Жаңалықтар

Жарна жинағы жаныңызға дауа бола ала ма?

ашық дереккөзі

Жарна жинағы жаныңызға дауа бола ала ма?

2016 жылғы 1 шілдеде Әлеуметтік медициналық сақтандыру қорын құру туралы Үкіметтің қау­лысы жарияланды. Елімізде міндетті әлеуметтік ме­дициналық сақтандыру жүйесі енгізілді. Дамыған елдер­дің барлығы дерлік әлдеқашан осы жүйеге ауысып, ха­лық­ты сапалы медициналық көмекпен қамтамасыз етіп отыр. Біз де осы жүйеге көшу арқылы аз ақшаға са­па­лы ме­­­дициналық көмек алуды жолға қоюды мақсат еттік. Со­дан бері бір жыл өтті. Бірақ әлі күнге дейін сақ­тандыру қо­рының қалай жұмыс істейтіні туралы жіті біле бер­мей­тін адамдардың көп екенін байқаймыз. Дер ке­зінде қажет ем-дом ала алмағандарын айтып шағым­дан­ғандар да же­терлік. Сақтандыру қорының мәліме­тін­ше, сапасыз қызмет көрсетілсе не­ме­се басқа да олқылықтар кездессе сақ­­тандыру қоры сіздің құқықта­рыңыз­­ды қорғайды. Сақтандыру қорының сайтын­да­ғы өзге де деректерге сәйкес, өткен жыл ішінде қорға 720 мыңға жуық өті­­ніш түскен. Бұл туралы ОКҚ өткен бри­­фингте ӘМСҚ Басқарма төрағасы Б.Тө­кежанов мәлімдеді. Осы өті­ніш­тер­дің ішінде медициналық ұйым­дар­дың атына 8 мыңға жуық шағым түс­кен. Халық көбінесе консульта­ция­лық-диагностикалық қызмет­тер­дің қолжетімсіздігіне (жабдықтың болмауы, күту ұзақтығы, жолда­ма­ның берілмеуі, кадр тапшылығы), ме­­дицина қызметкерлерінің дөре­кілігі мен біліксіздігіне, медициналық көмек көрсету сапасына, ақылы қыз­меттерге жіберуге, ауруханаға жат­қызудан бас тартуға т.б. шағым­данған. Әлеуметтік медициналық сақ­тан­дыру қорының баспасөз қызметі ма­мандардың қабылдауын күту 10 күн­нен аспауы тиіс екенін айтады. – Пациенттің құқығын қорғау – Әлеу­меттік медициналық сақ­тан­дыру қорының мақсаттарының бірі. Бұл бағытта көп жұмыс атқарылып жа­тыр. 1 406 байланыс орталығы, Qoldau 24/7 мобильді қосымшасы, @SaqtandyryBot Telegram-боты не­месе қордың ресми сайты арқылы біз­бен байланысуға болады. Сондай-ақ қор қызметкерлері ТМККК және МӘМС шеңберінде халыққа көрсе­тіл­ген медициналық көмектің сапа­сы­на тұрақты түрде мониторинг жүр­­­­гізеді. Егер қандай да бір ұйымға па­циенттен шағым келіп түссе, қор жос­пардан тыс тексеру жүргізуге құ­қы­лы. Халық­ты өз құқықтарының бұ­зылуын ес­керу­сіз қалдырмауға ша­қы­рамыз, – дей­ді Әсия Аймагам­бетова. Сақтандыру қоры жеке клиниканың басшы­ла­ры­на ғана тиімді болып отыр Медицина сарапшысы Қайыр­ға­ли Көнеев мұндай мәселелерді рет­теу үшін ақылы қызмет көрсе­те­тін ме­дицина мекемелерін сақтан­дыру бойын­ша қарайтын емханалар­дан бө­ліп тастау керегін айтады. – Көптеген елдерде, мысалы Ұлыб­ританияда клиника сақтандыру ар­қылы жұмыс істесе, онда басқа ақы­лы қызметтер көрсете алмайды. Бұл – жемқорлықтың алдын алу үшін қолданылған шара. Ал бізде қалай? Сіз клиникаға барасыз, келген се­бе­біңізді айтасыз, сізге қорытындысын 2 ай күту керек екенін айтады. Сөй­те­ді де, ақылы қызмет ұсынады. Ол 1 сағатта-ақ дайын болады. Ақылы да, те­гін де қарайтын бір-ақ дәрігер, сіз ақша төлегеннен кейін бос отырған бо­лып шығады. Неге олай? Себебі кли­никалар сізден де, қордан да ақ­ша алуды мақсат етеді. Солайша, сақ­­тандыру қоры халыққа да, дәрі­гер­лерге де емес, жеке клиниканың бас­шыларына ғана тиімді болып отыр. Негізінде сақтандыру болғаннан кейін, ақылы клиника деген түсінік мүлде болмауы керек. Бірақ, оларды қал­дырамыз деп жатыр ғой, жақсы, қал­дырсын, тек ақылы түрде емдей­тін медициналық мекемелер сақ­тан­дыру қорымен келісімшартқа отыр­мауы керек. Ал сақтандыру қоры ар­қылы пациент қабылдап отырған кли­никалардың ақылы түрде адам қа­былдауына тыйым салу керек, – дей­ді сарапшы. Қорға жарна аударудың тәртібі қандай? Жарнаны жұмыс беруші аудара­ды. Әу баста жарна жалақы көлемінің 1,5 пайызына тең болды. 2020 жылы бұл сома 2 пайызға көбейді. 2020 жыл­дан бастап жұмысшыларға 1 пайыз көлеміндегі жарнаны табы­сы­нан төлету жоспарланып отыр. Алай­да бұны олар өз бетімен төлемейді – жұ­мыс беруші айлығынан ұстап қа­лады да, қорға аударады. Алға қарай жұмысшының жарнасы табысының 2 пайызына дейін ұлғаяды. Қарамағындағы қызметкерлері ме­дицина ұйымдарының көмегіне жү­гінбеген жұмыс берушінің аудар­ған аударымдары да қайтарылмайды. Төленген қаражат осы аралықта сыр­қаттанып, медициналық көмекке жүгінген, сақтандырылған адамдар­дың еміне жұмсалады. 2020 жылдың 12 айында міндетті әлеуметтік медициналық сақтан­дыру­ға шамамен 550 млрд теңге ау­да­рылған. Ең көп жарна мемлекеттен түскен: 15 санаттағы азаматтар үшін 297,6 млрд теңге бөлініпті. Жұмыс берушілердің өз қызметкерлері үшін аударған жарналарының жалпы сомасы 162,6 млрд теңге болған.