Копирайтинг – бизнестің поэзиясы
Копирайтинг – бизнестің поэзиясы
Жазу арқылы адамдар өз ойын білдіреді, журналистер ақпарат таратады. Бүгінде қолға қалам алып тауарды, өнімді немесе белгілі бір қызмет түрін де сатуға мүмкіндік бар. Яғни, сапалы мәтін жазу арқылы аудиторияға әсер етуге болады. Бұл копирайтинг саласымен тікелей байланысты.
КОПИРАЙТИНГ ТУРАЛЫ НЕ БІЛЕСІЗ?
Копирайтинг – белгілі бір тауар немесе өнім туралы жарнамалық, коммерциялық мақсаттағы мәтіндерді жазу бойынша кәсіби қызмет түрі. Оған жарнамалық роликтердің сценарийі, әлеуметтік желілердегі, сайттардағы жарнамалық мәтіндер кіреді. Бірақ бұл копирайтингте қолданылатын құралдардың бірлі-жарымы ғана. Мұндай мәтіндерді оқу арқылы адамдардың сатып алу қабілетіне ықпал етуге мүмкіндік бар. Яғни, мәтінге тың идея мен креатив қосу арқылы кез келген бизнес түріне жарнама жасап, оны дамытуға болады. Жалпы, копирайтингтің пайда болуы жарнаманың шығуымен тікелей байланысты. Оның SEO-копирайтинг, ақпараттық, техникалық, креативті, жарнамалық копирайтинг секілді түрлері бар. Бұл саламен айналысатын адамдарды копирайтерлер деп атайды. Бір қарағанда оңай болып көрінгенімен, негізінде копирайтердің жұмысы жауапкершілік пен жылдамдықты талап етеді. Копирайтердің басты мақсаты – оқырман, тыңдарман немесе көрерменнің қызығушылығын оятып, оны тауарды сатып алуға шақыру, мәтінде айтылған қызмет түрін пайдалануға итермелеу. Олар мәтін жазарда аудиторияның қажеттілігін, тапсырыс беруші компания тауарының ерекшелігін ескереді. Әлемдегі мықты копирайтерлер жұмыстарын жарнама индустриясында бастаған. Танымал америкалық копирайтер әрі маркетолог Клод Хопкинс мәтін жазарда тауарды толық зерттеудің маңызын атап көрсеткен. Жақсы жарнамалық мәтін қысқа, қарапайым әрі шынайы жазылу керек. Бұл басқа америкалық копирайтер Брюс Бартонның пікірі. Ол тауарды емес, оған деген қажеттілікті сатқан дұрыс деп есептеген. Жарнама ісінің шеберлері Дэвид Огилви, Лео Барнетт, Юджин Шварцтың да копирайтингке қосқан үлесін атап өту керек. Ал енді Қазақстанға ойыссақ. Бүгінде копирайтинг саласында өз ісін дөңгелетіп жүрген мамандар баршылық. Соның бірі – «Қазақша копирайтинг» марафонының авторы, копирайтер Данияр Жігітбек. Оған қызметі туралы бірнеше сұрақ қойған едік. – Данияр мырза, копирайтингке деген қызығушылығыңыз неден басталды? – Мына 4 қағидаға сай келетін істі іздедім. Маған ұнай ма? Қолымнан келе ме? Бұл өзгелерге қажет іс пе? Өзгелер бұған ақша төлеуге дайын ба? Копирайтинг осы 4 қағидаға сай болды. Сосын қосымша сұрақ қойдым. Мен бұл іспен тегін айналысуға, тіпті айналысу үшін ақша төлеуге дайынмын ба? Жауап «иә» болды. Сол үшін копирайтингті таңдадым. Өзімді осы салада шыңдауым керек деп іздене бастадым. Өзіме ұнайды. Бастысы ақша тауып жүрмін. – Бұл сала бойынша кімнен білім алдыңыз? –Алғашқы ұстаздарым Дмитрий Кот пен Андрей Парабеллум болды. – Копирайтингке қатысты қандай кітап оқуға кеңес бересіз? – Мына кітаптарды оқуға кеңес беремін. «Психология влияния», Р.Чалдини, «Копирайтинг. Как не съесть собаку», Д. Кот, «Пиши, сокращай», М.Ильяхов, Л.Сарычева. – Болашақта копирайтинг қаншалықты маңызды салаға айналады деп ойлайсыз? – Болашақ жайлы болжам жасай алмаймын. Біздің заманда бәрі тез өзгереді ғой. Бұрын SММ мамандар трендте болған. Қазір өзекті емес. Қазір копирайтерлерге сұраныс жоғары. Себебі қазір көп бизнес онлайнға өтіп жатыр. Ал копирайтинг – бизнестің поэзиясы. Копирайтер – компьютер алдында ұзақ отыра алатын, ойлануды, ізденуді жақсы көретін адам. Кейбір адамдар бір орында отыра алмайды. Олар үнемі қозғалыста болғанды қалайды. Олар копирайтер бола алмайды-ау. – Әңгімеңізге рақмет!Сұхбаттасқан Балжан СМАЙЛОВА