Жаңалықтар

Франциядағы қазақ дизайнер: «Түркістанды» әлемдік брендке айналдырғым келеді

ашық дереккөзі

Франциядағы қазақ дизайнер: «Түркістанды» әлемдік брендке айналдырғым келеді

Қазір Түркістан өте қарқынды дамып келе жатыр. Түркістан атауы түр­кі халықтарының ілім-білім, рухани бағдаршамы ғана емес, ма­териалдық тұрғыда да брендке айналып келеді. Осы атаумен шетелден шы­ғатын киімдер коллекциясы да үлкен сұранысқа ие. Соңғы уақытта жиі жарнамаланып жүрген «Түркістан» этностиліндегі киімдер кол­лек­циясын әзірлеуші Мәди Сыпатаев – Marino Madi сәнді киімдер брендінің негізін қалаған сәнгер. Ол тіккен киімдерді қазақстандықтардан бөлек, еуропалықтар, әсіресе француздар көптеп сатып алады. Тіпті, «Түркістан» коллекциясындағы киімдерді Монако Премьер-министрінің өзі ұнатып, сатып алған. Қазір Францияның Ницца қаласында тұратын Мәди алдағы уақытта Қазақстанда дүкендер мен өндіріс орындарын ашқысы келеді. Өткен аптада Алматыға жұмыс бабымен келген оған хабарласып, әңгі­ме­лескен едік. [caption id="attachment_147347" align="alignleft" width="370"] – Әдетте дизайнерлер сән әлемінің ас­танасы – Парижде жұмыс істеуді мақ­сат тұтады. Ал сіздің дәл Ницца қала­сы­на тұрақтауыңызға не себеп? –«Стройкомплектте» жұмыс істеп жүр­генде өмірімде бірінші рет ұшаққа мініп, Ниц­ца қаласына іссапарға бардым. Бас­шы­лық бояу түрлерін зерттеп, қайсысы тиімді еке­нін білу мақсатында мені арнайы сонда жі­берген болатын. Ол кезде жиырма жас­та­мын. Шетелге бірінші рет шығып тұрған соң, Ницца қаласы көңіліме өте жақты. Кейін жеке кәсібімді ашқан соң, Еуропа, Орта Азия елдері мен Қытайды көп араладым. Бірақ әлем­нің ешбір қаласы Ницца секілді әсер қал­дырмады. Кейін декоративті бұйымдар әзір­леу ісіне көп көңіл бөліп, нәтижесінде Мәс­кеу, Прага қалаларында филиалдар аш­тық. Еуропа нарығына шыққан соң, мұнымен тыңғылықты айналысу мақсатында Прагаға көштім. Сол кезде Ниццаға жұмыспен жиі ба­­рып тұратынмын. Сосын отбасыммен ақыл­­­даса келе, жоғарыда айтып өткенімдей, бұл қала маған қатты ұнағандықтан, 2014 жы­лы кәсібімді дәл осы Ниццада жүргізуді ұйғардым. Сөйтіп, 2015 жылы бұған дейін айналысқан барлық кәсіпті қойып, Marino Madi деген сауда маркасымен жеке фирма аш­тым. 2016 жылы алғаш рет коллекция әзір­леп шығардық. –Сән индустриясындағы қада­мыңызды теңіз стиліндегі киімдер тігу­ден бастаған сіз соңғы кезде қазақы на­қыштағы киімдер коллекциясын көп­теп шығарып жүрсіз. Елден біреу қол­қа салды ма, әлде өзіңіз арнайы әзір­ледіңіз бе? "Түркістан" коллекциясы[/caption] –Қазір коллек­цияңыз­дағы «Түр­кістан» этности­лін­де­гі киімдер үлкен сұранысқа ие екені белгілі. Мұндай стиль­дегі киімдер тігу идеясы қай­дан туындады? –Негізі, бұл жайын­да 2019 жы­лы ойлана баста­дым. Принт ар­қылы әзірленетін киім үлгісін бұ­рын­нан жаса­ғым келіп жүр­ген. Десек те киім­­­дерді қазақтың ою-өр­нектерімен безендіргім келген жоқ. Өйткені мұндай киімдер еуропалықтарға шектен тыс этникалық сипатқа ие болып көрінеді. Әрі мұны белгілі бір іс-шараға ғана киіп бармасаң, көшеде киіп жүре алмайсың. Қазақстанда мұндай киімдер сұраныста болғанымен, кеңседе қызмет ететіндер мұны жұмысқа кие алмайды. Сол себепті Қазақ­станға қатысы бар екенін білдіретін, бірақ тым артық кетпейтін принт іздестіре баста­дым. Бірде Түркістандағы Қожа Ахмет Ясауи ке­сенесінің мозаикасын көргенде осы стиль­де киім тігу идеясы пайда болды. Қазір бұл коллекциядағы киімдерді сатып алатын клиенттердің арасында үлкен шенділер де бар. Мысалы, Мо­нако Премьер-Министрі Серж Тель «Түр­кістан» коллекциясындағы киімдерді сатып алды. Мұндай стильдегі киімдердің өзіне ұнағанын айтқан ол Монако князі Альбер екін­шіге сыйлық ретінде сыйлауға бола ма деген ұсыныс білдірді. Сөйтіп, аталған кол­лекцияның тарихын, Қазақстанға қатысы бар екенін хатқа жазып, көмекшісі арқылы князьге жолдадық. Негізі, коллекциям арқылы Қазақстан туралы ақпарат беруім ке­рек екенін сеземін. Сән әлемінде жүрген соң, Қазақстанды құр сөзбен сипаттаудан гөрі, киім арқылы таныта алатын мүмкіндігім мол. Жалпы, мақтануды суқаным сүймейді. Әлдебіреулер «Қазақстанды киім арқылы танытып жүрсің» деп мақтап жатса, басқа тақырыпқа айналдырып жіберемін. Өйткені бұған көп басымдық жасағым келмейді. Тек шетелдіктердің бізді жапон, кәріс, қытай азаматымен шатастыратыны ұнамайды. Мұндайда «Біз туралы неге білмейді екен?» деп ашуға берілемін. Коллекциям арқылы сәл болса да Қазақстанды танытуды көздеге­нім­нің бір себебі де – осы. – Әлеуметтік желідегі парақшаңызда «Алдағы уақытта ІТ технологияның бо­ла­шағы зор ма, әлде фэшн индустрияда қалған дұрыс па, осыған бас қатырып жүрмін» деп жазыпсыз. Сонда келешекте жұмысыңызды ІТ саласымен байла­ныс­тырмақ ойыңыз бар ма? Отбасымен бірге[/caption] Ендігі кезекте бұл іске байыппен қарап, еуропалық фирма­лар­мен бәсекелес, олармен тереземіз тең болуға тырысып-бағудамын. Отбасылық кә­сіп болған соң, алдағы уақытта ұлым мен қы­зым бұл істі дөңгелетуге атсалысады деп ой­лаймын. Қазір он алты жастағы қызым ди­зайнердің оқуын оқығысы келеді, ал он төрт жастағы үлкен ұлым бизнесті басқаруды үйренгісі келеді. Сондықтан дизайн және мар­ке­тинг мамандықтарын өзім оқымасам да, болашақта осы салалар бойынша дипло­мы бар балаларым кәсібімізді дамытуға кө­мек­теседі деп сеніп отырмын. [caption id="attachment_147354" align="alignright" width="386"] – Сол кездесуде Димаш Құдайберген жә­не бірқатар спортшымен коллабора­ция әзірлеп жатқаныңызды айтқан едіңіз. Бүгінде қазақ мәдениетінің эле­мен­ті бар киімдеріңізді жарнамалауға қа­зақстандықтардың арасынан Ди­маш­тан басқа қолдау көрсетіп жатқандар бар ма? – Негізі Димашпен коллаборация жас­­ай­мыз деп ойлаған едік. Алайда, Димаштың біз­ден өзге де компаниялармен жасасқан ке­лісімшарттары жетерлік. Бізге бола бірне­ше компаниямен шартты бұзу оған оңай емес. Дегенмен қазір бұл жағдайды қалай ше­шуге болатыны қарастырылып жатыр. Ал спортшыларға келсек, әзірше кейбір спортшыларға коллекциядағы киімдерді сый­лық ретінде беріп жатырмыз. Спорт­шы­лардан бөлек, Қазақстан Ұлттық Олимпиада комитетімен де ынтымақтастық орнату ойда болған. Бірақ бұл жоспар да іске аспай тұр. Негі­зі­нен, қазір біз «Түркістан» коллекция­сы­на басымдық беріп жатырмыз. Біз әзір­ле­ген киім үлгісін көргенде айнымай танитын брендке айналуды көздеймін. Сосын алдағы уақытта Қазақстанда дүкендерден бөлек, шағын өндіріс орындарын ашсам ба деймін. Бірте-бірте мұндай өндіріс орындарының филиалдарын Орта Азия елдерінде де ашуды мақсат етемін. Тағы бір айта кетерлігі, біз әзірлеп шығаратын киімдердің сапасы люкс болғандықтан, бағасы да қымбаттау.