылды. Бұл мәселе әкім есеп берген сайын алдынан шығатын жайт. Қала әкімінің айтуынша, бүгінде ПИК-тердің қызметіне қоғамдық және партиялық бақылау күшейген. 150-дей ПИК тексерілген. Оның 86 пайызына айыппұлдар салынып, ескертулер жасалған. «Статистика бойынша Алматыда 1,7 миллион тұрғын бар. Шын мәнінде қазір мегаполисте 2,2 миллион халық тұрып жатыр. Бірақ оның 800 мыңы ғана қоқыс шығару ақысын төлейді. Мұнан былай біз бұл мәселеде қатаңдық танытамыз», – деді қаланың қақ ортасында қоқысын арнайы жәшікке емес, далаға тастай салған тұрғындарды өз көзімен көрген әкім. Бұдан бөлек кездесуде жан-жануарлары қайта-қайта өле берген Хайуанаттар бағының мәселесі қозғалып, жаңа басшының жоспарлық есебі тыңдалды. Денсаулық сақтау саласының қызметі мен жұмысынан қуылған шенеуніктердің жайы сөз болды. Кездесу барысында былтыр Алғабастағы қисайған үй туралы да әңгіме қозғалды. Әкімдік қисайған үй оқиғасынан кейін 13 жобалаушы, 19 мердігер мекеме жазаланғанын, апта сайын құрылыс сапасын бақылайтындарын айтты. 3 сағатта 25 адамның сұрағын тыңдаған әкім кездесуге жиналған 3000 адамның көкейіндегі жайттарды ортаға салған сияқты.