Франциядағы қазақ дизайнер: «Түркістанды» әлемдік брендке айналдырғым келеді
Франциядағы қазақ дизайнер: «Түркістанды» әлемдік брендке айналдырғым келеді
Қазір Түркістан өте қарқынды дамып келе жатыр. Түркістан атауы түркі халықтарының ілім-білім, рухани бағдаршамы ғана емес, материалдық тұрғыда да брендке айналып келеді. Осы атаумен шетелден шығатын киімдер коллекциясы да үлкен сұранысқа ие. Соңғы уақытта жиі жарнамаланып жүрген «Түркістан» этностиліндегі киімдер коллекциясын әзірлеуші Мәди Сыпатаев – Marino Madi сәнді киімдер брендінің негізін қалаған сәнгер. Ол тіккен киімдерді қазақстандықтардан бөлек, еуропалықтар, әсіресе француздар көптеп сатып алады. Тіпті, «Түркістан» коллекциясындағы киімдерді Монако Премьер-министрінің өзі ұнатып, сатып алған. Қазір Францияның Ницца қаласында тұратын Мәди алдағы уақытта Қазақстанда дүкендер мен өндіріс орындарын ашқысы келеді. Өткен аптада Алматыға жұмыс бабымен келген оған хабарласып, әңгімелескен едік.
[caption id="attachment_147347" align="alignleft" width="370"]
– Әдетте дизайнерлер сән әлемінің астанасы – Парижде жұмыс істеуді мақсат тұтады. Ал сіздің дәл Ницца қаласына тұрақтауыңызға не себеп?
–«Стройкомплектте» жұмыс істеп жүргенде өмірімде бірінші рет ұшаққа мініп, Ницца қаласына іссапарға бардым. Басшылық бояу түрлерін зерттеп, қайсысы тиімді екенін білу мақсатында мені арнайы сонда жіберген болатын. Ол кезде жиырма жастамын. Шетелге бірінші рет шығып тұрған соң, Ницца қаласы көңіліме өте жақты. Кейін жеке кәсібімді ашқан соң, Еуропа, Орта Азия елдері мен Қытайды көп араладым. Бірақ әлемнің ешбір қаласы Ницца секілді әсер қалдырмады. Кейін декоративті бұйымдар әзірлеу ісіне көп көңіл бөліп, нәтижесінде Мәскеу, Прага қалаларында филиалдар аштық. Еуропа нарығына шыққан соң, мұнымен тыңғылықты айналысу мақсатында Прагаға көштім. Сол кезде Ниццаға жұмыспен жиі барып тұратынмын. Сосын отбасыммен ақылдаса келе, жоғарыда айтып өткенімдей, бұл қала маған қатты ұнағандықтан, 2014 жылы кәсібімді дәл осы Ниццада жүргізуді ұйғардым. Сөйтіп, 2015 жылы бұған дейін айналысқан барлық кәсіпті қойып, Marino Madi деген сауда маркасымен жеке фирма аштым. 2016 жылы алғаш рет коллекция әзірлеп шығардық.
–Сән индустриясындағы қадамыңызды теңіз стиліндегі киімдер тігуден бастаған сіз соңғы кезде қазақы нақыштағы киімдер коллекциясын көптеп шығарып жүрсіз. Елден біреу қолқа салды ма, әлде өзіңіз арнайы әзірледіңіз бе?
"Түркістан" коллекциясы[/caption]
–Қазір коллекцияңыздағы «Түркістан» этностиліндегі киімдер үлкен сұранысқа ие екені белгілі. Мұндай стильдегі киімдер тігу идеясы қайдан туындады?
–Негізі, бұл жайында 2019 жылы ойлана бастадым. Принт арқылы әзірленетін киім үлгісін бұрыннан жасағым келіп жүрген. Десек те киімдерді қазақтың ою-өрнектерімен безендіргім келген жоқ. Өйткені мұндай киімдер еуропалықтарға шектен тыс этникалық сипатқа ие болып көрінеді. Әрі мұны белгілі бір іс-шараға ғана киіп бармасаң, көшеде киіп жүре алмайсың. Қазақстанда мұндай киімдер сұраныста болғанымен, кеңседе қызмет ететіндер мұны жұмысқа кие алмайды. Сол себепті Қазақстанға қатысы бар екенін білдіретін, бірақ тым артық кетпейтін принт іздестіре бастадым. Бірде Түркістандағы Қожа Ахмет Ясауи кесенесінің мозаикасын көргенде осы стильде киім тігу идеясы пайда болды.
Қазір бұл коллекциядағы киімдерді сатып алатын клиенттердің арасында үлкен шенділер де бар. Мысалы, Монако Премьер-Министрі Серж Тель «Түркістан» коллекциясындағы киімдерді сатып алды. Мұндай стильдегі киімдердің өзіне ұнағанын айтқан ол Монако князі Альбер екіншіге сыйлық ретінде сыйлауға бола ма деген ұсыныс білдірді. Сөйтіп, аталған коллекцияның тарихын, Қазақстанға қатысы бар екенін хатқа жазып, көмекшісі арқылы князьге жолдадық. Негізі, коллекциям арқылы Қазақстан туралы ақпарат беруім керек екенін сеземін. Сән әлемінде жүрген соң, Қазақстанды құр сөзбен сипаттаудан гөрі, киім арқылы таныта алатын мүмкіндігім мол. Жалпы, мақтануды суқаным сүймейді. Әлдебіреулер «Қазақстанды киім арқылы танытып жүрсің» деп мақтап жатса, басқа тақырыпқа айналдырып жіберемін. Өйткені бұған көп басымдық жасағым келмейді. Тек шетелдіктердің бізді жапон, кәріс, қытай азаматымен шатастыратыны ұнамайды. Мұндайда «Біз туралы неге білмейді екен?» деп ашуға берілемін. Коллекциям арқылы сәл болса да Қазақстанды танытуды көздегенімнің бір себебі де – осы.
– Әлеуметтік желідегі парақшаңызда «Алдағы уақытта ІТ технологияның болашағы зор ма, әлде фэшн индустрияда қалған дұрыс па, осыған бас қатырып жүрмін» деп жазыпсыз. Сонда келешекте жұмысыңызды ІТ саласымен байланыстырмақ ойыңыз бар ма?
Отбасымен бірге[/caption]
Ендігі кезекте бұл іске байыппен қарап, еуропалық фирмалармен бәсекелес, олармен тереземіз тең болуға тырысып-бағудамын. Отбасылық кәсіп болған соң, алдағы уақытта ұлым мен қызым бұл істі дөңгелетуге атсалысады деп ойлаймын. Қазір он алты жастағы қызым дизайнердің оқуын оқығысы келеді, ал он төрт жастағы үлкен ұлым бизнесті басқаруды үйренгісі келеді. Сондықтан дизайн және маркетинг мамандықтарын өзім оқымасам да, болашақта осы салалар бойынша дипломы бар балаларым кәсібімізді дамытуға көмектеседі деп сеніп отырмын.
[caption id="attachment_147354" align="alignright" width="386"]
– Сол кездесуде Димаш Құдайберген және бірқатар спортшымен коллаборация әзірлеп жатқаныңызды айтқан едіңіз. Бүгінде қазақ мәдениетінің элементі бар киімдеріңізді жарнамалауға қазақстандықтардың арасынан Димаштан басқа қолдау көрсетіп жатқандар бар ма?
– Негізі Димашпен коллаборация жасаймыз деп ойлаған едік. Алайда, Димаштың бізден өзге де компаниялармен жасасқан келісімшарттары жетерлік. Бізге бола бірнеше компаниямен шартты бұзу оған оңай емес. Дегенмен қазір бұл жағдайды қалай шешуге болатыны қарастырылып жатыр. Ал спортшыларға келсек, әзірше кейбір спортшыларға коллекциядағы киімдерді сыйлық ретінде беріп жатырмыз. Спортшылардан бөлек, Қазақстан Ұлттық Олимпиада комитетімен де ынтымақтастық орнату ойда болған. Бірақ бұл жоспар да іске аспай тұр. Негізінен, қазір біз «Түркістан» коллекциясына басымдық беріп жатырмыз. Біз әзірлеген киім үлгісін көргенде айнымай танитын брендке айналуды көздеймін. Сосын алдағы уақытта Қазақстанда дүкендерден бөлек, шағын өндіріс орындарын ашсам ба деймін. Бірте-бірте мұндай өндіріс орындарының филиалдарын Орта Азия елдерінде де ашуды мақсат етемін. Тағы бір айта кетерлігі, біз әзірлеп шығаратын киімдердің сапасы люкс болғандықтан, бағасы да қымбаттау.