Жаңалықтар

Ұстазға құрметтің үлкені – еңбегінің әділ бағаланғаны

ашық дереккөзі

Ұстазға құрметтің үлкені – еңбегінің әділ бағаланғаны

Ұстаздар қауымы ұзақ күткен «Педагог мәртебесі туралы» заңның қабылданғанына бір жылдан асты. Ұстаздардың құқықтарын кеңейту және өзіне тән емес жұмыстан босату, жүктемесін азайту, мұғалімнің қыз­метіне қойылатын талаптарды күшейту, материалды емес стимул тетіктерін қарастыру және материалдық ын­таландыруды көздеген жаңа заң педагог мәртебесін ай­қындауды басты мақсат етіп қойды. «Осы бағытта ат­қарылып жатқан жұмыстардың реті қалай, мұға­лім­дердің жұмысында не өзгерді, қағазбастылық қан­ша­лықты азайды?» деген сауалдарға сарапшылардан жауап іздеп көрген едік. Данагүл СМАҚОВА, «Оқулық» республикалық ғылыми-практикалық орталығының жетекші сарапшысы: Мұғалім мәртебесі қоғам болып білім саласына бет бұрғанда ғана көтеріледі – «Педагог мәртебесі туралы» заң­ның бұрынғы «Білім туралы» заң­да белгіленген VII тараудағы Мұ­ғалім мәртебесі туралы бап­тар­дан ешқандай айырмашылығы, ар­тық­шылығы жоқ деп есептеймін. Мен осы «Педагог мәртебесі туралы» заң­ның қабылдануына үзілді-кесіл­ді қарсы болғанмын. Себебі 2007 жылдан бері жұмыс істемей келген «Білім туралы» заңда көрсетілген бап­тар дәл «Педагог мәртебесі» тура­лы заңда іске қосылатынына се­не қоймаймын. Дегенмен 2019 жыл­ғы тамыз конференциясында Пре­зидент Қ.Тоқаев төрт жыл қата­рынан 25 пайыздан мұғалімдердің жалақысы кезең-кезеңмен екі есе артады деп айтқан болатын. Мен өз басым пайыздық мөлшермен не­месе заң арқылы мұғалімнің мәр­те­бесі көтерілмейді деп ойлаймын. Мұ­ғалімнің мәртебесі қоғам болып білім саласына бет бұрғанда ғана көтеріледі. Бүгінгі мұғалім – орындаушы. Ол оқушы жағынан да, ата-ана жа­ғы­нан да, басшылық жағынан да орын­даушы. Мұғалімнің ең басты міндеті – баланы оқыту, үйрету. Бұл жер­де ең әуелі баланың сұранысын қа­нағаттандыру керек деген мәселе маңызды. Ал біздің мұғалімдер ең әуе­лі жоғары жақтан түсетін нор­ма­тивті құжаттардың талабын орын­­дайды. Бұл оның шығармашы­лығын шектейді. Қандай да болсын үсті-үстіне қабылданып жатқан құ­жат заң түрінде қабылданып жат­­­қаннан кейін бір қолымен «бе­ріп» тұрады да, екінші қолымен «алып» тұратын сияқты. Міне, сон­дық­тан нормативті құжаттармен мұ­ға­лімнің мәртебесі артады, қыз­мет аясы кеңейеді немесе еркіндік береді дегенге өз басым сенбеймін. Мен білетін әдістемені қолдана бі­летін мықты ұстаздар бар, олар ба­ланы қызықтырады, білімге же­телейді, оқуға үйретеді, білімді жай бере салмайды, өз бетінше игеруге бағыттайды. Жаңартылған білім мазмұнының басты қағидасы – ба­ланы оқуға үйрету, дағдыландыру, ын­таландыру  керек деп отырып, мұғалімге «Сен неге пәніңді біл­мей­сің?», «Сен неге баланы оқыта ал­май­сың?» деп талап қояды. Баланы ғы­лымның негізін алғаннан кейін ары қарай өзі алып кететін жағ­дайға жеткізу керек еді, бірақ әр­түрлі шектеулермен мұғалімді қай­­тадан орындаушы қылып қой­дық. Сөйте тұра мұғалімнен сапалы бі­лімді талап етеміз. Сапа төмен­де­се, сен жаман мұғалімсің. Сапа көр­сеткіші төмен болмауы үшін мұ­ғалім балаға, амал жоқ, балл қосады. Өйт­кені мектептің көрсеткіші төмен болмауы керек. Басшылық со­лай тапсырады, мұғалім тағы да орындаушы. Осындай шектеулер мұғалім мәртебесін арттырмайды. Ары тартса да, бері тартса да екі ор­тада шыбын өледі деп, кесірі мұ­ғалімге тиеді. Барлық мұғалімді жақ­сы дей алмаймын, арасында жұ­мысына жауапсыз, селқос қа­райтын, қате жіберетін, мұғалімдер бар. Бірақ сондай мұғалімдер бар екен депп, оларды бақылауда ұстай­мыз деп нормативтік құжаттармен жұмысын, шығармашылық және академиялық еркіндігін шектеу бі­лім саласының сапасын және мұ­ғалімнің мәртебесін арттырмайды.