Ақылы автотұрақ халықтың қалтасына түсетін жоба ма...
Ақылы автотұрақ халықтың қалтасына түсетін жоба ма...
Нұр-Сұлтан қаласында ақылы тұрақтар төңірегінде үлкен дау туды. Халық екі жыл бойы тегін автокөлік тұрағы үшін бекерден-бекер ақша төлеп келген.
Ақылы көлік қою орындарынан зәрезап болған қала тұрғындары тіпті өз үйлерінің маңында тұрған көлік үшін де ақы төлеудің ақылға сыймайтынын айтып шағымданған. Барлығы осыдан басталды. Одан кейін әкімдік «Нұржол» бульварынан басқа жердегі паркоматтардың заңсыз жұмыс істеп тұрғаны туралы мәлімдеме жасады. Ал мердігер компания болса мемлекеттік органдар инвесторлардың заңды мүдделеріне кедергі келтіріп жүргенін алға тартып, әкімдіктің мәлімдемесін жоққа шығарды. Олардың айтуынша, ақылы тұрақтан түскен жалпы құны 600 млн теңге қаражат әкімдікке аударылған. Ал әкімдік оны жоққа шығарып отыр. Солайша дау тізгіні сот органдарына тапсырылатын болды.
Екі жыл бойы тұрақ үшін қалтасынан жырып қаншама қаражат төлеген халық бұл оқиғаға аң-таң. Бәріміз таңғалдық. Екі аттасаң менмұндалап тұрған паркоматтарды әкімдіктің екі жыл бойы байқамауы қаншалықты қисынды? Ал мердігер компанияға мұндай «көзсіз батырлық» қайдан келді? Айналып келгенде бұл дауда жеңілген, желінген тағы қарапайым халық болмақ па? Неге бізде барлығы айналып келгенде халықтың қалтасын саууға келіп тіреледі?
«Қала бюджетіне 500 миллион теңгеге кіріс құйдық»
«Астана көлік тұрағы кеңістігінің» мәлімдемесінше, мемлекеттік-жекеменшік әріптестік бойынша жасалған келісімді бұзуға ешқандай ескерту немесе шағым түспеген. Компания өз міндеттерін толық орындағанын айтады. Мәселенің мән-жайын білу үшін компанияға тікелей хабарластық. «Биылғы қаңтар-қыркүйек айларында Нұр-Сұлтан қалалық полиция департаменті Әкімшілік полиция басқармасына жіберілген құқықбұзушылық саны 11 мыңды құрады. Төлемдер мен айыппұлдардан түскен ақшалай қаражат жол-көлік инфрақұрылымын дамыту бойынша қала бағдарламаларын қаржыландыру үшін қала бюджетіне түседі. Ақылы тұрақтар жүйесі толығымен 1,2 млрд теңгеден асатын сомаға тартылған жеке инвестициялар есебінен жүзеге асырылды. 2020 жылы жобаны кеңейтуге жұмсалған инвестициялар 600 млн теңгеден асып, қала бюджетінің жүктелімін төмендетуге мүмкіндік берді. Біздің компаниямыз жер телімдерінің меншік иесі емес. Олар Нұр-Сұлтан қаласының көше мен жол желісінің бөлігіне жатады. Жобада бюджеттік қаражат жоқ», – дейді «Астана көлік тұрағы кеңістігі» ЖШС директоры Чингиз Досыбаев. Компания директоры осы мәселеге қатысты мәлімдемесін бейнеүндеу түрінде сайтқа орналастырған екен. Одан бөлек, компанияның ресми мәлімдемесінде «Қазіргі сәтте Нұржол бульварында 487 тұрақ орны толық жұмыс істеуде. Есіл, Сарыарқа, Алматы, Байқоңыр аудандарында 5 мың тұрақ орны іске қосылуға дайын. Оларды іске қосу мерзімі қала әкімдігіне байланысты. Ақылы жүйені іске қосу мерзіміне жақын халық арасында ақпарат тарату жұмыстары жүргізіледі. Аталған тұрақ аймақтарын іске қосқан кезде қаладағы ақылы тұрақтардың саны 10 есе артады. Ақылы режимге өту туралы ақпарат БАҚ, astanapark.kz сайтында және Facebook және Instagram компанияларының ресми парақшаларында жарияланады», – деген ақпарат бар. Іске қосылмаған паркоматтардан ақша жиналғанын өздері де мойындап тұр ма, дәл осы тұсы түсініксіз. Онымен қоса, Компания сайтында (astanapark.kz) «Егер, сіз көлікті тұраққа қойған аймақ 11*, 2*, 3** нөмірлеуден басталса ақылы тұрақ тест режимінде жұмыс істейді деген сөз. Бұл учаскелерде төлем алынбайды, әкімшілендіру жүргізілмейді. 10* * нөмірінен басталатын тұрақ аймақтары штаттық режимде жұмыс істейді, төлем сағатына 100 тг», – деген ескертпені кездестіресіз. «Ақылы автотұраққа жақын орналасқан үйлердің тұрғындары үшін үйдің жанында ақылы автотұрақты пайдаланудың жеңілдетілген шарттарын ұсынатын резиденттік келісім бар. Сіз құжаттар тізімін және сайтта рәсімдеу жөніндегі нұсқаулықты astanapark.kz сайттағы «Резиденттер» бөлімінде таба аласыз», – деп сайтта тағы да жазылған. «Нұржол» бульварынан басқа аумақта ақылы автотұрақ болмаса, онда үйдің жанындағы ақылы автотұрақты жеңілдетілген шартпен пайдалану қайдан шыққан әңгіме екені тағы ұғынықсыз. Ал Нұр-Сұлтан қаласы әкімдігі бюджетке ақша тек «Нұржол» бульварындағы автотұрақтардан түскенін айтады. Осыған қатысты заңгер Талант Рамазановтың пікірін білген едік. «Бұл мәселеге қатысты даудың шет-жағасын естідім, біраз ақпарат көзінен оқыдым. Біз қазір мәселенің тек беткі жағын ғана білеміз, ал астарынан бейхабармыз. Әкімдік пен мердігер арасында нақты қандай келісімшарт жасалғаны да беймәлім. Қазір бірдеңе айту тек бос сөз бен бұлдыр болжам болады. Мәселе тек сотта ғана шешіледі. Халыққа ақшаның қайтарылу-қайтарылмауы да сол кезде ғана анықталады», – дейді заңгер.Ақша кімнің қалтасында?
Жалпы, ақылы тұрақ таңғы 8-ден кешкі 20:00-ге дейін сағатына – 100 теңге. Ақы көлікті тұраққа қойған сәттен бастап алғашқы отыз минут ішінде төленуі тиіс. Демалыс және мереке күндерінде тұраққа көлікті қалдыру тегін. 2020 жылы дұрыс тұраққа қойылмағаны үшін айыппұл бекітілген айыппұл мөлшері (дәлірек айтқанда, көлік құралдарын тоқтату немесе тоқтап тұру қағидаларын бұзу) – 3-15 МПР аралығында. Яғни 7 575-37 875 теңге. Ақылы тұрақ төлеуден жалтарғаны үшін айыппұл – 3 АЕК (7953 теңге) және қайталанған жағдайда 5 АЕК (13255 теңге). 7 күн ішінде төлеген жағдайда айыппұл сомасын 50 пайызға төмендетуге болады. Ақылы көлік орындарын фотобейнебақылау орнатылған арнайы ұтқыр топ қадағалайды. Төлем жасамағандар туралы фактілер әкімшілік полициясына жіберіледі. Заңсыз жұмыс істеп келген ақылы тұрақтардың да айыппұлы халыққа қаланың әр ауданындағы полициядан келіп отырған. Паркомат заңсыз жұмыс істесе хабарлама қалай полициядан келуі мүмкін екені де түсініксіз. Осы сұрақтың жауабын білмекке полиция басқармасына екі күн қатарынан бірнеше мәрте хабарластық, бірақ жауап ала алмадық.Дамыған елдердегі көлік тұрақтары қандай?
Біз дәстүрлі көлік тұрағын қолданысқа енгізе алмай жүргенімізде, дамыған елдер оның тиімсіз екенін алға тартып, қарапайым көлік тұрақтарын баяғыда-ақ тарих қойнауына жіберген. АҚШ-та 1920 жылы әлемдегі ең алғашқы механикалық көлік тұрағы жасалды. Бұл оқиға жаңа үлгідегі тұрақтардың жасалуына түрткі болды. Солайша өткен ғасырдың 60-жылдары стереоскопиялық автотұрақ (stereoscopic parking) жасалып, АҚШ, Ұлыбритания, Германия, Жапония, Оңтүстік Корея сияқты елдерде қолданысқа енді. Стереоскопиялық және зерделі автотұрақ көп орын алмайды. Ал сыйымдылығы, керісінше жоғары. Стереоскопиялық автотұрақтың игілігін көріп отырған елдің бірі – Қытай. Олар сол арқылы 700 мыңнан астам автокөліктің мәселесі шешілген.