Жаңалықтар

Әли Алпысбаев: Қазақстанның әр облысында гүрілдеген оркестр бар

ашық дереккөзі

Әли Алпысбаев: Қазақстанның әр облысында гүрілдеген оркестр бар

Қазақ мәдениеті мен руханиятын ілгерілетуге үлес қо­­сып жүрген белгілі дирижер, композитор Әли Ал­пыс­­баев Астана төрінде «Елге арнау» атты шығар­ма­шы­лық концертін өткізбек. Әли Алпысбаев – ел ішінде та­ралған көптеген әннің авторы. Сондай-ақ бірқатар музы­калық қойылымдарға әуен жазған. «Құрмет» орде­нінің иегері, ҚР Еңбек сіңірген қайраткері Әли Де­мегенұлына Астанаға келген бойда хабарласып, әңгі­месін жазып алған едік. Дирижер оркестрді  басқарып қана қоймай, дипломат бола білуі керек Мен – Жетісу облысы Көксу ау­да­нына қарасты Жеңіс ауы­лын­да туып-өстім. «Ауыл баласының ди­­­рижер болуына кім түрткі болды?» деп сұрағыңыз келсе, әпкелерім деп ай­тар едім. Жастайынан музыка мек­те­бін­де оқыған олар музыкаға бейім болуыма септігін тигізді. Оған қоса, өзім де бала күнімде үлкен оркестрдің өне­рін тамашалаған кезде дирижер болу­ды армандайтынмын. Орыстар «Дирижер – музыканың патшасы» деп атайды. Сондықтан мен бәрінен биік тұратын дирижер маман иесі атануды мақ­сат еттім. «Қайтсем де дирижер бо­ла­мын!» деп қоймай жүріп, Шымкент мә­дениет институтын, сосын Алма­ты­дағы Құрманғазы атындағы Қазақ ұлт­тық консерваториясын тәмамдадым. Бұл таңдауыма еш өкінбеймін. Құр­ман­ғазы атындағы, Н.Тілендиев атындағы «Оты­рар сазы» оркестрлерімен, Астана қаласының оркестрімен ірі концерттік залдарда өнер көрсеттім. Қазақстаннан ары асып, Қытай, Түркия, Польша, Үн­ді­стан, Корея, Болгария және Ресейдің ірі қалаларында көптеген халықаралық музыкалық форумдар мен фестиваль­дарға қатыстым. Аллаға шүкір, дегеніме жеттім. Қазақстанның аймақтарында өнерге көп көңіл бөлінеді Гастрольге жиі шығатындықтан не­бір қызыққа тап боламыз. Ға­лымдар, шенділер үлкен трибунада тұрып, баяндама оқиды ғой. Сол секілді біз де алдымызда партитура болмаса өнер көрсете алмаймыз. Әлбетте, пар­ти­­тураға қарамай өнер көрсетуге бо­ла­ды. Бірақ күй-поэмалардың, тағы басқа үлкен шығармалардың ортасына кел­генде «өлшемі», «тақырыбы», қарқыны өз­гереді. Сондай шығармаларды пар­ти­тураның көмегінсіз орындап шығу қиын­ға түседі. Бірде Алматыда өткен бір үлкен концертте сахнаға шықсам, пар­титура жоқ. Оркестр орындағалы тұр­ған күй-поэманы жатқа білемін, бір­ақ сонда да «Қалай болар екен?» деп қор­қақтап тұрмын. Біреу әдейі істеді ме, әлде кездейсоқ болды ма, білмедім. Бір қарасам, әлдебіреу партитураны анау бір шетке апарып қойыпты. Дегенмен оны байқағанша екі минуттай сас­қа­лақ­тап қалғаным бар. Кейде концерт ке­зінде қолыңнан таяқшаң ұшып ке­теді. Кейде таяқшаны абайсызда қатты қа­ғып қоясың. Бірақ біздің жұмыс со­нысымен қызық. Әртістер концертпен өседі. Қазір концерт аз ұйымдастырылады ғой. Біздің заманымызда ауыл-аймақты ара­лап, айлап үй көрмейтінбіз. Әртістер гастрольге жиі шығуы керек. Бір өңірдің ән-күй мектебін екінші өңірдің өнер­паз­дары хабардар болуға тиіс. Мысалы, Ба­тыстың әнін Жетісу әншілері, ал Жетісудікін Шығыс өнерпаздары білуі қа­жет. Бірақ әр өңірде қызу қайнап жат­қан өнер ордасы бар екенін айта кет­­кен жөн. Қазақстанның бас қала­ла­рын­да ғана емес, аймақтарында да өнер­ге көп көңіл бөлінеді. Көршілес жат­қан Өзбекстан, Қырғыз Республи­ка­ларында мемлекеттік оркестрлерінен басқа өнер ұжымдары жоқтың қасы. Ал бізде әр облыста гүрілдеген оркестр бар. Бір Астананың өзінде бес симфониялық оркестр бар. Ол оркестрлердің осы уа­қыт­қа дейін қатары азаймай жеткенін ес­керсеңіз, бізде өнерге назар аудар­май­ды деп айтып көріңіз. Мен қазір Қа­зақстанда халықаралық конкурс­тар­ды жиі ұйымдастырып жүрмін. Мұқан Тө­лебаев атындағы халықаралық «Ал­тын таяқша» дирижерлер, «Кестелі ора­мал» вокалистер байқауы, сондай-ақ дом­быра, флейтада ойнайтын бала­лар­ға арналған «Жас шеберлер» ха­лық­ара­лық байқауын ұйымдастырамын. Мұ­ның көбі Талдықорғанда өтетіндіктен, облыс әкімдігінің өңірде өнерге баса көңіл бөлетінін білетін бірден-бір адам­мын. Бір өкінішті жері, дирижер – де­фицит мамандық. Әнші-күйші­лер жылына топ-топпен оқу бітіріп жатса, бізде екі-үш маман ғана бітіріп шы­ғады. Консерваторияда дирижер ма­мандығын оқытатын үш мұғалім бол­са, оның әрбірі бір-бір шәкірт дайын­дайды. Бірақ оқу бітірген ол үш ба­ланың үшеуі бірдей дирижер жұмы­сын жалғастырмайды. Дирижер болу екінің бірінің қолынан келмейді. Бұл ма­мандықты оқыған мың адамның іші­нен он адам дирижер болып шықса жақ­сы.

Жазып алған Әлия ТІЛЕУЖАНҚЫЗЫ